Ga naar inhoud


Maatregelen tegen drones


Psychosammie

Aanbevolen berichten

Na het zoveelste incident

 

http://www.telegraaf.nl/reiskrant/25747172/__Drone-incident_op_Schiphol__.html

 

Zijn er eindelijk maatregelen aangekondigd tegen drones. Het werd tijd!

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

En dat gaat helpen?

 

Die regels bestonden al, je zal helaas altijd mensen houden die zich niet aan de regels houden.

We hebben hier op dit forum ook de filmpjes voorbij zien komen van mensen die boven woonwijken vliegen met hun drones.

 

Ik zou mij op Schiphol meer zorgen maken om een (zwerm) vogels, die zijn veel gevaarlijker voor een vliegtuig.

Vogel aanvaringen zijn er genoeg, zelfs met een landing in de Hudson rivier als gevolg.

Ganzen zijn groter en zwaarder als de doorsnee drone, en daardoor veel gevaarlijker voor een vliegtuig.

Gaan ze vogels dezelfde regels opleggen?

 

De gemelde drone in Engeland bleek achteraf een plastic zak te zijn.

Een vliegtuig tijdens de landing vliegt met een snelheid van ongeveer 180 Knots, zeg maar 350 km per uur.

Dat komt neer op 100 meter per seconde.

Iedereen die met drones gevlogen heeft weet dat een drone op 100 meter afstand bijna niet meer te zien is, het is een klein stipje.

Dat betekent dat een vlieger in een verkeersvliegtuig ongeveer 1 seconde de tijd heeft om een drone te herkennen, daarna is die al gepasseerd.

 

Ik zet daarom grote vraagtekens bij de meldingen.

 

Wel onderschrijf ik dat je terdege bewust moet zijn, wanneer je een drone vliegt, ze kunnen op elk moment ongecontroleerd naar beneden komen.

Wanneer je je aan de regels houdt is het risico gering, dat er schade aan een derde partij ontstaat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke maatregelen het precies gaan worden is nog niet duidelijk. er wordt gedacht aan beperking van hoogte en geofencing.

 

Waar het om gaat is dat iedereen die wil vliegen eerst een stuk of 8 theorie examens moet doen gevolgd door een praktijk examen. Waarna je weet dat er rond een luchthaven een CTR zit waar je zonder toestemming niet met je vliegtuigje in mag komen, dit ongeacht je hoogte. Het kan dus niet zo zijn dat een grapjas ook maar in de buurt van de luchthaven een beetje met een drone gaat vliegen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je dan straks zo'n ding niet kopen voordat je die diploma's op zak hebt?

Zo nee dan zie ik het gewoon als de zoveelste ordinaire melkkoe die niet of nauwelijks te controleren is.

Bestel ik gewoon zo'n ding in Verweggistan dan kan ik nog steeds zonder enige opleiding een rondje rond een vluchthaven vliegen of, en daar denk ik dat ze banger voor zijn, ipv. een camera een kilo of wat TNT  richting een vliegtuig sturen.

En daarvoor hoef je echt niet meer bij het hek van het vliegveld te staan, ik sprak laatst iemand die gewoon zijn drone in Holten op liet stijgen dan naar Rijssen vloog, daar een rondje maakte boven de rotonde en weer terug kon vliegen.

Zijn drone bleef op 1 lading ruim 20 minuten in de lucht en zijn besturing werkte tot ongeveer 10Km afstand daarnaast had dat ding een snelheid van rond de 80Km per uur.

 

Dus wat het leger al in het groot doet met deze drones zal niet lang meer duren dat ook terror achmeth dat ook met zijn made in china drone uit kan voeren.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een oplossing voor het probleem, nee dat gaat niet helpen.

Maar als symptoom bestrijding zal het zeker voldoen, en het vult de kas van de autoriteit die je brevet gaat uitgeven.

 

In Duitsland is er een grote vereniging van hobby model vliegers, met een sterke lobby, welke duidelijke afspraken heeft gemaakt met de overheid. Daar zijn er geen plannen zoals in Nederland.

Lidmaatschap van die vereniging geeft ook meteen een WA dekking bij een ongeval.

 

De regels in het kort:

Niet in de buurt van luchthavens,

Niet in de buurt van spoorwegen

Niet boven bebouwing

Niet boven mensenmassa's

Je moet zichtcontact houden met je toestel, of wanneer je met een video bril vliegt, moet een maatje met een duo afstandsbediening het toestel in het blikveld houden.

 

Toestemming van de eigenaar van het terrein waarvan je opstijgt

Een WA verzekering

 

Je mag hierdoor, met bovenstaande beperkingen overal vliegen en bent niet gebonden aan de beperking alleen te vliegen vannaf de veldjes van modelbouw verenigingen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

En daarvoor hoef je echt niet meer bij het hek van het vliegveld te staan, ik sprak laatst iemand die gewoon zijn drone in Holten op liet stijgen dan naar Rijssen vloog, daar een rondje maakte boven de rotonde en weer terug kon vliegen.

Zijn drone bleef op 1 lading ruim 20 minuten in de lucht en zijn besturing werkte tot ongeveer 10Km afstand daarnaast had dat ding een snelheid van rond de 80Km per uur.

 

Kijk, en nu noem je precies de redenen waarom die dingen aan banden gelegd moeten worden:

  • Blind vliegen;
  • Veel te grote reikwijdte waardoor je veel te hoog kan vliegen;
  • Te groot zendvermogen waardoor zeker rond een luchthaven gevoelige apparatuur verstoord kan worden;
  • Het totaal ontbreken van kennis over luchtvaart want dan had je geweten dat vliegen in de CTR sowieso verboden is.

 

Het feit dat je die dingen gewoon kunt kopen wil niet zeggen dat alles maar moet kunnen. Handhaven is het toverwoord! Maar daar zijn we in Nederland de laatste 50 jaar niet meer zo goed in.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kijk, en nu noem je precies de redenen waarom die dingen aan banden gelegd moeten worden:

  • Te groot zendvermogen waardoor zeker rond een luchthaven gevoelige apparatuur verstoord kan worden;

Al die drones gebruiken communicatie kanalen in de 2,4 en 5 GHz band, de WiFi band.

Het laatste waar je je zorgen over moet maken is verstoring van apparatuur.

 

Maar er staan inderdaad genoeg filmpjes op internet van vluchten die inderdaad 10 km afstand overbruggen.

En dat mag niet.

IK zou het risico niet nemen met een drone van € 1.500, weg is weg, en op 10 km afstand is dat risico erg groot.

 

Het is wel fascinerend om te zien wat voor techniek er beschikbaar is met die toestellen, vluchtgegevens, tracking, waypoints etc.

Vergeet ook de noodprogramma's niet indien de communicatie verloren gaat, waardoor die weer thuiskomt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals ceesv al schreef

met clubkaart en geschoold door de vereniging alsook een WA dekking etc. etc.

 

dat elke jan-doedel een apparaat kan kopen in de EU markt is gelijk aan omzet en dus inkomsten voor de staat

dat die staat iets zou moeten verbieden wegens risico's of moet aansturen is duidelijk

 

maar het komt vooral aan op het gezonde mensen verstand van de drone bestuurder

zoals de auto bestuurder

zoals de fietser

zoals de vaarders en zeilers

 

de waarschijnlijkheid dat een valschermspringer op een vliegtuig botst is heel gering

want die springt niet in de buurt van een Luchthaven

aangepast door Tonskidutch

Painted Moon

The Silencers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

de

de waarschijnlijkheid dat een valschermspringer op een vliegtuig botst is heel gering

want die springt niet in de buurt van een Luchthaven

Bij ons in het dorp ligt het landingsterrein van de valscherm springers op 500 meter afstand van het vliegveld.

Zaak de Notams te lezen en je vlucht voor te bereiden.

 

Iets wat een drone vlieger ook moet doen, vlucht voorbereiding.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja duidelijk

zonder vliegveld, vliegtuig niet naar boven en dus niet springen :grin:

 

Mijn praktikkant vliegt overigens zelf een Cessna en beschreef me dat hij afgelopen Zondag Ochtend met 2 uur voorbereiding en briefing voorafgaand de lucht in kon.

 

De in mijn directe woonomgeving gelegen Landingsplek voor "Rettungshubschrauber" (600 meter achter mijn woon locatie) wordt regelmatig door de mensen met vliegers gecompromitteerd uit onachtzaamheid en onwetendheid.

Er staan niet enkel overal borden er lopen ook stadswachten die de vlieger oplaters verzoeken onmiddellijk te stoppen op deze locatie met hun hobby en elders te gaan.

 

Ik vraag me af of het gaming gehalte met virtueel en reëel te scheiden veel te lastig is voor drone vliegers?

aangepast door Tonskidutch

Painted Moon

The Silencers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Al die drones gebruiken communicatie kanalen in de 2,4 en 5 GHz band, de WiFi band.

Het laatste waar je je zorgen over moet maken is verstoring van apparatuur.

 

En daar zit je mis. Op Schiphol zijn ze heel voorzichtig met alles wat kan zenden en ontvangen. Niet dat ze nu bang zijn dat er vliegtuigen neerstorten maar er zijn uitgebreide procedures voordat er dit soort apparatuur gebruikt mag worden.

 

Het probleem is dat er een onwaarschijnlijke hoeveelheid van dit soort apparatuur op de luchthaven aanwezig is en dat zal in de toekomst alleen maar toenemen. Er zijn genoeg gevallen geweest waarbij gevoelige apparatuur verstoord werd.

 

Ik weet het niet zeker maar ik denk dat drones ook op 433 en 868 Mhz zitten.

 

Een voorbeeld van onverwachte storing (niet op de luchthaven)

http://www.ruimtelijkeplannen.nl/documents/NL.IMRO.0018.BP095-30va/t_NL.IMRO.0018.BP095-30va_5.9.html

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op het frequentiespectrum zie ik keurig de zenders van de fm band, de dab zenders en al het andere wat daar hoort.

 

Wat die windmolen daarmee te maken heeft?

Die paal zal wel het nodige reflecteren.

 

Met oude analoge televisie zou je driedubbel beeld hebben.

 

En Schiphol, met al die duizenden telefoons die na elke vlucht aangezet worden, samen met de wifi van die telefoons?

Een grote EM wolk.

De communicatie antennes voor verbinding met de vliegtuigen staat niet voor niets op een paar kilometer afstand van het veld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Wat die windmolen daarmee te maken heeft?

 

Wat je daar ziet is de verstoring veroorzaakt door die windmolen. Niet NPO3.

 

 

En Schiphol, met al die duizenden telefoons die na elke vlucht aangezet worden, samen met de wifi van die telefoons?

Een grote EM wolk.

 

Precies, en daarom moet je het zoveel als mogelijk proberen te controleren. Waarbij de storing meestal uit onverwachte hoek komt. Zoals die drones.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...