Ga naar inhoud


TV Oranje verhuist op 17 mei


Sprietje

Aanbevolen berichten

Geen subsidies??? En hoe noem jij die GEZ (=kijk/luistergeld) dan? En wat is het verschil? Dokken moet de burger toch....

Geoormerkte belastingheffing voor een publieke dienst. Net als de wegenbelasting en de Maut.  

Subsidies werken heel anders.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 83
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ja maar 3 transponders. Kun je nagaan hoeveel zenders ze er nu al op proppen.

Bedenk dat als de SR van 27.500 naar 29.900 gaat, er weer meer ruimte komt om zenders op de plaatsen. Toch minimaal 2 per transponder.

Dus wacht tot over enige tijd en dan zul je zien dat er weer meer zenderverhuizingen gaan plaatsvinden want CanalDigitaal laat geen plaatsje onbenut.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die nieuwe transponder lijkt (bij mij) op zich wat sterker te zijn. Klopt dat?

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar dat wil niets zeggen.
Als deze zender bij 1dB minder signaal al weg valt, en voorheen pas bij 4dB minder signaal, dan is hij toch moeilijker te ontvangen bij slecht weer. Het gaat om de drempelwaarde.
Maar het is allemaal heel eenvoudig te controleren. Hang maar een vochtige zeem over de lnb en kijk welke zenders je wel en niet kunt ontvangen. Gegarandeerd dat TV Oranje samen met NGC Wild en Brava HD als eerste wegvallen en als laatste pas weer terug komen.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

En, kan iedereen Tv Oranje nog ontvangen op deze zwakkere transponder?

Nee, de ontvangst is nu instabiel: onbruikbaar om te kijken. De oude zender komt stabiel binnen.

 

Misschien de Astra 3 LNB toch maar eens vervangen door een Invert Black Ultra Twin.

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de vraag hoe tv oranje kan overleven, heb ik nog gehoord op de vlaamse ment, dat ze samen werken. Misschien daardoor.

In het weekend even de ontvangers bj de ouders herinlezen. Benieuwd.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sprietje en Eduard07 !

 

@Sprietje: Alle gegevens als in mijn handtekening. Ik kreeg het idee van een discussie in Schotelpark van een mede-Sat4aller met jou: Een Black Ultra tussen de twee Alps zou passen.

 

@Eduard07: Naar mijn beste weten staan de LNB's op de juiste skew. Goed genoeg voor ontvangst van bijna alle zenders: NGC Wild alleen overdag, en nu dus de vernieuwde TV Oranje onbruikbaar. Hoewel er ook zenders zullen zijn waarvan het ontbreken ervan me nog niet is opgevallen. De Alps Twin LNB's lijken me overigens niet echt kritisch wat skew instelling (afgaande op ontvanger sterkte en kwaliteit, zonder meetapparatuur). De skew van de Astra 3 LNB heb ik afgesteld met de ontvanger op NGC Wild.

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...