Gast Geplaatst: 13 oktober 2002 Geplaatst: 13 oktober 2002 Hallo allemaal, Weet iemand een manier om de ondertiteling van een CDI-schijfje zichtbaar te maken op een stand-alone DVD-speler ? Ik heb hier een aantal films op CDI waar NL-ondertiteling bij zit. Ik heb een CDI-schijfje met een VCD vergeleken, en geconstateerd dat er bij de CDI een bestand als "Ccseq01.nl"in het mapje "CDI" staat. Ben dus benieuwd of ik m.b.v NERO, of een ander brandprogje, het beeld en de ondertitel van zo'n CDI kan omvormen tot (S)VCD?? gr,
Gast Geplaatst: 15 oktober 2002 Geplaatst: 15 oktober 2002 Ben nog een tijdje bij VCDHELP.COM geweest. Daar kan ik ook niets anders vinden dan dat ik met o.a Virtualdub+Vob.sub of Subtitler ondertitels bij kan voegen aan een VCD(avseq01.dat bij de CDI). En dat lukte mij niet erg. Weet er iemand dan een simpele nederlandse beschrijving hoe ik die ondertiteling bij een videobestand voeg?? gr,
Gast Geplaatst: 15 oktober 2002 Geplaatst: 15 oktober 2002 er is geen makkelijke manier maar wat het snelsten gaat is met subsync de ondertitels synchroniseren daarna met conversor van srt naar ssa omzetten daarna vdub opstarten videofile laden en dan naar video-filters-add-load subtitler.vdf kiezen daarna bij add filter (nog steeds het zelfde scherm) subtitler van averry lee kiezen en ok selecteren daarna naar je ssa file kiezen dan kun je nog show preview kiezen dan kun je zien hoe ze er bij staan . vergeet niet een video compression te kiezen anders wordt de file te groot ik kies altijd divx 5.01 en dan save as avi en klaar is clara....
Gast Geplaatst: 15 oktober 2002 Geplaatst: 15 oktober 2002 @Bigbull, volgens jou zeggen kan ik die ondertiteling die al op de CDI-film staat converteren naar een *SSA of *SRT-file?? Daarna inlezen in de plug-in van Virtual dub(avery lee's subtitler). Maar welke *avi kan ik kiezen om na conversie meteen een (s)VCD te branden met NERO?? Oftewel hoe sla ik dan m'n ondertitelde MPEG -file op zodat NERO 'm later herkend?? gr,
Gast Geplaatst: 17 oktober 2002 Geplaatst: 17 oktober 2002 nee,de ondertitels van de3 film kun je afhalen bij www.ondertitels.nl of http://users.pandora.be/black.phantom/ en dan zoals ik al voorheen zei....succes
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen