Ga naar inhoud


Simpele, stabiele en gebruiksvriendelijke HD ontvanger


MisterE2002

Aanbevolen berichten

Maar Technisat is wel een ontzettend gebruiksvriendelijke receiver met een prachtige beeldkwaliteit...

Ik zelf heb er al jaren een, gewoon de Duitse versie...   en ben er erg tevreden over.  Voor mij geen "gedoe" met linux receivers.  Die zullen vast erg veelzijdig zijn, maar als ik lees wat er hier allemaal geupdate moet worden lijkt dat niets voor mij...  de receiver is om TV te kijken, en da wil ik geen onnodig gedoe, en wil een uitstekende beeldkwaliteit. Dat heeft Technisat allemaal.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Iedereen heeft zijn geliefkoost merk, systeem e.d., dat is met alles zo, en ik heb ook al veel goeds gehoord over technisat, zolang je de internationale versie neemt. Die zou zelfs overweg kunnen met ci+. Maar het ontbreken van een fastscan kan een probleem voor t.s zijn.

En die updates bij linux, dit valt veel beter mee, dan die officiële ramp M7 bakken, en zijn zelfs veel minder buggie dan die M7 bakkken.

En we gaan wel naar een tijd, dat het misschien minstens ci+ met al zijn restricties zal worden, maar ik geniet alle dagen van mijn linux toestellen, en als je niet ganse dagen met diverse plugins zit te klooien, vind ik ze echt enorm beperkt bugvrij, en zijn ze leuk in gebruik vanwege de open source en zo.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet de toeters en bellen van Linux ontvangers, daar gaat de gemiddelde gebruiker die er geen tijd in wil steken de boot mee in en noemt het bugs.

Technisat heeft geen vastscan functie bij mijn weten dus die valt sowieso af.

Als je bij Linux alleen maar zenders wil kijken en Fastscan gebruikt, heb je nagenoeg geen last van bugs.

 

De Technisat S2/Benelux version  is volgens mij  CD goedgekeurd en heeft Fastscan.(Hij heeft zelfs CI+ common interfaces. Die hebben veel ontvangers niet eens.)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Technisat S2 International Edition heeft gewoon Fastscan aan boord, zeer complete no nonsens ontvanger, degelijk, gebruiksvriendelijk, handig om mee te nemen, CI+, goed instelbaar en stabiel, tja Johan 45 informeer u eerst dan strooi je desinformatie rond.

 

 
DV011_ppic_0106+4739_010100_001.png
aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij mijn. Ouders is wel internet, en het is idd niet ver weg. Maar ik hoor wel graag waarom deze vu zoveel meer onderhoud zou nodig hebben? Heeft dat iet met het ontbreken van de CI te maken?

Ik weet natuurlijk niet hoe jouw ouders in het leven staan, gebruiken ze een smartphone en hebben ze internet, zal het wel meevallen.

 

Hebben ze dat niet, moet je jezelf afvragen of je ze met een linux gebaseerde satelliet ontvanger een plezier doet.

De knoppen op de afstandsbediening hebben meerdere functies.

Een knop kort of lang indrukken geeft een ander resultaat of submenu.

 

Voor je het weet heb je functies aan of uit gezet en geen beeld meer.

 

Maar nogmaals, gebruiken ze een smartphone, dan zal een linux ontvanger ook wel gaan lukken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet natuurlijk niet hoe jouw ouders in het leven staan, gebruiken ze een smartphone en hebben ze internet, zal het wel meevallen.

 

Hebben ze dat niet, moet je jezelf afvragen of je ze met een linux gebaseerde satelliet ontvanger een plezier doet.

De knoppen op de afstandsbediening hebben meerdere functies.

Een knop kort of lang indrukken geeft een ander resultaat of submenu.

 

Voor je het weet heb je functies aan of uit gezet en geen beeld meer.

 

Maar nogmaals, gebruiken ze een smartphone, dan zal een linux ontvanger ook wel gaan lukken.

 

Nee, ze hebben een simpele dumb phone :)

In de winkel hebben ze openPLi erop gezet. Was 10 euro extra. Had het prima zelf kunnen doen maar dan moest ik weer naar huis rijden, laptop, usb stick halen.etc.

 

Ding dus neergezet en werkt (vreemd genoeg moesten we de schotel iets verplaatsen. We hadden al een "dubbele kop" dus als de "oude" goed staat zou ie voor de nieuwe satelliet toch ook goed moeten staan?)

 

Zoals ze in de winkel al aangaven:

* klik op pijltje naar boven

* klik op blauwe knop voor "favouriten"

* kies daar "CD HD" of "Duitsland"

* kies de zender

 

Verder volume en "+- " zappen.

Dat kunnen ze prima leren ;)

 

Waarschijnlijk al een stuk beter dan die crappie EmuBox. Bij stroomverlies klopt het beeld niet meer. Setting 16:9 staat goed, maar je moet hem opnieuw kiezen om te activeren. Daarbij regelmatig beeld weg, moest je de CD kaart er nieuw insteken. Blij dat die weg kan.

 

Draadje mag van mij gesloten worden. Nogmaals dank allen

aangepast door MisterE2002
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dus tot het einde van de maand blijft het werken, daarna gaat het beeld op zwart.

Er staat dan een wijziging van de transponderdata op het programma bij Canaldigitaal.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fastscan kan je je toch op automatisch zetten.  En je kunt het zo instellen dat de ontvanger bij een evt. reset weer start op Ned1.

 

 

Heb je de laatste software wel?, al bijna een jaar heet het NPO 1, NPO 2,...

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...