Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste allen,

Sinds kort ook een vu+ solo 4k gehaald met openpli 4. Als ik deze aansluit op de uhd tv, sony kd65x8507c, en ik stel de resolutie op 2160p (ook bij een demo 4k zender), dan word het scherm erg groenig...zie bijlage's. Op 1080p of andere resolutie is het beeld gewoon goed. Heb alle instellingen van de tv nagelopen met verkoper van de tv, maar niks kunnen vinden.

Kent of herkent iemand dit probleem?

Alvast bedankt voor de replies.

Ricky

post-101077-0-85681200-1462909525_thumb.jpg

post-101077-0-01186600-1462909564_thumb.jpg

post-101077-0-76831200-1462909597_thumb.jpg

• Moderator
Geplaatst:

Goedendag,

Heb je de laatste firmware in de Sony zitten?

Wat voor HDMI kabel gebruik je?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Er is meer aan de hand.. De datum staat op 01-01-1970. Deze tijd wordt normaliter vanuit de DVB stream aangepast. Wist trouwens niet dat deze 10k op een ARM CPU draait (niet dat dat uitmaakt overigens).. HDMI kabel versus Sony HDMI wellicht incompatibel.. Om OpenPli uit te sluiten zou je ter test eens een origineel image van VU kunnen proberen...

• Moderator
Geplaatst:

Hoe staan trouwens de HDMI/video uitgangs instellingen van je VU+

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Goedendag,

@ Ceesv : er zit de laatste firmware op de tv. HDMI kabelgebruik is van de vu+ solo 4k...overigens ook een andere (duurdere) kabel geprobeerd, echter zonder het gewenste resultaat.

HDMI/video uitgang: HDMI

Modus: 2160p

Herhaalfrequentie: 50Hz

@ Mimisiku : of de tijd ermee te maken heeft weet ik niet, en zoveel verstand heb ik er niet van om de originele firmware er op te zetten..dat van die HDMI kabel issue zou best wel eens kunnen, alleen waar kan ik zo een compatible kabel halen (of uit proberen)?

Geplaatst: (aangepast)

@Ricky,

Ik vond de volgende discussie hierover na wat gegoogel:

https://www.vuplus-support.org/wbb4/index.php?thread/85997-solo-4k-sony-tv-rosa-bild/&pageNo=9

Met name bericht 179 is wellicht voor jou aan de orde.

Wat ik tot nu toe uit de discussie opmaak is, dat met name een handshake tussen de Vu+ 4K en Sony 4K tv's een probleem vormt.

De Vu+ moet op RGB worden ingesteld, en mogelijk zijn niet alle HDMI ingangen van de Sony 4K. De Sony zou moeten worden ingesteld op "optimale resolutie". Mogelijk dat de HDMI kabel ook van invloed is. 

Ook het bouwjaar van de Sony is van invloed (android of niet).

Ik heb nog niet alles kunnen lezen (14 pagina's!), maar de combinatie Vu+ 4K / Sony/Panasonic lijkt problemen te geven. Samsung/LG niet. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Hallo Eduard07,

Bedankt voor dat linkje. Ik heb nog niet alles kunnen lezen, maar er was er eentje bij en die had de originele firmware erop gezet, maar ook dat mocht niet baten.

Naar het schijnt was er wel een oplossing voor met een VTI image. Ik heb ook dezelfde instellingen gedaan zoals bij een VTI image en op de tv, maar 1 instelling kon ik op de solo 4k niet vinden en dat was de RGB instelling.

Er werd me aangeraden ook op de site van OPENPLI te zoeken/lezen. Denk dat ik daar dit euvel ook in de groep gooi..

Bedankt allen voor zover.

Ricky

Geplaatst:

niet te voorbarig, de panasonic is door een persoon genoemd in dat forum en topic maar we weten niet welke instellingen desbetreffende gebruikt via zijn AVR en HDMI-out

belangrijker is dat men weet dat de Sony die DAAR genoemd wordt niet de nieuwste codecs heeft en daarmee geen 2160p kan weergeven

ook post 229 betreffende de handshake is de tweede bevestiging inzake de HDMI versie

en als het aan andere tv's wel gaat, dan is de aanname dat het VU+ SOLO4K gewoon functioneerd zoals het moet

de oplossing met de RGB is misschien wel die sony TV bezitters helpt

ciao ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

de oplossing met de RGB is misschien wel die sony TV bezitters helpt

ciao ciao

Vandaar dat ik dat punt meteen maar even aangaf. ;)

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Sony had in het verdere verleden fantastische producten, maar recenter leggen ze het duidelijk af tegen Samsung.

En het zat natuurlijk ook niet mee met de kernreactoren. ;)

Maar dat laat onverlet, dat betrouwbare service een hoop goed kan maken. En juist daar - het luisteren naar de klant - laat Sony het afweten. Men lijkt niets te moeten hebben van feedback. Begin van het einde?

Geplaatst:

Zien is geloven.

Ben benieuwd hoever Ricky hiermee komt. 

Geplaatst:

Wat was de oplossing want daar is nog geen duidelijkheid over?

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...