Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hallo,

Xsarius HD Combo satfinder geeft me toch enkele vragen waarover ik mijn bedenkingen heb.

Ik was daarjuist ff aan de slag met een proefopstelling, triax 88, en wat me opviel was dat de satfinder ingesteld op het reageren als Astra 3 in het vizier zat, er evenzeer signaalmeting was als Astra 1 werd ingegeven als te zoeken zender.

Nu weet ik wel dat er audiosignalen van Astra1 zich kunnen manifesteren op Astra3 uitlezing, doch ook de kwaliteitsmeting gaf uitlezing.

Hoe kan ik er nu van uitgaan, dat het om dit dan wel om dat signaal gaat bij de uitmeting?

Natuurlijk niet ff komen zeggen, kijk dan ff op je tv om te zien wat je wel hebt, ik wil eigenlijk gelijk weten welke sat ik wel, dan niet "zie".

Deze laatste zin voegde ik eigenlijk toe daar er waarschijnlijk andere finders hetzelfde hebben, doch geen tv beelden kunnen tonen van wat je wel hebt of niet.

Nog even dit, bestaand er satfinders MET kaartlezers zodat men ook op die finder de betaaltvzenders kan zien waarvoor je abo loopt?

aangepast door Denisdaf

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

• Moderator
Geplaatst:

Er zijn meters met NIT functie.

Die lezen de satelliet informatie uit en laten op het display zien op welke satelliet je bent uitgericht.

De Satlook ditital NIT welke ik gebruik zal bij het afstemmen keurig aangeven in het display naar welke satelliet ik kijk, dat volstaat.

Er zijn ook duurdere satelliet meters, welke beeld geven van de te ontvangen FTA zender, maar eigenlijk is dat absoluut niet nodig.

Belangrijk op een sat meter zijn allereerst de Spectrum analyser voor het uitrichten van de schotel, de NIT voor de identificatie van de satelliet, Alhoewel een geoefende gebruiker dat herkent aan het getoonde spectrum.

De S/N en BER, en tenslotte het constellatie diagram.

Je kan ook een frequentie instellen van een transponder welke alleen op de betreffende satelliet uitzendt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Manual_Xsarius Satmeter HD Combo (1).pdf

Deze heb ik en die gaf waarover ik het had.

Geoefend gebruiker ben ik zeker nog niet.

Althans wat de meter betreft. Wel van lekker eten maar dat helpt hier niet veel bij zeker?

Als je de tijd hebt, en je wil het ff bekijken, kan je me dan via deze even wat beter inzicht laten krijgen in het gebruik van mijn meter?

Pa, eerste deel van bijgevoegde pdf is Engelstalig, 2e is Nl-talig.

Alvast en allos bedankt.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Geplaatst:

Ik heb ook een Xsarius Satmeter, maar de HD Easy versie.

Als voorbeeld heb ik transponder 12722 H 23500 2/3 op Astra 19°E van TvVlaanderen genomen.

Door een SR of frequentie te gebruiken die niet op de andere satelliet aanwezig is kun je niet

op de verkeerde satelliet zoeken. De kwaliteit is altijd belangrijker dan de signaalsterkte.

Indien mogelijk bij het uitrichten een zwakkere transponder gebruiken. Dan is de rest ook goed.

Satfeeds-DX

post-79750-0-05596200-1463306742.jpg

Edision Piccollo Benelux Edition en VU+ Zero 4K
Cahors Big Bisat : 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E           
Triax 88 cm: 13°E, 1,9°E   Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  8°W 

Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W   Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°E die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                      DVBT-TNT     DAB+

Geplaatst:

Mooi, Alvast bedankt. Dus even op zoek welke Sr of freq's gebruiken die uniek zijn voor de sat, en uitrichten maar?

Geplaatst:

Zijn er ergens plaatsen op het www waar men freq's en SR gegevens kan vinden die uniek zijn voor de satellieten op zich?

• Moderator
Geplaatst:

Kingofsat, lingsat

Overigens, je hoeft niet elk bericht te quoten, wanneer je meteen reageert.

Alleen wanneer het niet duidelijk is in een discussie is een quote zinvol.

Ik heb je herhalingen van tekst hierboven verwijderd.

Uit de gebruiksaanwijzing:

Satelliet herkennen
Selecteer in het hoofdmenu Satelliet IDE” en druk op
“OK”. Het kan gebeuren dat u de signaal informatie van
een veel gebruikte satelliet niet meer weet. Via deze
optie zal de deze informatie correct worden getoond,
dit kan enkele seconden duren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Zijn er ergens plaatsen op het www waar men freq's en SR gegevens kan vinden die uniek zijn voor de satellieten op zich?

Ook Flysat zeer goed en overzichtelijk.

http://www.flysat.com/

Satfeeds-DX

Edision Piccollo Benelux Edition en VU+ Zero 4K
Cahors Big Bisat : 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E           
Triax 88 cm: 13°E, 1,9°E   Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  8°W 

Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W   Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°E die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                      DVBT-TNT     DAB+

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...