Ga naar inhoud


Wavefrontier T90 Gaan signaal te vatten


Denisdaf

Aanbevolen berichten

Beste Dennisdaf

 

Niet dat die schotelskew van 103.07 graden fout is hoor maar die Satlex berekening heb je zelf geplaatst, niet ik.

 

Neen neen, ik bedoelde dat ik het verkreeg op satlex op aangeven van jou.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Helemaal opnieuw begonnen.

Astra 3 LNB net naast beugel aan de binnenzijde tussen de 2 beugels kijkende vanaf de achterzijde van de schotel richting sats.

Daarmee opnieuw richting gezocht.

Dan rechts van die LNB 2e LNB geplaatst, even schuiven BOENK, Astra1.

Derde LNB links van de eerste, en dus ook links ondertussen van de linker beugel.

BAF, Hotbird. (Al lijkt me dat raar.)

Even wat komen eten, relax, en nu ff verder doen proberen voor Astra 2, ik hoop dat ik die ten volle ga kunnen binnenhalen.

 

Hallo, Denisdaf.

 

Ik denk dat je meer moet zoeken in de richting van een instelling van de ontvanger die niet goed staat.

Regelmatig zijn er op Astra 2 frequentiewijzigingen waardoor je geen signaal meer krijgt.

http://www.flysat.com/astra28.php

Ook kan het zijn dat de diseqc-instelling niet goed staat van de ontvanger.

19E op 1 , 23E op 2 , 28E op 3 , 13E op 4 zijn de standaardinstellingen.

Probeer eens af te stellen zonder de diseqc-switch te gebruiken, wat dikwijls een beter resultaat geeft.

Alvast succes!

 

Satfeeds-DX

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Beter is het om tijdens het afstellen van de schotel de lnb direct aan de ontvanger te koppelen zonder diseqc schakelaar.

Kans op fouten wordt daardoor verminderd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Dennisdaf

Het zou natuurlijk best kunnen dat de pijp niet helemaal waterpas staat maar dat is niet erg.
Om de schotelskew goed in te stellen kun je prima de Satlexcalculator gebruiken maar begin dan wel als volgt:
Zet de schotel eerst op skew nul.
Leg nu een waterpas over de twee draagarmen.
Nu ga je de skew van de schotel bijstellen zodat de libel van de waterpas precies in het midden staat.
Nu kijk je hoeveel graden de skew-gradenverdeling afwijkt. Dat kan bijv. +0,5 of -0,5 graden zijn, misschien iets meer of minder maar nu weet je in ieder geval hoe veel dat is en daar hou je rekening mee met de skew-instelling van de schotel.
De streepjes op de rail werken alleen maar goed als je de lnb-houder ook op de juiste schuinte verdraaid, dus als de lnb-houder op -8,5 staat, dan moet je de klem ook 8,5 graden verdraaien. Laat je hem recht staan, dan heb je veel te weinig signaal.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beter is het om tijdens het afstellen van de schotel de lnb direct aan de ontvanger te koppelen zonder diseqc schakelaar.

Kans op fouten wordt daardoor verminderd.

Dat doe ik steeds hoor.

Pas als laatste stap alle kabels op maat maken en van de LNB's naar de schakelaars.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Dennisdaf

 

Het zou natuurlijk best kunnen dat de pijp niet helemaal waterpas staat maar dat is niet erg.

Om de schotelskew goed in te stellen kun je prima de Satlexcalculator gebruiken maar begin dan wel als volgt:

Zet de schotel eerst op skew nul.

Leg nu een waterpas over de twee draagarmen.

Nu ga je de skew van de schotel bijstellen zodat de libel van de waterpas precies in het midden staat.

Nu kijk je hoeveel graden de skew-gradenverdeling afwijkt. Dat kan bijv. +0,5 of -0,5 graden zijn, misschien iets meer of minder maar nu weet je in ieder geval hoe veel dat is en daar hou je rekening mee met de skew-instelling van de schotel.

De streepjes op de rail werken alleen maar goed als je de lnb-houder ook op de juiste schuinte verdraaid, dus als de lnb-houder op -8,5 staat, dan moet je de klem ook 8,5 graden verdraaien. Laat je hem recht staan, dan heb je veel te weinig signaal.

 

Ok, en wat denk jij, zou Astra 2 hier met de wavefrontier zonder problemen te ontvangen moeten zijn?

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jij zit toch in zuid Frankrijk, niet ?

is die astra2 daar wel te ontvangen ? De narrowbeams niet, waarschijnlijk ........

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jij zit toch in zuid Frankrijk, niet ?

is die astra2 daar wel te ontvangen ? De narrowbeams niet, waarschijnlijk ........

Jep Provence. Chambon een beetje ten oosten van Chamborigaud

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een T90 moet je daar zelfs de UK-spotbeam kunnen ontvangen maar de 160 FTA-zenders van de Europabeam moeten er toch uit knallen.

 

Het zal sowieso voor een volgend verblijf ginder zijn.

Terug op de thuisbasis.

Wat ik wel kan zeggen van de Wavefrontier, en dan voornamelijk de muur- cq vloersteun die erbij is is echt bagger.

De steun op zich  staat bij m'n schoonbroer steevast tegen de muur aan,  maar als je de antenne maar even aanraakt beweegt de ganse steun als een rietje.

Ik denk dat ik bij mijn volgende bezoek in het zuiden des Frankrijk 4 mooie Triaxen ga meenemen, en die daar mooi op een rijtje teven de muur aan ga plaatsen.

Spijtig voor de wave, maar ja.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb je foto's, ik ben benieuwd wat je gedaan hebt om het zo wankel op te bouwen.

Met de bijgeleverde steun kan je de schotel rotsvast bevestigen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kon me de moeite niet meer doen er foto's van te nemen.

Alles tegen de muur staat inderdaad rotsvast.

Maar het deel van de gebogen buis die boven de beide armen die naar de muur gaan zit, beweegt zodra je maar even er naar blaast.

Als ik zeg dat wanneer de antenne een beetje naar links of recht wordt geduwd, die ganse gebogen buis beweegt.

En, wat je zegt klopt, de "voet" U-vomige beugel die onderaan zit zit echt vast tegen de muur.

De horizontale lat ( profiel) zit ook teringvast tegen de muur.

Maat het feit dat de armen die van aan dat laatste naar de buis gaan welke niet horizontaal is kan NOOIT een stabiel geheel opleveren.

 

Weet je, ik ben nu net even gaan beeldjes wezen kijken en gezocht op wavefrontier T90, ik vind bij de eerste 100 geen één die met de originele beugel is geplaatst.

1 enkele, maar dan waar de beugel op de vlakke grond staat.

De andere die ik zag, allemaal met zelf gemaakte of gekochte buizen of steunsystemen.

 

De "onze" staat net als deze https://www.sat4all.com/forums/topic/271270-problemen-uitrichten-wavefrontier-t55/ T55 tegen een muur aan. En je ziet duidelijk dat door het feit dat de schuin verbindingsstukken niet horizontaal naat de hoofdbuid gaan nooit een stevig iets kunnen afleveren.

aangepast door Denisdaf

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

https://www.sat4all.com/forums/topic/271270-problemen-uitrichten-wavefrontier-t55/?p=1721456

 

Weliswaar voor een T-55, maar voor de T-90 is dit niet anders.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat niet op hoor. Dit is een T. diegene die ik ging plaatsen is een T90.

De vergelijking is eigenlijk nul. Als de beugel voldoet voor de T55 hoeft hij zeker niet te voldoen voor een T90. Daarbij de buisdiameter is al verschillend voor beide uitvoeringen van deze antenne.

En echt hoor de plaatsing op zich zit muurvast maar het verticale deel van de buis torst gewoon bij de minste zucht.

We hebben nadat de boutjes aangedraaid waren ook een bout dwars door de buis aangebracht om ervoor te zorgen dat de antenne zich geen mm tov de buis kan bewegen. Picobello, alleen, de buis beweegt zelf. Zeer ( om het even op z'n Hollands te zeggen) zeer gammel.

 

Nog een mooie foto, http://www.sat-fishers.com/forum/showthread.php?t=3925 (niet van de onze hoor. Maar ook daar kan je zien dat de buizen die een driehoek vormen met de draagbuis NOOIT een echt stevige driehoeks systeem KUNNEN opleveren.

aangepast door Denisdaf

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De diameter van de buis is anders, maar het principe is gelijk.

 

Ik heb nog nooit torsie kunnen vaststellen bij deze bevestiging.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...