Ga naar inhoud


TV Oranje verhuist op 17 mei


Sprietje

Aanbevolen berichten

Beste Sprietje en Eduard07 !

 

@Sprietje: Alle gegevens als in mijn handtekening. 

Klopt het dat jouw handtekening ontbreekt? Ik zie hem namelijk niet. En dan is Sprietjes vraag om meer info logisch.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 83
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Oops Sprietje ! De schotel hangt aan een blind stuk muur. Dankzij de (bijna bloeiende) vuurdoorn die eronder staat is bijgevoegde foto voorlopig het beste wat ik kan leveren.

 

Maar waar zit je aan te denken ?

 

Oorspronkelijk wilde ik eigenlijk alleen maar aangeven dat ik inderdaad een probleem heb met de nieuwe TV Oranje zender. Waarmee ik overigens best kan leven

post-60992-0-48948000-1463657301_thumb.jpg

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31 mei wijzigt CanalDigitaal de uitzendgegevens van een groot aantal zenders. De waarde van de ‘symbol rate’ bij deze zenders wordt aangepast van 27.500 naar 29.900.

Het betreft de volgende zenders:

 

HD-zenders

NPO 1

NPO 2

NPO 3

RTL 4

RTL 5

SBS6

RTL 7

Net5

RTL 8

Veronica/DisneyXD

Een

Canvas

The QYOU

EDGE

FOX Sports Eredivisie 1

FOX Sports International

HBO 1

    

SD zenders

RTL Lounge

RTL Z

FOX

NPO Doc

NPO Politiek/NPO Best 24

NPO Z@pp/NPO Humor TV

L1 Limburg

AT5

24Kitchen

Boomerang

Discovery Channel

Investigation Discovery

Disney Channel

13th Street

SyFy

Reality Kings

HBO 2

HBO 3

 

 

 

Het volledige bericht van CanalDigitaal: 

 

Op 31 mei wijzigt CanalDigitaal de uitzendgegevens van een groot aantal zenders. De waarde van de ‘symbol rate’ bij deze zenders wordt aangepast van 27.500 naar 29.900. Op dezelfde dag verhuist de zender Eurosport 2 op de satelliet, de zender blijft wel op dezelfde positie in de zenderlijst aangeboden worden (kanaal 29). 

De meeste ontvangers passen automatisch de uitzendgegevens aan na het inladen van de nieuwe zenderlijst(en) die we die dag aanbieden. U hoeft dan zelf niets te doen. 

 

Geen beeld?

Wanneer de ‘symbol rate’ vanaf 31 mei niet wordt gewijzigd in uw ontvanger (automatisch of handmatig), dan heeft u op veel populaire zenders geen beeld meer. Als u vanaf 31 mei geen beeld heeft op bepaalde zenders, dan moet u de nieuwe zenderlijst handmatig inladen of de uitzendgegevens handmatig aanpassen. 

 

Laadt u handmatig nieuwe zenderlijsten in? Doe dit dan op 31 mei met de volgende gegevens: 

 

Eurosport 2 verhuist op 31 mei naar transponder 3208: ASTRA 23,5 – 11.856 – V - 29.900- 2/3 – DVBS2 – 8PSK.

 

Transponder 3208, gewijzigde symbol-rate: ASTRA 23,5 – 11.856 – V - 29.900- 2/3 – DVBS2 – 8PSK. Zenders op deze transponder: SyFy, RTL 4 HD, RTL 5 HD, RTL 7 HD, RTL 8 HD, RTL-Z, RTL Lounge, L1 Limburg en Reality Kings. 

 

Transponder 3202, gewijzigde symbol-rate: ASTRA 23,5 – 11.739 – V – 29.900– 2/3 – DVBS2 – 8PSK. Zenders op deze transponder: Nederland 2 HD, SBS6 HD, Boomerang, The QYOU HD, Investigation Discovery, NPO Politiek/NPO Best24, FOX, NPO Z@pp/NPO Humor TV, HBO 2, HBO 3, FOX Sports Eredivisie 1 HD, Disney Channel, The EDGE HD, NPO Doc, 13th Street en Discovery Channel.

 

Transponder 3225, gewijzigde symbol-rate: ASTRA 23,5 – 12.187 – H – 29.900– 2/3 – DVBS2 – 8PSK. Zenders op deze transponder: Nederland 1 HD, Nederland 3 HD, Veronica HD/DisneyXD, Net5 HD, AT5, Een HD, Canvas HD, FOX Sports International (2) HD, 24Kitchen en HBO (1) HD.

 

 

Bron : http://www.canaldigitaal.nl/nieuws/

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vijf dagen geleden schreef ik al: Ik hou m'n hart vast.
Dit is de grootste zenderaanpassing die CanalDigitaal ooit heeft doorgevoerd en ook nog eens van de meest bekeken Nederlandse zenders.
Ik ga er van uit dat flink wat abonnees met deze aanpassing met de handen in het haar zitten en een beroep zullen doen op hun installateur. Die zullen overuren moeten draaien.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De praktijk is dat flink wat mensen het zelf niet kunnen. Zolang ze dan maar een CanalDigitaal bakkie hebben, gaat het nog wel goed maar als ze dan bijv. een TV hebben die niet gecertificeerd is of een losse ontvanger (denk aan de mini-ontvangers die achter de TV hangen), dan moeten ze toch echt de installateur hebben.
Je moet je bedenken dat de meeste mensen die in het buitenland CanalDigitaal ontvangen geen satelliet-hobbyisten zijn. Als die op de startknop drukken van hun TV of satellietontvanger moet die het gewoon doen net als bij de wasmachine of de magnetron.

Heel veel eigenaars van vakantiehuizen in Spanje verhuren hun huis of appartement. Ze zijn dus zelf niet aanwezig en de huurders zien voor de eerste keer Nederlandse TV via satellietontvangst en weten er dus totaal niets van af.
In het huurcontract staat wel dat de woning beschikt over TV met de Nederlandse zenders. Moet jij eens kijken hoe snel die mensen aan de telefoon hangen als ze de 35 belangrijkste Nederlandse zenders niet meer kunnen ontvangen.
En wat dacht je van de camperbezitters met hun automatisch zoekende schotels. Hele rijen zullen er weer voor de poort staan van het camperbedrijf omdat hun schotel de Astra 23,5 niet kan vinden.

Neem maar van mij aan dat op 31 mei er flink wat mensen het er maar druk mee hebben. Die kotsen al een paar jaar van CanalDigitaal die telkens maar blijft veranderen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig heeft mijn oom van 94 een M7 bakkie en gaat alles automatisch anders mocht ik op 1 juni telefoon verwachtten en inderdaad veel van die kijkers zijn geen satelliet freaks en zullen er nutteloze euro's uitgegeven worden voor iets dat heel simpel en in een handomdraai op te lossen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem maar van mij aan dat op 31 mei er flink wat mensen het er maar druk mee hebben. Die kotsen al een paar jaar van CanalDigitaal die telkens maar blijft veranderen.

 

In wezen lijk je nu een voorstander van de aanpak van Sky (UK), waar bij alles automatisch gaat op leenapparatuur.

Sky UK doet niks als veranderen, maar de Britse abonnees merken er niks van.

Hoe zou de Brit met een camper-met-schotel  op het Europese vasteland de constante Sky wijzigingen ondergaan? Leenapparatuur geschikt voor campers?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Canaldigitaal valt hier niets te verwijten, die geven duidelijk aan dat je een gecertificeerde ontvanger moet hebben om gevrijwaard te blijven van het zelf veranderen van de instellingen.

 

Verder zijn er genoeg ontvangers die met deze veranderingen geen moeite zullen hebben, ze zullen automatisch omschakelen, zoals bijvoorbeeld de Rebox ontvangers.

Degenen die "hobby" ontvangers hebben zullen zelf aan de bak moeten.

 

Wanneer je hier iemand adviseert welke ontvanger hij of zij moet kopen wordt er wel eens niet bij stil gestaan, dat bijvoorbeeld linux gebaseerde ontvangers soms onderhoud nodig hebben.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee Eduard, jij draait de zaak om.
Ik ben helemaal geen voorstander van apparatuur die alles automatisch doet en gekoppeld is aan de smartcard waar CanalDigitaal nu mee bezig is maar door de bijna maandelijkse veranderingen bij CanalDigitaal is het voor flink wat mensen met een vrije satellietontvanger bijna niet meer bij te houden om alle veranderingen op hun ontvanger door te voeren.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is wel een beetje zwart-wit gesteld.

 

IK heb een Solo 4K met VTi, en het enige wat ik af en toe doe is even een fastscan doen.

Ik ben tevreden met de zaplijst van CD.

 

Wil je een eigen volgorde aanhouden, is het je eigen keuze, maar dan moetje soms onderhoud plegen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee Eduard, jij draait de zaak om.

Ik ben helemaal geen voorstander van apparatuur die alles automatisch doet en gekoppeld is aan de smartcard waar CanalDigitaal nu mee bezig is maar door de bijna maandelijkse veranderingen bij CanalDigitaal is het voor flink wat mensen met een vrije satellietontvanger bijna niet meer bij te houden om alle veranderingen op hun ontvanger door te voeren.

 

De vraag is eigenlijk, hoeveel CD abonnees nog een vrije HD ontvanger hebben zonder Fastscan.

Ik gebruik Pli en heb tot nu toe eigenlijk niks hoeven veranderen. De nieuwe tv Oranje stond automatisch in de lijst.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe hier ook van tijd tot tijd een scan, bij mij is dat heel gemakkelijk, ik ga naar een bewuste transponder en klik op update doen en de nieuwe zenders worden ingevoegd, echter moet ik die zenders dan wel ergens plaatsen in mijn lijst. Voor verandering van symbolrate moet ik in menu gaan naar transponder aanpassen en zelf de nieuwe symbolrate aanpassen en klaar is kees, zo'n groot werk is dat nu ook niet hoor, die drie transponders die gaan veranderen zullen in nog geen vijf minuutjes geklaard zijn.

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...