Ga naar inhoud


vu loopt vast bij zappen dvb-c


ferdiba

Aanbevolen berichten

Ik heb een vu+ ultimo draaien met 2 x dvb-s en eenmaal dvb-c. Ik kijk naar dvb-c ( origineel insteekmodule) via caiway ,heb daar netjes een kaart met abonnement van. Ik gebruik cccam om naar de kabelzenders te kunnen kijken. Vervelende is dat wanneer ik snel zap op dvb-c zenders mijn vu steeds vastloopt en ik mijn vu opnieuw moet opstarten! Ik had in het verleden dvb-c via een usb sundtekmodule maar had het toen nooit. Iemand een idee wat het probleem kan zijn ?

alvast dank

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb een vu+ ultimo draaien met 2 x dvb-s en eenmaal dvb-c. Ik kijk naar dvb-c ( origineel insteekmodule) via caiway ,heb daar netjes een kaart met abonnement van.

Ik vraag mij af wat jij voor een abonnement gebruikt om naar de Kabel TV te kijken bij. Caiway.

Normaliter heb je voor de ontvangst van Kabel TV bij Caiway geen kaart nodig tenzij jij bent geabonneerd op b.v. HBO, Netflix of dergelijke.

Dus normaliter heb je helemaal geen insteekmodule nodig.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Denk dat het gaat om een creatief "combi" abo. Dus standaard op de kaart via zijn module en "de rest" via cardshare server.. But correct me if I'm wrong.... In elk geval is het óf CI module óf CCCam (die de abo kaart prima kan lezen)...

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee geen cardsharing. Ik heb gewoon netjes een abonnement met basiskanalen maar ook een plus-pakket. als ik geen cccam gebruik dan kan ik alleen naar de basiszenders kijken maar niet naar het pluspakket. Ik heb ook op internet gevonden dat ik het volgende moet noteren om te kunnen kijken.

CAMKEY: /dev/sci1 11 22 33 44 55 66 77 88
TRY ALL CHIDS : /dev/sci1
CAMDATA: /dev/sci1 3C 86 33 AA C0 D3 67 53 3D EC 7B B2 EE ED EB 8C A3 AD A5 2E 58 B9 9B B3 46 72 78 32 77 A1

 

Nogmaals dit ging ook goed met usb van sundtek maar dus niet niet met het originele insteekmodule.

 

dank voor het meedenken

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je een kaart hebt met dat pluspakket abbonnement moet die ook helemaal per Softcam zichtbaar zijn

als je nu die softcam en config bekijkt, is dat een hopeloos verouderde ingerichte softcam

 

neem oscam puur

er zijn genoeg werkende basis config's voor cayway onder de oscam gebruikers uitgewisseld

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja kabelzenders zijn altijd gecodeerd dus wild zappen erop zal nogal wat pogingen om te demuxen vragen van de firmware

verschillende gestarte processen die niet afgewerkt kunnen worden omdat er geen kaart met codes tegen over staat

 

ik schreef niet beiden tegelijk gebruiken en dus een eruit en dan na herstart kijken

dan bedoelde ik natuurlijk die CI eruit daar die nog nooit fatsoenlijk op een enigma2 receiver gewerkt heeft en zal werken

 

behalve de VU's die ervoor geschikt gemaakt zijn per VTI firmware DUO2 SOLO2 SOLO SE V2 SOLO 4K

 

als er geen wil is is er ook geen weg

voor gecompromitteerde configuraties is een uitweg:

flash de ultimo nieuw met VTI 9.02 en gebruik de Softcam puur

 

de Ziggo Ultimo bij mijn neef werkt grandioos met CCcam

 

ja er staan nog al wat VU' s bij familie

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Het is overigens een beetje een fabeltje dat een CI op een E2 problemen moet geven... Irdeto 2 CI en AlphaCrypt Classic jaren gebruikt. Nooit een probleem mee gehad.. Denk dat dit meer gold voor die exotische zelf-knutsel CI's..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...