Ga naar inhoud


eurosport 2


alex6

Aanbevolen berichten

Ik kijk eigenlijk alleen nog maar naar CD als ik in zuid Europa ben met een recreatie pakket aangevuld met HD pakket. Ik ontvang de 19.2 en de 23.5. Ontving hiermee altijd Eurosport 2,
dit kanaal (DVB S2 12722 H 23500 2/3 8PSK 19.2 E) geeft "afstemmen mislukt".
Mijn vraag: Is dit kanaal van plaats veranderd of heeft CD in een uiterste poging hun klantenkring nog meer te miniseren Eurosport2 uit het pakket gehaald. De side van CD geeft mij geen inzicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Eurosport2 zou op de door jou aangegeven frequentie moeten zitten (19.2 - 12722 H - 23500 - 2/3); maar zou volgens hun zenderlijst deel uitmaken van het EntertainmentHD pakket.

 

 

**edit**

typo...

aangepast door De_Perre

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Officieel zit Eurosport 2 in het EntertainmentHD-pakket (zie: https://www.canaldigitaal.nl/uploadedFiles/Content/Others/canaldigitaal-hd-zenderlijst-tv-radio.pdf maar met lagere pakketten is Eurosport 2 ook te ontvangen.

In de nieuwsbrief van mei staat het volgende:

In de schijnwerpers

Eurosport 2 is de zender van spectaculaire sporten als Australian football, extreme sports, basketbal en auto- en motorsporten. Ook ziet u hier live verslagen van snooker, tennis Grand Slams en de Olympische zomer- en wintersporten. En deze maand kunt u deze zender uit ons Basis-pakket bekijken op kanaal 29


Blijkbaar is Eurosport 2 (geen HD-zender) sinds kort officieel in het basispakket gekomen. Maar ja het recreatie-pakket is geen Basis-pakket dus die kun je daarmee niet ontvangen. Dat je die vroeger misschien wel kon ontvangen kwam dan door het feit dat Eurosport 2 voorheen een HD-zender was en je die dus kon bekijken omdat je een aanvullend HD-pakket hebt.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

"afstemmen mislukt" betekent meestal iets anders dan "gecodeerd Kanaal".

Dus even kijken of je wel signaal hebt op de transponder.

 

 

Ja, dat betekent zwakke transponder, komt hier ook maar net door.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eurosport 2 NL gaat verhuizen naar (zit daar reeds als testesp2nl)

[23.5°E] 11856 V 27500 2/3 DVB-S2 8PSK

 

Daarna wordt de symbolrate van de transponder op 31 mei aangepast naar 29900

[23.5°E] 11856 V 29900 2/3 DVB-S2 8PSK

 

Voor nu is het de schotel beter uitrichten op 19.2°E (afstemmen mislukt) of nog eventjes wachten totdat de zender op Astra 23.5°E met uitzenden begint.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de info.

Nadat de HD versie verdwenen was heb ik eurosport 2 een tijdje binnen dit zelfde recreatie pakket op DVB S2 12722 H 23500 2/3 8PSK 19.2 E kunnen ontvangen, plotseling verdwenen, misschien is de transponder te zwak, hoewel hier in de Algarve een joekel van een wok op het dak staat die hem eerst wel liet zien. Hoopvol is dat dit kanaal volgens satmaat een andere plek krijgt, heb testesp2nl op 11856 gescand, die geeft nu "zender niet gevonden" aan. Ik betaal voor dit pretpakket nu 15,00 of 17,50? in de zomer en 5,00 in de winter. Misschien moet ik CD maar eens onder druk zetten voor een basis pakket ad 10,00 als eurosport 2 daar wel in zit. Als tennisliefhebber gaan we weer interessante weken tegemoet met RG en Wimbledon, De BBC's op 28,5 kan je hier wel vergeten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Zo te lezen bljft het SD i.p.v. HD en maar reclame maken, "HD is/wordt de standaard".

Ik kijk graag sport en natuurdocu's en dat ziet er toch heel wat beter uit in HD.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwe frequentie? Tijd voor de hd versie dacht ik zo.

Maar helaas.

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Eh, zo maar een vraag, hoe weet je dat Canaldigitaal hiervoor verantwoordelijk is?

Zit daar iemand die steeds de feed van zenders opnieuw patcht?

 

Canaldigitaal is een doorgifteluik, die krijgt een kant en klaar signaal en zet dat 1 op 1 door.

Eenmaal de verbinding tot stand gebracht wordt die nooit meer veranderd.

 

De sportzender op zijn beurt levert het programma met een aantal audio taalversies, die ze steeds weer opnieuw moeten configureren.

Het is aannemelijker dat daarbij wat mis gegaan is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...