Edmund Geplaatst: 11 mei 2016 Geplaatst: 11 mei 2016 Heren, Zijn er op een andere manier dan duizenden webpages te doorzoeken direct LED TV's te vinden? Zag enige tijd geleden een Panasonic in een winkel, deze had veel beter beeld dan alle andere, vollere kleuren, meer licht, meer detail geen schaduwen kortom beter! Na zoeken vond ik dat dit een direct led TV was, lijkt me de moeite waard om eens te kijken of er nog meer van dit soort TV zijn. Edmund
Tonskidutch Geplaatst: 11 mei 2016 Geplaatst: 11 mei 2016 ja dat zou zomaar kunnen dat je met de panasonic toch echt beter beeld hebt maar welke types en modellen als alternatief te vinden zijn is altijd weer aan het budget gekoppelt wat ga je der aan uitgeven? Second Life Mungo Parker
drz Geplaatst: 11 mei 2016 Geplaatst: 11 mei 2016 Ik ben een beetje sceptisch mbt tv's met mooiere kleuren dan de concurrent, helderder beeld dan die van de concurrent en een winkel verder is het net weer andersom. In een bekende winkelketen die ik niet ga noemen maar met "media" begint, heb ik een discussie gehad met een verkoper. Ik vroeg hem om het demofilmpje van de LG in op Panasonic af te laten spelen en tevens gevraagd of hij een sony ook wilde laten zien met dat filmpje. Nou, dat was na veel gesputter en gedraai niet mogelijk, omdat het formaat van de demo afweek dan de overige merken en dus niet uitgewisseld kon worden. ...je kent het wel, het contrastrijke demofilmpje van de LG oled tv die fraaie contrasten kan laten zien om aan te geven dat zwart echt zwart is. (ik heb zelfs in het dagelijkse leven nog nooit zulke contrasten gezien, maar dat ter zijde.) Maar de verkoper had wel een ander filmpje die kon laten zien die hoe strak en duidelijk een scroltekst kan zijn op de panasonic. Hij pakte een stick en al meekijkend naar de bestandsmappen kwam ik gewoon het demofilmpje van de LG tegen, en vroeg deze af te spelen op de Panasonic. Inderdaad, na lang aandringen en met mijn hand op het hard drukkend dat ik het nooit zou doorvertellen aan iemand, speelde hij de demo af op de panasonic. Ondanks dat de LG oled was, bleek het beeld op de panasonic en later op de sony een heel stuk mooier te zijn en waarbij de kleuren egaler waren dan op de Oled LG. Ik begreep plotseling de weerstand van de verkoper, want een tv van 3500 euro met de nieuwste beeldtechnieken bleek dus niet mooier te zijn dan de reguliere tv's met HDR van rond de 1700 euro. (Sony en Panasonic, want andere merken bestaan gewoon niet met goede beeldkwaliteit, al zullen fanboy's het tegendeel willen beweren) Maar terugkomend op het onderwerp; Is het niet gewoon de instelling en het demofilmpje die juist de betreffende tv merk goed uit de bus laten komen? Wat nou als alle "beeldverbeteraars" uit staan en de tv's in usermode worden gezet samen met een gezamenlijk 4K signaal? Zouden de tv merken op 3 meter afstand echt zoveel van elkaar verschillen? Ik heb een extreem goed gevoel voor details, maar op een meter of 3 afstand geven vrijwel alle 4K tv's hetzelfde beeld met mijn persoonlijke instellingen, ook van de mindere merken als Philips, Samsung en LG. Dat is anders wanneer je op 1 meter afstand kijkt naar een tv, maar ik heb nog nooit iemand op die manier tv zien kijken.. "Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."
Tonskidutch Geplaatst: 11 mei 2016 Geplaatst: 11 mei 2016 blijft de vraag hoeveel geld betaald wil of betaald kan worden alle beeldverbeteraas kennen geleerd en uitgeschakeld ik heb toen overigens eens het tuner gedeelte qua beoordeling terzijde gelegd als test voor beeld kwaliteit ik heb toen de Youtube, dus Internet aansluiting met 4K ( mpeg4 ) demo's bekeken >>> Gra Grand Grandioos op m'n Panasonic en deze huidige Panasonic is niet eens 4K Second Life Mungo Parker
Edmund Geplaatst: 11 mei 2016 Auteur Geplaatst: 11 mei 2016 @ Dr Z & Tonskidutch Dr Z, ik ben het op veel punten met je eens en zelf goed kijken is en blijft dus een vereiste. Ik vraag ook doodleuk aan een verkoper of ie ook "bewegend beeld heeft" wanneer ze weer zo'n domme super slow motion demo draaien die niets laat zien van de problemen met (snelle) bewegingen en onscherpte. Meestal staan ze dan te kijken als een aap naar een roestig horloge . Overigens ben ik zeer zeker dat jij IRL echt wel contrasten gezien hebt die zo'n TV overtreffen en niet zo'n klein beetje ook. Onze oogjes doen 't namelijk heel erg veel beter dan de beste TV, en waar een TV het vierkant laat afweten qua beeldinformatie, zien onze ogen nog een duizenden gradaties in zwart of grijs en elke andere kleur. Tonskidutch, ik heb het over kwaliteit en om te beginnen niet over geld. Ik kwam bv vanwege een "aanbieding" UHD Samsung toen ik de Panasonic zag, die Panasonic was meer dan 3 X zo duur. Maar voor mij ook meer dan 3 X zo goed dus het wordt beslist geen Samsung. Gezien m'n ervaring met het gebrek aan Samsung garantie -al gaat dat over m'n GSM- laat ik Samsung bij voorkeur in de winkel staan.
