Ga naar inhoud


heractivering canal digitaal card met rebox 9000 HD pvr ontvanger


hippo6

Aanbevolen berichten

Sinds 3 dagen kan ik geen canal digitaal meer ontvangen op mijn rebox ontvanger. De melding is "gecodeerde zender". Kanaal 14 BVN en Kanaal 77 TV Oost ontvang ik goed

 

HD canal digitaal zenderlijst is geladen

 

Sterkte van het signaal is 90 en kwaliteit is 85

 

Drie keer een heractivering via canal digitaal aangevraagd, maar geen resultaat

 

Bij telefonisch contact met canal digitaal bevestigd deze dat het een actief abonnement is, dat activatie aanvraag is ontvangen en het activatie signaal is verstuurd

 

Maar na 2 uur wachten blijft het signaal "gecodeerd kanaal" komen.

 

Canal digitaal beweerd nu dat het aan de rebox ontvanger ligt omdat deze een heractivering signaal niet zou herkennen

 

Rebox ontvanger is teruggezet naar de fabrieks instellingen, daarna zenderlijst opnieuw geladen

 

Maar de melding blijft bestaan.

 

Graag advies van dit forum

 

Grtz

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Dit apparaat is een hele dure 'zeperd' gebleken. Geen oplossing voor gevonden via Rebox of internet. Het apparaat is niet Canal Digitaal gecertificeerd en deze optie zal Canal Digitaal tegen je gebruiken als je probeert te reclameren.

Enige conclusie: apparaat wegdoen en ófwel een gecertificeerde ontvanger kopen of een simpele Linux Enigma2 ontvanger aanschaffen die op zeker 2 maal goedkoper is dan de Rebox ooit kostte...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht je de witte CI module hebben, kan je altijd eens testen of je wel nog beeld krijgt als je de kaart daarin plaatst.

Mogelijk kan dan wel een update signaal binnen komen.

 

Gebruik je de originele firmware?

Voor zover ik me kan herinneren zou activatie normaal geen probleem mogen geven, en zou dit wel moeten lukken.

Indien je de onderste kaartlezer gebruikt zou je kunnen testen om de bovenste eens te gebruiken.

 

Maar mogelijk is je kaart defect. Mocht je nog een andere ontvanger hebben, dan zou je kunnen testen door de kaart ook nog eens in die andere ontvanger te steken.

 

@Mimisiku, mijn 9000 werkt nog steeds naar behoren (aanschaf in augustus 2009) dus zo'n zeperd zal het niet geweest zijn.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit apparaat is een hele dure 'zeperd' gebleken. Geen oplossing voor gevonden via Rebox of internet. Het apparaat is niet Canal Digitaal gecertificeerd en deze optie zal Canal Digitaal tegen je gebruiken als je probeert te reclameren.

Enige conclusie: apparaat wegdoen en ófwel een gecertificeerde ontvanger kopen of een simpele Linux Enigma2 ontvanger aanschaffen die op zeker 2 maal goedkoper is dan de Rebox ooit kostte...

Dit is wel heel kort door de bocht want op zich was de 9000 helemaal niet zo'n slecht apparaat en dat weet ik uit eigen ervaring.

De gemelde problemen kwamen grotendeels niet door het apparaat maar door de wel hele slechte service van Rebox in Nederland.

 

Vraag even de Management datum van jouw kaart op.

Als die verlopen is dan kun je namelijk niet meer via de site van Canal Digitaal activeren.

Mocht dat zo zijn dan zou je eens moeten proberen om de kaart in een andere ontvanger te plaatsen, er zal in jouw buurt vast wel iemand zijn die dat wil doen.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is wel heel kort door de bocht want op zich was de 9000 helemaal niet zo'n slecht apparaat en dat weet ik uit eigen ervaring.

De gemelde problemen kwamen grotendeels niet door het apparaat maar door de wel hele slechte service van Rebox in Nederland.

 

Vraag even de Management datum van jouw kaart op.

Als die verlopen is dan kun je namelijk niet meer via de site van Canal Digitaal activeren.

Mocht dat zo zijn dan zou je eens moeten proberen om de kaart in een andere ontvanger te plaatsen, er zal in jouw buurt vast wel iemand zijn die dat wil doen.

 

 

Ik heb maar een keer op alle jaren mijn card moeten heractiveren wegens upgrade abo.

 

Je schrijft; "Vraag even de Management datum van jouw kaart op.

Als die verlopen is dan kun je namelijk niet meer via de site van Canal Digitaal activeren.

 

 

Ik ben twee maanden naar Antalya geweest, bij thuiskomst Duo kapot en heb de card nu 3 maanden niet kunnen updaten.

Meerdere pensionado's hier, komen twee keer per jaar hier en de rest van het jaar zitten ze in Holland via kabel te kijken.

Komen ze dan hier, even via internet heractiveren en weer beeld.

Dus wat bedoel je precies met wat ik hierboven van jou herhaal, kom ik nu ook in de problemen?.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij mij werken de Reboxen nog steeds prima, het verhaal dat de 9000 de kaart niet zou updaten is mij onbekend, noch zijn er hier op het Rebox forumdeel andere meldingen bekend.

 

Maar is er niet iets anders aan de hand, de SD zenders worden ondertussen uitgeschakeld, en het afstemmen op een afgeschakelde zender zal ook een melding kunnen opleveren zoals "gecodeerde zender.

Is er wel ontvangst van de ongecodeerde regionale zenders op Astra 3?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand een antwoord op #5 

Geplaatst: vandaag, 11:58

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@hippo6,  ik zou eerst even kijken op welke datum de kaart staat.  Als die verlopen blijkt te zijn heb je een her-activatie nodig. Is dat niet het geval zou je die is kunnen proberen in een andere ontvanger.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

@hippo6,  ik zou eerst even kijken op welke datum de kaart staat.  Als die verlopen blijkt te zijn heb je een her-activatie nodig. Is dat niet het geval zou je die is kunnen proberen in een andere ontvanger.

 

Nou, verlopen zal het wel zijn na 3 maanden.

Kan het nu niet testen, Duo kapot, nieuwe Du 2 onderweg.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Iemand een antwoord op #5 

Geplaatst: vandaag, 11:58

Wanneer je kaart lange tijd niet meer gebruikt is zal je doorgaans zonder iets te doen binnen 10 minuten weer beeld hebben.

Anders even een heractivatie aanvragen op internet bij Canaldigitaal.

 

De klacht waar Jürgen aan refereert is via een software update bij de Rebox verholpen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, verlopen zal het wel zijn na 3 maanden.

Kan het nu niet testen, Duo kapot, nieuwe Du 2 onderweg.

 

Sinds wanneer heb ik het tegen jou?  Hij heeft het over 3 dagen en niet 3 maanden.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds wanneer heb ik het tegen jou?  Hij heeft het over 3 dagen en niet 3 maanden.

 

 

Kan het wat vriendelijker a.u.b, ik kat jou ook niet af.

Ik refereer naar Jürgen en jou, omdat ik op dit moment niets kan checken met het kaartje.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan het wat vriendelijker a.u.b, ik kat jou ook niet af.

Ik refereer naar Jürgen en jou, omdat ik op dit moment niets kan checken met het kaartje.

 

Nee, zowel ik als Jurgen hebben het niet tegen jou maar tegen de topicstarter (TS)  dus waarom aan ons refereren.  Wat je doet is deze thread proberen te kapen en van uit het niets reageren op berichten die niet voor jou bedoeld zijn.  Dat wordt gezien als onbeleefd.

 

Goed opletten de volgende keer voor dat je reageert.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...