Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Welk model van Panasonic bedoel je precies ?

Sorry dat moet ik je schuldig blijven. De reden ervoor is dat ik ging kijken naar een 55 Inch Samsung ( aanbieding ), toen ik de Panasonic zag, ook 55 inch.

Het beeld was zoveel beter dan de rest dat ik ging googelen naar de specs, het bleek een direct led full array of hoe ze dat allemaal mogen noemen

en ik meen 1800 Hz.

De prijs was ook 3 X samsung maar ik dacht ga ik toch geld uitgeven dan maar meteen 65 inch en nu zoek ik dus meer van dergelijke direct led toestellen

ter vergelijking.

Ik denk dat ik nog "ergens" een foto heb, als ik 'n vind zal ik het type hier even vermelden.

Geplaatst:

naa,

Firmware kan ook mooie opties toevoegen zoals nieuwe apps en of codecs voor je smart tv

maar oké

to topic :

Zoals al eens eerder besproken wordt in de grote bekende outlet waar geen fabrieksgarantie gegeven wordt

De TV zodanig ingesteld dat enkel die het mooist en beste beeld geven (op zicht) waar de hoogste winstmarge op zit.

Geloof het maar ze weten precies hoe ze de beeldkwaliteit verpesten van de TV's

hetgeen betekend je kunt alle Samsungs en de Panasonics zo instellen opdat die Samsungs beter ogen. < en/of andersom >

of LG's of Philips, wat op dat moment uit de voorraad weg moet.

Maar je kunt het ter plekke natuurlijk zelf testen indien bij die winkel waar U wilt aanschaffen.

Het is bekend dat je niet aan de apparatuur mag schroeven zonder toestemming van de verkopers op de vloer, dus die vraag je om bijstand c.q. hulp.

-Vraag hoe snel je het toestel kunt resetten (wegens aanpassing multituner op DVB-T)

-Laat het je tonen hoe lang dat duurt! > alle instellingen gaan nu naar default!

-Hoe moet je de LAN verbinding instellen?

-Laat het je tonen hoe dat moet! > nu ben je niet afhankelijk van de standaard ontvangst aansluitingen in de winkel

-Vraag hoe kun je bijvoorbeeld Youtube oproepen?

-Laat het je tonen hoe je Youtube bediend! > nu moet je een 4K demo oproepen en je ziet de objectieve beeldkwaliteit van het toestel

i.o.n.d.

thuis kun je ook twee TV's laten bezorgen en bij ontevredenheid gewoon retour sturen met geld terug garantie...

daar kan geen outlet tegen op

Coles Corner

Richard Hawley

Geplaatst:

naa,

Firmware kan ook mooie opties toevoegen zoals nieuwe apps en of codecs voor je smart tv

maar oké

to topic :

Zoals al eens eerder besproken wordt in de grote bekende outlet waar geen fabrieksgarantie gegeven wordt

De TV zodanig ingesteld dat enkel die het mooist en beste beeld geven (op zicht) waar de hoogste winstmarge op zit.

Geloof het maar ze weten precies hoe ze de beeldkwaliteit verpesten van de TV's

hetgeen betekend je kunt alle Samsungs en de Panasonics zo instellen opdat die Samsungs beter ogen. < en/of andersom >

of LG's of Philips, wat op dat moment uit de voorraad weg moet.

Maar je kunt het ter plekke natuurlijk zelf testen indien bij die winkel waar U wilt aanschaffen.

Het is bekend dat je niet aan de apparatuur mag schroeven zonder toestemming van de verkopers op de vloer, dus die vraag je om bijstand c.q. hulp.

-Vraag hoe snel je het toestel kunt resetten (wegens aanpassing multituner op DVB-T)

-Laat het je tonen hoe lang dat duurt! > alle instellingen gaan nu naar default!

-Hoe moet je de LAN verbinding instellen?

-Laat het je tonen hoe dat moet! > nu ben je niet afhankelijk van de standaard ontvangst aansluitingen in de winkel

-Vraag hoe kun je bijvoorbeeld Youtube oproepen?

-Laat het je tonen hoe je Youtube bediend! > nu moet je een 4K demo oproepen en je ziet de objectieve beeldkwaliteit van het toestel

i.o.n.d.

thuis kun je ook twee TV's laten bezorgen en bij ontevredenheid gewoon retour sturen met geld terug garantie...

daar kan geen outlet tegen op

Ieder heeft zo z'n voorkeuren, apps en codecs fijn maar ik heb ze werkelijk nog nooit van m'n leven nodig gehad. Mijn TV moet goed beeld geven en verder niks.

Hoe een TV te beoordelen blijft lastig, jij hebt een mening en ik zie meerdere gaten in je betoog, bv "default" wat is default voor Samsung en wat is dat voor Panasonic? In feite maakt het mij volstrekt niets uit. Ook ben in niet overgevoelig voor "beeld verbeteraars" van mij mag alles AAN of alles UIT, het gaat mij echt alleen om het eindresultaat en totaal niet over HOE ze dat bereiken.

4k content is veel minder belangrijk omdat ik net verwacht dat ze dat de komende 5 jaar gaan uitzenden en als teaser content te gaan downloaden gaat me een beetje ver. Dan hebben we voor 't gemak 4k en 4k die totaal verschillen :-) Namelijk de een met HDR ( heerlijk die afkortingen High-Dynamic Range.) en de ander zonder. Kortom, ik kijk gewoon naar 't beeld en vraag om BEWEGEND beeld en zo probeer ik het beste te vinden.

Het moet om te beginnen beter zijn dan m'n huidige ( plasma ) scherm, veelal gaat 't meteen daar al mis.

Geplaatst:

je begrijpt het dus niet wat excellent presteren uitmaakt bij de smartTV

(voor de goede orde je hoeft niet te citeren als niemand ertussen kwam, duidelijk dat je op mijn bericht reageerde)

het betreft ook de nieuwe stormvloed of zoenami van Internet content die men steeds vaker afspeelt op die "TV moet goed beeld geven"

Coles Corner

Richard Hawley

• 4 weken later...
Geplaatst: (aangepast)

Inderdaad is de mate van update belangrijk, en hoever gaan ze daarin.

Zelf heb ik afgelopen najaar een 55"  4K smart-toestel gekocht van SONY  (55X8509C)  Prachtig toestel, oa 3D.

In de winkel heb ik alles vergeleken bij verschillende merken (wel alles rond de 55") niet met de merk-demo filmpjes,

Via een sat kanaal zit een demo film ( 4K, en 3D) , die gebruikt.

Ook via normaal TV uitzending,  MTV (lekkere snelle beelden, flitsend etc)  Eurosport, voetballen, tennis, en Veronica, RTL4.

Dan weet je zeker dat de content hetzelfde is.

Bekijk ook of de TV doet wat er beloofd werd.

Bij de SONY werd gezegd:  Er kan een USB harde schijf op een van de poorten aangesloten worden, en dan kan je opnames maken en tijdverschuiven.

De TV gekocht, en je raadt het al:  Dat kon nog niet, ik moest wachten op de firmware update in feb 2016.  (TV gekocht in nov 2015)

Uiteindelijk kwam de update wel, maar eind april 2016.   Nu kan het wel.

Ook is hiermee opnames te regelen en in te stellen op afstand via je smart telefoon (een app op je smart-tel)

Voor de rest...prachtig beeld, ook films in 3D afspeelbaar via mijn NAS in het netwerk, you-tube filmpjes afspeelbaar.

De TV heeft 8 tuners:  4 digitale, waarvan 2 voor kabel, 2 voor digitenne, 2 sat tuners, en nog 2 analoge.

Allemaal onafhankelijk van elkaar te gebruiken en instellen voor opnames.

Maar kijk goed of alles redelijk goed ondersteund word met updates......  (SONY is daar wel goed in)

aangepast door joker55

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

Geplaatst: (aangepast)

De Consumentenbond heeft al geklaagd dat veel Smart TV fabrikanten na 2 jaar niet goede ondersteuning van de apps aanbieden, ga je voor smart, zou ik dat meenemen.

Smaken verschillen, maar een mat scherm, (is dat IPS?), heeft het minst last van reflecties, dat zou ik ook altijd meenemen.

Het moederboord van 100Hz. is van wat ik gelezen heb wel belangrijk, 50Hz. blijkt ook nog veel voor te komen, 200Hz. is dacht ik de max, maar of dat waarneembaar is? Die hoge aantal Hz. zijn niet de waarden van het moederboord, dat zou ik dus goed uit elkaar houden.

Wat hier al geschreven is, zet alle verbeteraars uit, dan heb je een meestneutrale vergelijking, maar krijg je daar de kans voor?

En de Media winkelflippo's die er vaak rond lopen zijn van de fabrikant/importeur, of door de fabrikant/importeur ingehuurd om hun eigen spullen te promoten, die zullen er alles aan doen om hun product aan iedereen te slijten.

Kom je er niet in uit, doe het dan andersom, pak de merken die ze verkopen en streep ze weg wat je niet mooi vindt, je moet er tenslotte jaren mee doen en het kost een aardig centje als het om de grote TV's met UHD en diverse extra's gaat.

Ik hoor veel goeds over Sony, daar heb je meen ik de HDR, ik hoor ook veel goeds over LG OLED, zwart is ook echt zwart beweren ze, echter zie ik ze continu met CURVED (gebogen beeld) wat niet mijn ding is, wat ik over OLED hoor en lees is het nog niet volledig door ontwikkeld, maar dat is horen en lezen, ik heb het bewijs niet. Het zou inmiddels wel langer meegaan als voorheen, maar LG met recht UHD OLED beeld heb ik nog niet gezien, wel lees ik dat veel fabrikanten (voorlopig) van OLED afgestapt zijn i.v.m. de ontwikkeling en de hoge aanschafprijs die niet concurrerend is.

Ik denk dat er maar weinig winkels zijn die echt goede informatie geven, het is ook een kwestie van continu bijhouden, wat vandaag de beste is, is morgen al achterhaald.

Ik moet zeggen dat ik het ook erg lastig vindt, want de meeste winkels zijn dozenschuivers en daar draait alles om winst, dus is de objectiviteit ver te zoeken.

Het wordt tijd om de oude Firato uit de kast te halen, lekker struinen over de beurs om te vergelijken en informatie mee te nemen, er is nu wel heel erg veel met de laatste Firato van jaren geleden veranderd. Ik vrees dat het ten koste van de winst gaat, dus het zal er denk ik helaas niet in zitten.

Het zou eens goed zijn als een groot mediawinkel een soort van Firato houden, laat de fabrikanten maar tegen elkaar opboksen, laat de prijs maar concurreren, want aan die slaapmuts van de reclame heb je niets.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen