Ga naar inhoud


Wavefrontier T90 Gaan signaal te vatten


Denisdaf

Aanbevolen berichten

Beste Denisdaf

 

Twee nieuwe gaten boren in de pijp en je hebt precies wat je hebben wil.

Verplaats het scharnierende voetje naar de andere zijde van de pijp.

Waar eerst het scharnierende voetje zat ga je nu de schotel vast klemmen.

Verplaats de triangel naar het korte stukje pijp zodat deze vlak bij de bevestiging van de schotel komt te zitten.

Een idee?

 

Sprietje, er rest je zelden iets anders dan gelijk te hebben in wat je zegt.

Dat zal dan wel voor een volgend bezoek zijn aan de mooie stek daar.

Alleen was het deze week te laat om daarover na te denken en alles nog aan te passen temeer daar de antenne er al opstond, de mogelijkheid om deze er "even" af te halen en weer te monteren is ook niet zomaar aanwezig, enz enz. de reis terug stond er aan te komen, en niettegenstaande mijn telefoontje naar de vliegtuigmaatschappij om even te wachten werd niet als doenbaar afgedaan daar (LOL). Maar, inderdaad zeker een goede tip om de volgende trip naar daar over na te denken.

Tenzij, je er voor mij even "passeert" he HIHIHI.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Sprietje, er rest je zelden iets anders dan gelijk te hebben in wat je zegt.

Dat zal dan wel voor een volgend bezoek zijn aan de mooie stek daar.

Alleen was het deze week te laat om daarover na te denken en alles nog aan te passen temeer daar de antenne er al opstond, de mogelijkheid om deze er "even" af te halen en weer te monteren is ook niet zomaar aanwezig, enz enz. de reis terug stond er aan te komen, en niettegenstaande mijn telefoontje naar de vliegtuigmaatschappij om even te wachten werd niet als doenbaar afgedaan daar (LOL). Maar, inderdaad zeker een goede tip om de volgende trip naar daar over na te denken.

Tenzij, je er voor mij even "passeert" he HIHIHI.

Ik ga mezelf een beetje corrigeren, doch zonder mijn OP aan te passen.

Als men zoals Sprietje zegt de gaten erbij zou boren, dan komt, denk ik, de staande pijp ( het verticale deel ) imo toch ver van de muur te staan waarop het geheel gaat geplaatst zijn.

Of zie ik dat fout?

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst dat scharnierende voetje naar de andere kant verplaatsen. Dan kun je altijd nog zien waar je eventueel een nieuw gat voor de triangel moet boren.

Dat sowieso.

Misschien eens naar mijn wokboer stappen en een "not weel fixed" simulatie uitvoeren.

 

Ik zou ook wel eens een schotel hier willen zien en echt bekijken.

Zelf hier eentje plaatsen is er zeker nog niet bij, sta momenteel echt te sceptisch tegenover het geheel om er zomaar zuurverdiende centen tegenaan te gooien.

 

Daarbij komt, dat als ik het zou doen (er eentje plaatsen) er sowieso een redelijk ingrijpend iets zou moeten gebeuren, namelijk extra hole in het dak voor de pijp.

aangepast door Denisdaf

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat sowieso.

Misschien eens naar mijn wokboer stappen en een "not weel fixed" simulatie uitvoeren.

 

Ik zou ook wel eens een schotel hier willen zien en echt bekijken.

Zelf hier eentje plaatsen is er zeker nog niet bij, sta momenteel echt te sceptisch tegenover het geheel om er zomaar zuurverdiende centen tegenaan te gooien.

 

Daarbij komt, dat als ik het zou doen (er eentje plaatsen) er sowieso een redelijk ingrijpend iets zou moeten gebeuren, namelijk extra hole in het dak voor de pijp.

 

 

Ik heb ooit een schotel op dak gehad, daar is speciaal materiaal voor om binnen de mast te bevestigen en een speciale dakpan is er ook.

De draaibare schotel staat hier richting Türksat, had toen al plannen om naar Turkije te verhuizen.

 

post-59723-0-24656400-1463215687_thumb.jpg

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ooit een schotel op dak gehad, daar is speciaal materiaal voor om binnen de mast te bevestigen en een speciale dakpan is er ook.

De draaibare schotel staat hier richting Türksat, had toen al plannen om naar Turkije te verhuizen.

 

Ik heb er al een pijp (60mm) door het dak heen staan hoor.

Voor de Big Bisat die hier als een kroontje op onze woning prijkt.

Een tweede maakt mij niet veel uit.

Maar er is not only me in this story.

Ik kan en mag zoveel schotels zetten als ik wil, maar best geen extra toegangsgaten via het dak vind mijn eega.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Deze T-90 staat 250 km west van jouw schotel in Frankrijk, en ontvangt Hotbird en Astra 1,3 en 2.

 

Was binnen 10 minuten ingesteld.

20160512_134017.jpg

 

 

De eigenaar moet wel binnenkort gras maaien.

 

20160512_134028.jpg

 

Bij de verdeling van de LNB's over de schotel heb ik Astra 2 wat meer naar het midden van de schotel gelegd i.v.m. de spotbeam.

 

Wavefrontier orginal elevation 33,1 skew 108,0

 

LNB satellite      pos         WF

3      Astra 2      (28,2E)   -4,4              

2      Astra 3      (23,5E)    0,7              

1      Astra 1      (19,2E)    5,4              

4      Hot Bird    (13,0E)  12,4

 

1: Schotel skew instellen op 108 graden.

2: Elevatie en azimuth instellen op middelste lnb, in dit geval de Astra 3, welke op de rails op positie 0,7 staat.

3: Buitenste LNB installeren, in dit geval Hotbird op positie 12,4 op de rails en eventueel schotel skew

4: Optimaliseren, stap 2 en 3 herhalen.

5: Overige lnb's monteren, je zal onmiddellijk op de berekende railposities beeld hebben.

 

LNB houders bij montage wel op de juiste axiale hoek instellen en de lnb's'met de juiste skew monteren.

Hierna met een goede sat meter de lnb's finetunen voor optimale s/n minimale BER en optimale constellation.

 

Schotel staat ondertussen al weer een paar jaar, en ik heb er nog nooit klachten over gehoord van de gebruiker.

De schotel staat 70 meter verwijderd van de woning.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He

 

Deze T-90 staat 250 km west van jouw schotel in Frankrijk, en ontvangt Hotbird en Astra 1,3 en 2.

 

Was binnen 10 minuten ingesteld.

attachicon.gif20160512_134017.jpg

 

 

De eigenaar moet wel binnenkort gras maaien.

 

attachicon.gif20160512_134028.jpg

 

Bij de verdeling van de LNB's over de schotel heb ik Astra 2 wat meer naar het midden van de schotel gelegd i.v.m. de spotbeam.

 

Wavefrontier orginal elevation 33,1 skew 108,0

 

LNB satellite      pos         WF

3      Astra 2      (28,2E)   -4,4              

2      Astra 3      (23,5E)    0,7              

1      Astra 1      (19,2E)    5,4              

4      Hot Bird    (13,0E)  12,4

 

1: Schotel skew instellen op 108 graden.

2: Elevatie en azimuth instellen op middelste lnb, in dit geval de Astra 3, welke op de rails op positie 0,7 staat.

3: Buitenste LNB installeren, in dit geval Hotbird op positie 12,4 op de rails en eventueel schotel skew

4: Optimaliseren, stap 2 en 3 herhalen.

5: Overige lnb's monteren, je zal onmiddellijk op de berekende railposities beeld hebben.

 

LNB houders bij montage wel op de juiste axiale hoek instellen en de lnb's'met de juiste skew monteren.

Hierna met een goede sat meter de lnb's finetunen voor optimale s/n minimale BER en optimale constellation.

 

Schotel staat ondertussen al weer een paar jaar, en ik heb er nog nooit klachten over gehoord van de gebruiker.

De schotel staat 70 meter verwijderd van de woning.

Hey bedankt,

 

Ik ga deze zeker gebruiken om bij ons volgende bezoek aan m'n schoonbroer het zaakje uit te klaren.

Wat Astra 2 betreft zou het als het tegenvalt dus toch een grensgevalletje kunnen worden wegens teveel naar het oosten.

Maar evengoed niet. Ik heb de gegevens hier steeds bij de hand, ik neem ze mee, gebruik ze en hoop ze ginder gelukkig (er) te maken dan wat ze al zijn door naar daar te verhuizen. Rustig, gezellige plek, natuur, mijn zwager ( om hem nu maar eens zo te noemen ) maakt graag wijn en daar groeien de druiven bijna sneller dan onkruid. Wat kan je dan in zijn plaats beter wensen?

Juist, af en toe eens tv kijken zonder zorgen.

Dus, zoek ik fondsen om asap naar daar terug te keren en het alsnog in orde te maken. Stortingen kunnen op bankrekening nr ,,,,,,,,,,,,(Op aanvraag via PB LOL)

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik gebruik de Holles sheet voor het instellen van de Wavefrontier.

Ik kan voor jouw locatie die warden ook eens ingeven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik de Holles sheet voor het instellen van de Wavefrontier.

Ik kan voor jouw locatie die warden ook eens ingeven.

Geloof het of niet dat wordt ten zeerste gewaardeerd.

Ik had ze ook ingegeven, maar omdat het niet lukte ben ik anders gaan afstellen ginder.

Ik was helemaal opnieuw begonnen en A 3 lnb op de rail gezet.

Deze full horizontaal uitgericht. Perfect.

Dan Astra 1 erbij gezet. Liep vlot.

HB er bij, ook nog ok.

Astra 2 NIET te kappen man.

Het geheel van de paal gehaald die ik gebruikte omdat alles instellen op de blijvende plek niet haalbaar was.

De boel aangesloten, Astra 1 ok, Astra 3 niet ok, Astra 3 ok, Astra 1 niet ok, HB ok samen met A1 en A3, allee, ik ga dit rijtje niet verder afmaken, maar de gekste wel ok, niet ok combies waren aanwezig.

 

Uiteindelijk schotel zo geplaatst dat A3 een perfect signaal gaf en dat samen met een bestaande A1 schotel naar de schakelaar geko^^eld dus nu A 1 en A3 te ontvangen. Maar dat moet natuurlijk beter worden in de toekomst.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik toch ook nog even wou vermelden, is dat bij het monteren en samenvoegen van de wavefrontier ik de LNB's allemaal zeg maar haaks tov de voetjes heb staan. De lijnen met graden aanduiding daarop deden er dus niet toe. Diende ik daar toch rekening mee te houden, want voor zover ik mee was in het Holles verhaal zag ik daar geen vermeldingen naar?

 

En, nog een extraatje als vraag, op de afb van de schotel zie ik veel witten strepen, ik hoop dat dat niet de verf van de tekst is die aflaat.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Afhankelijk van de plaats op de rails moet je de bevestiging van de lnb in de richting van het midden van de schotel meedraaien, daarvoor staan er lijnen op die voetjes.

 

Ook de lnb zelf moet je een skew geven, in het midden van de rails is die meestal 0 of afhankelijk van de satelliet een kleine skew.

naarmate je meer naar het uiteinde van de rails gaat wordt de skew van je lnb steeds groter.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel, juist daar vind ik eerlijk gezegd het hele opzet van zo'n schotel niet echt gelukt.

 

Stel, de LNB zit recht in de houder, dus de houder tov de "glijder" zit 90° tov elkaar.

Je vind geen signaal bij het verschuiven van de glijder, in welke richting begint men te draaien,

 

Allee, dan ga je imo ook niet gaan proberen fijntunen door juist die beweging (lnb draaien tov glijder) wel te maken.

Ik zou niet weten waarheen. Begin je met de kop van de LNB meer naar het centrum van de reflector te draaien, iets is soms al te veel. Eens je de fixeerschroef daarvoor even hebt aangedraaid zit er een "geheugen" punt in het plastick binnen in de houder, dus even naar de andere zijde of verder draaien, geeft veel kans dat bij weer aandraaien de LNB toch wat terugdraait.

Ook is het zo, dat als men de fixeerschroef voor de glijder zelf ook maar even lost, deze glijder als redelijke veel uit de positie kan gaan zitten. Dit bv onder invloed van de weerstand die de coaxkabels met zich meebrengen. Dat laatste speelt ook bij het aandraaien, of herplaatsen.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De hoekverstelling is voor fijnafregeling, bij het verschuiven over de rails moet je al signaal ontvangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha, ok.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...