Beheerder Michel Geplaatst: 11 mei 2016 Beheerder Geplaatst: 11 mei 2016 Weet niet naar welke OLED TV jij gekeken hebt, maar als dat de LG OLED65E6V was, wordt het tijd voor een nieuwe bril Die veegt alle topmodellen van welke andere fabrikant dan ook met het grootste gemak onder het tapijt. Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Moderator ceesv Geplaatst: 11 mei 2016 Moderator Geplaatst: 11 mei 2016 @ Dr Z & Tonskidutch Dr Z, ik ben het op veel punten met je eens en zelf goed kijken is en blijft dus een vereiste. Onze oogjes doen 't namelijk heel erg veel beter dan de beste TV, en waar een TV het vierkant laat afweten qua beeldinformatie, zien onze ogen nog een duizenden gradaties in zwart of grijs en elke andere kleur. Onze ogen zijn bijzonder slechte camera's, met hele grote zwarte vlekken, en maar scherp op een klein gedeelte van het beeldoppervlak. Maar er hangt de meest krachtige signaal processor ter wereld achter, onze hersenen. Zo is het met tv's ook, het scherm is slechts een klein deel van het verhaal, de oled schermen van Panasonic komen bij LG uit de fabriek. maar de beeldprocessor bepaalt voor een groot gedeelte de kwaliteit van het beeld, en het prijskaartje. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Edmund Geplaatst: 11 mei 2016 Auteur Geplaatst: 11 mei 2016 Je bent een slechte verkoper. Je moet nooit de zwakke punten van je product noemen, Oled verkopers zwijgen daar ook in alle talen over, die noemen en demonstreren uitsluitend de sterke oled punten, nooit de minpunten. Onze ogen kunnen een keer of duizend meer kleuren onderscheiden dan de beste TV kan weergeven. Maar even to the point, ik ben dus niet alleen die het moeilijk/onmogelijk vind direct led TV's te vinden.
Moderator ceesv Geplaatst: 11 mei 2016 Moderator Geplaatst: 11 mei 2016 Nee, ik zou graag een 4K toestel kopen, maar ik heb nog steeds geen beeldscherm gevonden welke mijn huidige 65" Panasonic plasma evenaart. LED is de laatste jaren behoorlijk verbeterd, zeker ook door nieuwe technieken als local dimming. De nieuwste Sony komt in de buurt, maar eigenlijk wil ik naar 85", op dit moment niet echt betaalbaar en beschikbaar. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Edmund Geplaatst: 11 mei 2016 Auteur Geplaatst: 11 mei 2016 4k is geen direct led. Het schijnt dat de grotere modellen vaker direct led hebben dan de kleinere, nu moet ik ze nog zien te vinden.
Moderator ceesv Geplaatst: 11 mei 2016 Moderator Geplaatst: 11 mei 2016 Nee, maar er zijn wel degelijk 4k direct led tv's. Maar de beste schermen hebben tot nu toe slechts 128 clusters. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Edmund Geplaatst: 11 mei 2016 Auteur Geplaatst: 11 mei 2016 Nee, maar er zijn wel degelijk 4k direct led tv's. Maar de beste schermen hebben tot nu toe slechts 128 clusters. Ja die Panasonic die ik zo mooi vond is er dus 1. 128 clusters? welnee minstens 3 X zoveel en het maakt mij niet echt uit HOE ze een beeld mooi krijgen voor mij mag het best met edge led maar dan moet 't wel net zo mooi zijn of beter dan hetgeen ik gezien heb. Het lijkt erop dat dat betere beeld helaas tot stand komt met direct / full led en nog een paar zaken die het een wat duurder toestel maken. Een paar keer duurder om preciezer te zijn :-)
Tonskidutch Geplaatst: 12 mei 2016 Geplaatst: 12 mei 2016 oei 85 inch oei geld genoeg dus het mag wat kosten belangrijk is echter ook of je vloeiend afspeelt uit netwerk en of extern usb zo is ook interessant welke features die tv heeft (dvb-ip bijvoorbeeld) toch is er een minpunt aan de panasonic, vind ik; de firmware wordt na een twee jaar niet echt door ontwikkeld voor het smart gedeelte of andere bieders dat wel op pijl houden weet ik niet Second Life Mungo Parker
Toppers Geplaatst: 12 mei 2016 Geplaatst: 12 mei 2016 Heren, Zijn er op een andere manier dan duizenden webpages te doorzoeken direct LED TV's te vinden? Zag enige tijd geleden een Panasonic in een winkel, deze had veel beter beeld dan alle andere, vollere kleuren, meer licht, meer detail geen schaduwen kortom beter! Na zoeken vond ik dat dit een direct led TV was, lijkt me de moeite waard om eens te kijken of er nog meer van dit soort TV zijn. Edmund Welk model van Panasonic bedoel je precies ?
Edmund Geplaatst: 12 mei 2016 Auteur Geplaatst: 12 mei 2016 Firmware update? Ken je de spreuk " if it ain't broke... don't fix it"
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen