Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als hobbyist houd ik graag mijn zaplijst up to date, maar je moet er wel veel voor doen.

Info haal ik bij flysat.com en King of Sat.

Als je ziet bij Arabsat, Nilesat en andere exotische satellieten, dan vergaat je de moed om alles aan te passen.

Türksat is ook zo "leuk", kan ik iedere keer bij diverse Turken de boel weer in orde brengen.

Ben je uren mee bezig.

Ik snap best dat er eens een zender bij of af gaat, maar het loopt de spuigaten uit.

Wat is het nut om -tig zenders iedere keer weer op een andere frequentie te zetten.

CD en SKY hebben ontvangers die dit automatisch kunnen doen, maar de vernoemde satellieten hebben die oplossing niet.

Wat vinden jullie er van, bij mij gaat de lol er vanaf en heb bijv. de Nilesat al een half jaar niet meer op orde gemaakt?.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

• Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Zenderlijst downloaden word het voor je gedaan.

Ik heb met 3 kinderen en een vrouw geen tijd om dit te gaan doen.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Geplaatst: (aangepast)

Tja, we zitten nu eenmaal in een periode dat veel zenders van DVB-S naar DVB-S2 gaan en van QPSK naar 8PSK, dit om efficienter met de bandbreedte om te gaan.
Dan kun je natuurlijk zo'n transponder van de ene op de andere dag omzetten maar dan zullen vele mensen die zenders niet meer kunnen ontvangen. Daarom wordt er meestal naast de oude transponder met DVB-S met QPSK een nieuwe transponder bijgezet waar diezelfde zenders te ontvangen zijn in DVB-S2 met 8PSK. Nadat ze een tijdje samen in de lucht zijn geweest, wordt de oude transponder uitgeschakeld. CanalDigitaal doet het net zo en dat is maar goed ook anders hadden vele abonnees geen beeld gehad totdat ze hun apparatuur hebben aangepast.
Tja, en dan moet je de zenders opnieuw inscannen als die aanbieders niet over een fastscanlijst beschikken.

En ook komt het voor dat oude satellieten worden afgeschreven en dat er op dezelfde positie een nieuwe satelliet komt te hangen. Vaak wordt dan  een geheel nieuwe frequentie indeling gemaakt.
Kijk maar eens wat er is gebeurt met de Eutelsat 28,5 oost. De zenders op die oude satelliet zijn allemaal overgezet op de nieuwe satellieten Astra 2E, 2F en 2G. Dat is een half jaar een geklooi geweest met overzettingen.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Tja, we zitten nu eenmaal in een periode dat veel zenders van DVB-S naar DVB-S2 gaan en van QPSK naar 8PSK, dit om efficienter met de bandbreedte om te gaan.

Dan kun je natuurlijk zo'n transponder van de ene op de andere dag omzetten maar dan zullen vele mensen die zenders niet meer kunnen ontvangen. Daarom wordt er meestal naast de oude transponder met DVB-S met QPSK een nieuwe transponder bijgezet waar diezelfde zenders te ontvangen zijn in DVB-S2 met 8PSK. Nadat ze een tijdje samen in de lucht zijn geweest, wordt de oude transponder uitgeschakeld. CanalDigitaal doet het net zo en dat is maar goed ook anders hadden vele abonnees geen beeld gehad totdat ze hun apparatuur hebben aangepast.

Tja, en dan moet je de zenders opnieuw inscannen als die aanbieders niet over een fastscanlijst beschikken.

En ook komt het voor dat oude satellieten worden afgeschreven en dat er op dezelfde positie een nieuwe satelliet komt te hangen. Vaak wordt dan  een geheel nieuwe frequentie indeling gemaakt.

Kijk maar eens wat er is gebeurt met de Eutelsat 28,5 oost. De zenders op die oude satelliet zijn allemaal overgezet op de nieuwe satellieten Astra 2E, 2F en 2G. Dat is een half jaar een geklooi geweest met overzettingen.

Was het dat maar, in de meeste gevallen gaat het niet om

DVB-S naar DVB-S2 8PSK.

Ook van een oude naar nieuwe sat. kan een op een gedaan worden, gebeurt soms op Astra 1.

Verder, ze zou toch denken dat dit binnen één maand rond moet kunnen zijn.

Op vooral de Nilesat en Tūrksat zijn ze nu al maanden bezig en er komt geen eind aan.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Natuurlijk kun je zenders en transponders een op een overzetten op een nieuwe satelliet maar er zijn soms belangrijke redenen om de zaak dan toch maar helemaal om te gooien.

Geplaatst:

Vaak zijn het zenders waar zelden of nooit naar gekeken wordt . Ik heb daar een leuke oplossing voor, Ik kijk eerst naar de verschillende satellieten welke transponders voor mij interessant zijn en dan scan ik alleen deze, is in het begin wat meer werk, maar eenmaal je alles hebt ingescand dan zijn er achteraf veel minder veranderingen, indien wel dan is de klus vlug geklaard. Zeg nu zelf wat ben je met 3500 kanalen waarvan er pakweg maar een grote honderd voor jou interessant zijn. Soms gebeurd het dat ik een nieuwe transponder in scan, omdat ik denk dat er een nieuwe leuke zender bijkomt, echter is dat niet zo, dan wordt alles weer verwijderd. zo voorkom je veel onnodig werk.

Geplaatst:

Ik wil gewoon alles wat FTA is kunnen ontvangen, maakt mij niet uit wat.

Wat ik niet wil zien, verkoopkanalen in welke vorm dan ook en religie zenders, staan in het boeket junk.

Geplaatst:

Volgens mij kun je bij Kingofsat een actuele lijst downloaden die in Dreamboxedit geladen kan worden door de lijst op receiver te vergelijken met die op de pC...

Is echter een hele tijd geleden dat ik dit gedaan heb.

Dark & Long ,  Drift 2 Dark Train

Underworld

Geplaatst:

Volgens mij kun je bij Kingofsat een actuele lijst downloaden die in Dreamboxedit geladen kan worden door de lijst op receiver te vergelijken met die op de pC...

Is echter een hele tijd geleden dat ik dit gedaan heb.

Voor zover ik weet kan dreamboxEDIT dit niet maar kan Dreamset dit wel.

Echter je boeketten zullen dan niet bijgewerkt worden.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

Ja, alles leuk en aardig, maar dan kennen jullie mij nog niet, ik heb een fobie.

Per land zet ik alles op alfabet binnen Europa en verder hetzelfde voor de andere continenten.

Verder begin ik per land met de publieke en dan de commerciële zenders.

Elk land heeft zijn "pagina's" met de naam van het land er boven in de zaplijst.

Ik ben er ooit 2 weken mee bezig geweest en als je dan die honderden frequenties die soms per dag veranderen vergeet,

dan is het met Dream box Edit zo gepiept.

Maar de laatste maanden is het echt niet meer om uit te houden.

Ben ik nu ziek, of valt het nog mee?.

Ooit een stuk gezien over mensen die schoonmaak woede hebben en per dag vijf keer stofzuigen en alles afsoppen.

Ik dacht toen nog, je zult het maar hebben.

Als ik het niet vergeet, zal ik eens een paar screenshots plaatsen.

Geplaatst:

Als hobbyist houd ik graag mijn zaplijst up to date, maar je moet er wel veel voor doen.

Info haal ik bij flysat.com en King of Sat.

Als je ziet bij Arabsat, Nilesat en andere exotische satellieten, dan vergaat je de moed om alles aan te passen.

Türksat is ook zo "leuk", kan ik iedere keer bij diverse Turken de boel weer in orde brengen.

Ben je uren mee bezig.

Ik snap best dat er eens een zender bij of af gaat, maar het loopt de spuigaten uit.

Wat is het nut om -tig zenders iedere keer weer op een andere frequentie te zetten.

CD en SKY hebben ontvangers die dit automatisch kunnen doen, maar de vernoemde satellieten hebben die oplossing niet.

Wat vinden jullie er van, bij mij gaat de lol er vanaf en heb bijv. de Nilesat al een half jaar niet meer op orde gemaakt?.

Zonder de wijzigingen had je een hobby minder.

Geplaatst:

Wat een raar antwoord dus een hobby moet bestaan uit het achterna lopen van wijzigingen? Lekkere hobby heb je dan en weinig kijkplezier.

Mensen willen vrije ontvangers en met plezier en vrijheid kijken, als je dan maar continu moet gaan aanpassen is de lol er inderdaad zo vanaf. CD heeft daar ook een houtje van het blijft maar doorgaan met veranderingen en daardoor wordt het kijkplezier behoorlijk onder vuur genomen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen