Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

zo erg is het niet die Fobie...

een Fobie is altijd je eigen LAST als je al slaaf ervan geworden bent

en met een rotor wordt die last wellicht zwaarder

sinds ik satelliettv kijk (2002) maakte ik altijd mijn eigen lijsten

(ook al voor de Force D-master met pc-software / editor)

eigenlijk deed ik dat altijd 's zondags 's ochtends vroeg met een pot Koffie en muziek

heerlijk relaxt.

Dark & Long ,  Drift 2 Dark Train

Underworld

• Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

• Moderator
Geplaatst:

Jij hebt zeker nog een paard en wagen voor je vervoer, bij jou komt de vooruitgang er kennelijk niet in.

CD is altijd duidelijk geweest over hun kijkgarantie.

Wees blijk dat je nog vrije hardware leuze hebt, ze zijn een van de laatsten waar dat nog mogelijk is.

De wijziging wordt door veel ontvangers automatisch gecorrigeerd, de kijker zal er niets van merken.

En voor degenen met vrije ontvangers is dit de consequentie van hun vrijheid.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Wat een onzin allemaal, veranderen van freqs is geen vooruitgang het is gewoon vervelend ;) Wat heeft dat nu weer te doen met wat voor vervoer ik heb begrijp ik niet.

Dus allemaal maar aan zo´n CD doos om de veranderingen automatish te laten verlopen, of gepest worden door CD die op deze manier mensen met een andere ontvanger willen ontmoedigen.

Het is maar net hoe je er tegenaan kijkt.

Geplaatst:

UIteraard denken ze allemaal in de zelfde richting, gewoon de kijkers met de vrije ontvangers ontmoedigen.

Dat hoppen wordt ook gedaan om het geld het moet steeds goedkoper voor een steeds hogere prijs, voor een vrij kijkende klant erg vervelend.

Maar als we het toch over vooruitgang gaan hebben dan moeten we allemaal aan de provider boxen want die doen het allemaal automatish, nou veel plezier ermee zou ik zeggen met alle bugs belemmeringen en beperkingen, en niet klagen want dat is nu eenmaal vooruitgang ;)

Geplaatst:

Wat een raar antwoord dus een hobby moet bestaan uit het achterna lopen van wijzigingen? Lekkere hobby heb je dan en weinig kijkplezier.

Mensen willen vrije ontvangers en met plezier en vrijheid kijken, als je dan maar continu moet gaan aanpassen is de lol er inderdaad zo vanaf. CD heeft daar ook een houtje van het blijft maar doorgaan met veranderingen en daardoor wordt het kijkplezier behoorlijk onder vuur genomen.

Nee, mijn "hobby" bestaat uit: alles te ontvangen met de mogelijkheden die je hebt.

Als het een rustige tijd is betreffende freq. wijzigingen, dan is een of een paar wijzigingen zo gepiept.

Ik heb zeeën van tijd en het klinkt misschien vreemd, maar ik kijk alleen dan TV als iets mij interesseert.

Neem alles op, op een paar programma's na en kijk uitgesteld.

Soms volg je een serie in delen, helaas komt zo'n programma maar een keer per week en dan is het lastig om na een week nog te weten waarover het in de vorige aflevering ging.

Een serie van bijv. zes afleveringen bekijk ik dan over twee dagen.

Heb je zo'n mooie Linux ontvanger, moet je ook gebruik maken van de mogelijkheden.

Hier in Turkije is men TV verslaafd, overal staat de TV 24 u. per dag aan, van thuis tot in restaurants en ziekenhuis wachtkamers toe.

Wel, zo zit ik niet in elkaar, kijk alleen als iets de moeite waard is.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

• Moderator
Geplaatst:

Dus allemaal maar aan zo´n CD doos om de veranderingen automatish te laten verlopen, of gepest worden door CD die op deze manier mensen met een andere ontvanger willen ontmoedigen.

Het is maar net hoe je er tegenaan kijkt.

En jij kijkt met een erg donkere instelling naar deze wijziging.

Allereerst zijn er veel meer ontvangers, naast de CD ontvangers, die hier automatisch mee om kunnen gaan.

De kijker merkt hier niets van.

Jij stelt dat deze veranderingen bedoeld zijn om het gebruik van vrije ontvangers te ontmoedigen, daaruit blijkt dat je niet begrijpt wat de impact is van deze veranderingen.

