Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vraag: wij zitten in noord spanje, nabij Roses. We hebben de M7 8141 met een 80cm schotel en een dubbele lnb. Wanneer ik alles heb geinstalleerd op de Astra 19 heb ik een signaalsterkte van 7 groene puntjes (10 is maximum) het signaal zou goed zijn.

Met astra 23 heb ik niets gedaan, of moet dat wel......... ?

Het vervelende is dat wij bij de geringste regen (dat hebben wij nu :-( ) een signaalverles hebben. Wat is er aan te doen.

Groet thea

Geplaatst:

Zit de 23.5 LNB in de houder en staat de schotel op 23.5 oost gericht?

Ik neem aan, dat je in het menu van je ontvanger bent vergeten om de DiSEqC instelling te doen en ja, dan ontvang je maar een satelliet.

Verder heeft het signaal verlies ook te maken met een niet goed afgestelde schotel.

Onze held Sprietje zal zich nog wel melden, die weet van de hoed en de rand.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Hallo, bedankt voor je snelle reactie. In mijn menu is het zo DiSeqC A is Astra 19, 7 strreepjes groen van de 10.

Op de DiSeqC is Astra 23 geen streepjes, moet ik die ook doen ?

Groet. Thea

• Moderator
Geplaatst:

Een van de ontvangers heeft een software bug, en laat geen streepjes zien terwijl je toch ontvangst hebt, maar of dat jou type ontvanger is weet ik niet.

Heb je wel ontvangst op Astra 3, bijvoorbeeld Nederland 1 HD?

Of kan je bijvoorbeeld de regionale omroep Oost zien?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ik heb ned 1 op HD en Omroep Oost heb ik ook.

Ik heb alleen in het menu 7 streepjes op de astra 19 en geen streepjes op astra 23, en bij regen zoals vanmorgen wisselend ontvangst. Een HD schotel van canaldigitaal en een duo LNB met vrij zicht.

Ik zit in noord spanje ter hoogte van Rosas, hoeveel graden weet ik niet precies.

Gek toch.

• Moderator
Geplaatst:

Nee, wanneer je schotel niet goed is uitgericht, of wanneer je een duo lnb gebruikt welke niet bedoeld is voor Spanje zal je minder signaal hebben op een van de 2 satelliet posities.

Voeg daaraan toe dat de Astra 3 satelliet een andere footprint heeft en in Spanje het signaal steeds zwakker zal worden.

En die streepjes kunnen een fout in de software zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Wordt steeds lastiger. De M7 8141 komt van Canaldigitaall zoals ook de duo LNB en HD schotel.

Moet ik er nu van uit gaan dat het aantal streepjes zoals uitgericht astra 19 in het menu 7 van de 10, "goed" is? En moet ik nu niets uitrichten op de astra23. Welke zenders zitten er op de 23! Ik heb ned1 hd en regio oost. Gek toch

• Moderator
Geplaatst:

Een ontvanger is ook geen meetinstrument, je kan er wel een schotel ongeveer mee uitrichten, maar nooit precies.

Je zal op zijn minst een signaal meter voor moeten gebruiken, nog beter een satelliet meetinstrument waarop s/n en BER af te lezen zijn.

Geplaatst:

Oke ik heb nog EuroSky SAT finder ( versie10/09 ) die heb ik zelf nog nooit gebruikt. Ik ga de beschrijving maar eens lezen en proberen. Wat een gedoe toch voor een vrouw alleen. Nog bedankt voor de moeite, groet vanuit een regenachtig spanje

• Moderator
Geplaatst:

Ik weet niet hoe de schotel op dit moment is opgebouwd, maar het beste is om deAstra 3, 23 graden O. hals in de beugel van de schotel te  zetten en de schotel op de Astra 3 uit te richten.

Je hebt dan het meeste signaal voor deze op jouw plek zwakkere satelliet.

Verder moet gekeken worden of de duo lnb wel geschikt is voor jou schotelmaat en locatie.

Geplaatst:

In Roses Gerona is een schotel van 60cm voldoende voor het normale weer, d.w.z. met een aardige regenbui zou het signaal van de Astra 23,5 niet meteen weg mogen vallen.
Nu weet ik dat daar tegen de Pyreneeën het soms met bakken uit de lucht kan vallen en dat dat landurig kan aanhouden. Wil je dan ook nog steeds beeld houden, dan is een grotere schotel aan te bevelen.

Maar met de huidige schotel en lnb moet je toch ook een fatsoenlijke ontvangst kunnen hebben als je de volgende zaken in acht neemt.
Zet de kop van de Astra 23,5 in de lnb-klem.
Zet de duo-lnb 15 graden schuin. Dat is 4 graden schuiner dan de mal van CanalDigitaal aan geeft. Gebruik hiervoor de bijlage. Print die uit, knip hem uit en plak die achter op de duo-lnb en stel de kop op deze schuinte af.
Om de Astra 23,5 te vinden moet de elevatie van de schotel op 37 graden ingesteld worden.
Stel de schotel af op maximale signaalkwaliteit als je op TV Gelderland bent afgestemd.

Op de M7 8141 moet je diseqc-1.0 instellen en vervolgens Astra 19,2 op 1 of A en de Astra 23,5 op 2 of B.

Bij de eerste installatie dient men er rekening mee te houden dat de ontvanger enige tijd nodig heeft om een goed ontvangstsignaal van de Astra1 binnen te krijgen. Deze is nodig om de zenderlijst in de ontvanger te laden. Dus niet schrikken en even geduldig wachten als er zwak signaal in het beeld geprojecteerd wordt.

post-60869-0-83390400-1462728802_thumb.png

Geplaatst:

Tja dat is dan een heel ander Spanje dan waar ik zit. Vanmiddag heerlijk buiten in een restaurant aan zee gegeten met volop zon en een strak blauwe lucht.

Geplaatst:

HELP!,,,,

Tja dat is dan een heel ander Spanje dan waar ik zit. Vanmiddag heerlijk buiten in een restaurant aan zee gegeten met volop zon en een strak blauwe lucht.

Sprietje: ik een voll signaal op de 23. De DiSEqC A staat Asyra 19 en DiiSEqC B staat ingesteld op de 23. Tot zover staat de 23 op 9 van de 10 streepjes, echter op 19 helemaal niets. Ik weet niet hoe nu verder, moet ik gaan zoeken op de 19, dan gaat het signaal van 23 toch weg om 19 te krijgen. ?

HELP !

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...