svgoor Geplaatst: 11 mei 2016 Geplaatst: 11 mei 2016 Waarde technici, Ik wil aanvangen met schotel, waarmee ik astra 1,2,3 kan ontvangen. Woon in Randstad. Schotel wordt op muurbeugel geplaatst, zijkant huis rondneuzend kom ik op idee cq keuze om te kiezen tussen deze 2 schotels. Volgens mij is de keuze voor een triax met triple lnb een keuze, die goedkoper is en eenvoudiger, afgezien van uitrichten schotel. Keuze voor de Cahors BiSat, is kostbaarder, maar wellicht betere kwaliteit, naar ik begrijp zou ik dan de hotbird er bij kunnen zetten. ontvanger wordt een Vu+solo2. Gewenst, is zo goed mogelijke opstelling voor astra, min mogelijk storing(wie wil dat nou niet) en streamen op 2e tv met (kodi op een raspberry Pi 3) Welke schotel, zouden jullie experts kiezen, weegt de meerkosten van een Cahors BiSat op tegen voordelen ? alvast mijn dank. groet svg
Sprietje Geplaatst: 12 mei 2016 Geplaatst: 12 mei 2016 Beste svgoorWelkom op dit forum.Om de beslissing misschien iets eenvoudiger te maken de vraag hoeveel aansluitingen heb je nodig want dit kan een flink prijsverschil uitmaken.
svgoor Geplaatst: 12 mei 2016 Auteur Geplaatst: 12 mei 2016 Dankuwel, Ik zit te dubben tussen full-astra of een oplossing met hotbird erbij. Ik moet nu alles nog kopen. Ik begrijp dat er vele oplossingen zijn om multi-feed te maken en vele doen dat hier. Belangrijkste voor nu is. Goede oplossing lekker kunnen kijken. kortom nu direct investeren in een oplossing voor astra 1,2,3 en hotbird, of een naar het aanvoelt makkelijkere oplossing triax met triple lnb voor full-astra. Mis ik veel als ik geen hotbird op de schotel ontvang, en is het wel ontvangen dus een meerwaarde. Daarmaast ben ik beginner en is een bisat met losse lnb niet erg Ingewikkeld voor een beginner. Het prijsverschil snap ik, is het kwaliteitsverschil naar jullie oordeel te meerkosten waard? Thanx svg
svgoor Geplaatst: 12 mei 2016 Auteur Geplaatst: 12 mei 2016 Aansluitingen 2 ontvangers, heb niet een quad tuner lnb nodig, meer begreep dat het triple block van CD alleen quad is?
Sprietje Geplaatst: 12 mei 2016 Geplaatst: 12 mei 2016 Beste svgoorTja wat mis je als je de Hotbird 13e niet ontvangt?Om te beginnen een heleboel zenders in de Arabische taal. Ik heb echter de indruk dat dit geen probleem zou moeten zijn tenzij je van de Arabische landen je beroep hebt gemaakt.Verder mis je heel veel Italiaanse zenders.Kijk jij of je vrouw graag naar heel veel catwalk modezenders, dan moet je de Hotbird zeker niet missen.Wil je ze juist niet op allerlei mode ideeën brengen, dan kun je de Hotbird beter niet ontvangen.
svgoor Geplaatst: 12 mei 2016 Auteur Geplaatst: 12 mei 2016 Dank voor uw reactie, Geen mode hier nodig. Arabisch versta ik niet en de erotiek hoeft ook zo nodig niet. Hotbird laat ik varen, het wordt dan de astra's. Ik neig dan naar de triax met triple block. Kostenaspect. Mijn broer in Engeland gebruikt dit ook met succes. Ik heb de zenderlijsten eens doorlgeklikt, sport is grootste interesse en dar zit op astra's genoeg zo ik zie.