En dat bedoel ik met de vooruitgang tegenhouden, en dat jij met je instelling, je nog voort moet bewegen met paard en wagen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

zo erg is het niet die Fobie...

een Fobie is altijd je eigen LAST als je al slaaf ervan geworden bent

en met een rotor wordt die last wellicht zwaarder

sinds ik satelliettv kijk (2002) maakte ik altijd mijn eigen lijsten

(ook al voor de Force D-master met pc-software / editor)

eigenlijk deed ik dat altijd 's zondags 's ochtends vroeg met een pot Koffie en muziek

heerlijk relaxt.

Het was ook wat ironisch bedoeld hoor.

Ik kijk al sat. vanaf 1992 en de kabel vloog er toen gelijk uit, want had ook nog een paar "harken" op het dak voor NL/B/D.

Ook ik maak mijn eigen lijsten, lijsten die op diverse fora te vinden zijn en dikwijls met liefde gemaakt, lopen meestal achter.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Ik gebruik ook altijd mijn eigen lijsten, en houd ze dus zelf bij... Voor de Duitse programma's op de Astra 19.2 doet Technisat het vrijwel automatisch, als er iets wijzigt aan SR oid... ook als de zenders in een favoritenlijst zitten gebeurt het automatisch. Voor nieuwe zenders kan je dan kiezen wat je er mee wil doen...  Uiteraard scan ik zelf ook zo nu en dan, en dan ook voor de Thor, omdat daar niets van bijgehouden wordt... deze satelliet valt eigenlijk buiten de doelgroep van Technisat.  Maar de wijzigingen aan de Zweedse zenders van Canal Digital is erg goed bij te houden, en alles staat altijd netjes aangekondigd op hun website.

Hobby of gewoon TV kijken....  ik vind het fijn om het zelf te doen, omdat ze dan ook in de volgorde staan die IK wil, en niet wat de provider oid graag wil. De zenders die ik vaak kijk staan voorin de lijst, en die preset nummers ken ik vrijwel uit mijn hoofd.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:

Ik doet ook mijn eigen lijsten en alles aanpassen enkel doet ik dit enkel voor mijzelf, ik besteed daar dan ook wel eens wat kostbare tijd in. Maar om al die veranderingen nou een hobby te noemen vind ik wat te ver gezocht.

Geplaatst: (aangepast)

Ik doet ook mijn eigen lijsten en alles aanpassen enkel doet ik dit enkel voor mijzelf, ik besteed daar dan ook wel eens wat kostbare tijd in. Maar om al die veranderingen nou een hobby te noemen vind ik wat te ver gezocht.

Misschien heb ik mij verkeerd uitgedrukt qua hobby.

Satelliet TV in het algemeen is een van mijn hobby's en daar hoort ook het up to date houden van de zaplijst bij.

Stel MBC op Nilesat is vervangen door Al Jazeere HD, dan stoort mij dat verkeerde logo in beeld, terwijl ik gewoon TV kan kijken en MBC op een andere freq. zit.

En hier gaan we weer:  http://www.flysat.com/

Nu ontvang ik deze sat. niet, want geen rotor meer, wel de Nilesat, zie handtekening onderaan.

aangepast door Emekli

Geplaatst: (aangepast)

Dat aanpassen van de zenders  is al een job op zichzelf, daar komt nog bij dat de bijbehorende picon ontbreekt of iets anders toont, d.w.z extra werk wil men dat in orde houden.

Daarom ben ik nu al een poosje bezig met picons op naam die zijn dan snel terug te vinden.

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Geplaatst:

Hobby of bezigheidstherapie

geef het een naam en je hebt een discussie :grin:

Picons is een nog veel gemener onderdeel van settings beheren, onderhouden en aktualiseren

je kunt ook stellen bepaalde zaken zijn zinloze bezigheidsterapie

Dark & Long ,  Drift 2 Dark Train

Underworld

Geplaatst:

Was ik nog vergeten, de Turkse taal heeft enkele letters die wij niet kennen bijv. een g met v-tje er op.

Er zijn zenders die die "g" in hun naam hebben en met mijn Turkse Windows, pas ik dat ook aan indien verkeerd gespeld door de provider.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen