Ga naar inhoud


Wavefrontier T90 Gaan signaal te vatten


Denisdaf

Aanbevolen berichten

De diameter van de buis is anders, maar het principe is gelijk.

 

Ik heb nog nooit torsie kunnen vaststellen bij deze bevestiging.

Ok, vanaf nu dan wel. LOL. alhoewel, eigenlijk is het helemaal niet "LOL". Het is vreselijk.

Alles samen stopt mijn schoonbroer bijna 1000 ballen in het hardware en de nodige kaarten pakket.

Ik koopt betrekkelijk dure tickets voor mezelf en mijn madam.

Korte vliegreis, lange treinreis, mijn madam verschrikkelijk pijn in de rug door slechte zitjes op de Franse trein, 50 % van de dagen aldaar slecht weer, schoonbroer had graag meer van de streek laten zien, ik had graag een degelijk werkend systeem achter gelaten. doch, ergenis was ons aller deel.

Gooi er een aantal dagen vakantie tegenaan, en het resultaat is, alles weg.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Klopt, de buisdiameter voor een T55 is 42mm, die voor de T90 is 60mm.

 

Hey Sprietje, zoals je kan lezen ondertussen terug op de thuisbasis maar me niet zo goed in m'n vel voelende. Gelukkig kan ik hier tegen enkele mede forummenaars een beetje zagen en zeuren, en zo een beetje mijn frustraties van afgelopen,,,,,, ventileren.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb je wel het bovenste gat gebruikt voorbij de kniek?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je wel het bovenste gat gebruikt voorbij de kniek?

Jep, net zoals deze die hier op de foto staat, en waar ikzelf een cirkel bij'tekende' en een lijn waar één van de schuine bevestigingsstangen zit en welke volgens mij nooit de benodigde stabiele zaak kan realiseren.post-68712-0-04392200-1463006316_thumb.jpg

 

Hoger is er geen gat hoor.

 

Verder kan ik nog even vermelden dat mijn schoonbroer nu dan wel met pensioen, maar vroeger meerdere constucties heeft verwezenlijkt maar ook zei dat dit nooi een non torsie gevoelig geheel kan opleveren.

aangepast door Denisdaf

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Door de knik in de pijp en de 2 bevestigingspunten krijg je torsie stijfheid.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorlopig, maar natuurlijk ver van de bedoeling, het volgende gedaan.

Wavefrontier uitgericht op Astra 3, bestaande schotel enkele LNB op Astra1 samen naar schakelaar en zo naar de ontvanger.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door de knik in de pijp en de 2 bevestigingspunten krijg je torsie stijfheid.

De pijp is boven de plaats waar de bout doorheen gaat waar de bevestigingsdelen zijn aangebracht nog veel te lang. Kijk maar eens op de afb die ik hogerop plaatste ( een beetje elders gestolen) en waar ik door aanbrengen van de schuine rode streep, duidelijk probeer te aken dat de hoek waaronder de bevestigingsdelen naar beneden naar de pijp gaan veel te schuin is.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk zouden de steunen moeten staan zoals de oranje lijn die ik bij deze aanbracht. Natuurlijk aan weerzijde van de hoofdpijppost-68712-0-93954400-1463007204_thumb.gif

 

Ik begrijp best dat de pijp door het gebruikte systeem kan gesteld worden wat de waterpas instelling voorover of achterover tov van de muur waarop hij staat, maae een muur die zo schuin staat dat de horizontale lat ooit op dezelfde hoogte staat an de plaats waarop de verstevigingsdelen op de pijp zitten, nou, moe, dan moet dat echt een scheve muur zijn hoor.

Dit is iet voor Sprietje die kan uitrekenen hoever de helingshoek van de "verticale" pijp zou zijn mocht men de tegen de muur geplaatste rail thv de gaten in de pijp zou zetten en de bevestigingslatten dan zou plaatsen.

aangepast door Denisdaf

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Denisdaf

 

De steun is zodanig ontworpen, dat je die zowel aan de muur maar ook op de vloer kunt gebruiken, zie bijlage.

 

Weet ik hoor sprietje, en de muurbevestiging hebben wij gebruikt. Dus niet zaols om de afb die je meegaf maar de andere.

En, zoals gezegd pokke torsie  hoor. Volgens mij is het idee zeer goed, al konden ze bv voor de muurbevestiging kortere zijsteunen meeleveren, en, een extra gat ij de pijp even onder het deel van de antenne bevestiging. Kortere zijsteunen zouden in de horizontale bevestiging vlakker staan tov de hoofdpijp.

  • Like 1

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij beweegt hij ook maar dat heeft geen enkele invloed op de ontvangst.

Misschien gaat de bewuste satelliet mee met de beweging van UW antenne (LOL) Dan geeft dat natuurlijk geen invloed op UW ontvangst.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Denisdaf

 

De steun is zodanig ontworpen, dat je die zowel aan de muur maar ook op de vloer kunt gebruiken, zie bijlage.

 

Wat ik bedoel met kortere zijbevestigingen is mooi te zien op de afb die ik een beetje gebruikte van Sprietjes voorbeeld.

 

De bruine lijn is denkbeeldige vertikale muur.

Rode lijn is zoals de zijsteunen komen te staan als ze origineel worden gebruikt, en de groene zouden de zijsteunen zijn zo deze korter waren en dus horizontaal kwamen te staan bij muurplaatsing.

 

Mogelijke oplossingen.

Bijvoeging in pakket van 2 kortere zijsteunen.

Of, steunen die aanpasbaar zijn, bv inschuifbaar en dan te fixeren.

 

Hoeft voor de fabrikant niet veel of geen geld te kosten.

Inschuifbare buisjes bv per 1 of 2 cm.

Daardoor kunnen ze zeer close to de lengte gebracht worden waar ze bij gebruik haast horizintaal tov de hoofdpijp komen te staan.

Daarbij een extra gat in de hoofdpijp zoals ik reeds zei, net onder het deel van het regelbare deel van de antenne, dat op de hoofdpijp komt te zitten.

 

Extra gat zie blauwe pijl

post-68712-0-16180900-1463119726.jpg

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Denisdaf

Twee nieuwe gaten boren in de pijp en je hebt precies wat je hebben wil.
Verplaats het scharnierende voetje naar de andere zijde van de pijp.
Waar eerst het scharnierende voetje zat ga je nu de schotel vast klemmen.
Verplaats de triangel naar het korte stukje pijp zodat deze vlak bij de bevestiging van de schotel komt te zitten.
Een idee?
 

post-60869-0-87001400-1463125461.jpg

aangepast door Sprietje
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...