donpedro Geplaatst: 13 mei 2016 Geplaatst: 13 mei 2016 Om te beginnen een heleboel zenders in de Arabische taal. Ik heb echter de indruk dat dit geen probleem zou moeten zijn tenzij je van de Arabische landen je beroep hebt gemaakt... Kijk jij of je vrouw graag naar heel veel catwalk modezenders, dan moet je de Hotbird zeker niet missen. Wil je ze juist niet op allerlei mode ideeën brengen, dan kun je de Hotbird beter niet ontvangen. VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x Unstable Oscam 11xxxx MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS
Sprietje Geplaatst: 13 mei 2016 Geplaatst: 13 mei 2016 Ja donpedroWil je aan het eind van de maand nog wat geld in je portemonnee over willen hebben, dan moet je je vrouw niet telkens mooie kleren laten zien zodat ze weer op een holletje naar de modewinkel gaat.
Denisdaf Geplaatst: 15 mei 2016 Geplaatst: 15 mei 2016 Ja donpedro Wil je aan het eind van de maand nog wat geld in je portemonnee over willen hebben, dan moet je je vrouw niet telkens mooie kleren laten zien zodat ze weer op een holletje naar de modewinkel gaat. HOOOOOLLA Sprietje, ik die dacht dat jij voor iedereen klaar stond, moet ik uit hogere post opmaken dat jij OP's vrouw niet af en toe een modebewuste nieuwe garderobe gunt? Ook al moet OP daarom een biertje minder drinken? Nou, ik dacht dat jij wel even vrouwvriendelijker was hoor. LOL Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot. Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen. Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.
Denisdaf Geplaatst: 15 mei 2016 Geplaatst: 15 mei 2016 Ziet je nu Sprietje, wat ge de mensen hier aandoet, wie gaat er Don Pedro's medicatie betalen om te kunnen stoppen met lachen? Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot. Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen. Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.
Denisdaf Geplaatst: 15 mei 2016 Geplaatst: 15 mei 2016 Back to Op's vraag. Ikzelf heb een Big Bisat met daarop de genoemde richtingen gevuld met LNB's. De schotel op zich gaat er waarschijnlijk na mijn verdwijnen van deze wereld nog staan, daar het echt goed en blijvend materiaal is. De gekozen sat's A1: A2: A3: en HB, Da's iets anders. A1, was interessant voor ons tot ze met verhuis begonnen van "onze" zenders van A1 naar A3. A1 blijft interessant als je bv geregeld eens bij de Oostburen gaat kijken. (Algemeen bv Duitstalige zenders). Maar evengoed voor andere zaken. A3 wordt steeds door de genoemde verhuis van A1 naar A3 van zenders, interessanter. A2, Die is hier dan weer zeeeeeeer geliefd omdat daar veel zenders zijn die FTA te ontvangen zijn, en daar mijn gading vind in oude sitcoms die ik ken van uit mijn ,,,,,,,,,,,,,,,,jeugd ( ja 't is er uit, het woord jeugd doet steeds meer pijn als ik het over mezelf hoor of uitspreek). Verder ga ik niet zo vlug van de gekende paden af om zaken te zoeken over het wat en wie op de sat's te vinden is. HB, die zou ik eerlijkheidshalve zelf niet meer plaatsen. Er is daar niet speciaal een reden toe, om het niet meer te doen, maar ik zie momenteel ook geen reden om het wel nog te doen. Maarja, wie ben ik? Ik zou namelijk ook de rail van mijn wok ook niet vol hangen met tal van lnb's zoals er toch zijn, maar ik begrijp anderzijds wel dat zij die dat wel doen daar hun redenen en plezier bij hebben. Om maar te zeggen dat je best eerst eens gaat kijken over: Wat wil ik kijken? Wat mag maar hoeft niet? Wat kunnen dan de investeringen zijn? Is het me dat waard? Of kan er nog wat meer vanaf wat investeringen betreft? En, vergeet niet, ook al hangen de schakelaars boven in de buurt van de antenne, meer LNB's of richtingen brengen meer kabels naar beneden als je meerdere ontvangers van signaal wil voorzien. Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot. Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen. Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen