Ga naar inhoud


NPO 3 SD is exit


Miauw

Aanbevolen berichten

 

Zat gister wat te pielen op mijn UHD Samsung en zag dat deze automatisch de symbol rate van diverse zenders

op 29.900 heeft gezet.

 

 

11914H en 12129V hebben al een kleine anderhalf jaar resp. een half jaar een SR van 29.900

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


11914H en 12129V hebben al een kleine anderhalf jaar resp. een half jaar een SR van 29.900

Over die frqs gaat het niet, de veranderingen die eind mei?? naar 29.900 over gaan, zijn de volgend:

11.739 v

11.856 v

12.186 h

en dat is op mjn TV nu al gebeurd.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik een transponder handmatig opnieuw inscan nadat de SR is gewijzigd dan zie ik in mijn transpondertabel twee vermeldingen met verschillende SR's.

 

Kan het zijn dat CD met recente "fast scan"s de transponder met nieuwe SR alvast heeft meegestuurd ? Dus leeg, zonder zenders.

 

Vraag is dus waar Emekli's tv die SR vandaan haalt en toont. Ik meen me te herinneren dat ik met een verkeerde SR instelling totaal geen ontvangst heb.

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Emekli

Hoe kan het nu dat op de frequenties 11.739 v, 11.856 v en 12.186 h de symbolrate al veranderd is?
Punt 1 bestaan op dit moment die transponderparameters niet en punt 2 zou je nu dan al 35 belangrijke Nederlandse zenders niet meer kunnen ontvangen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijft er over om er een foto van de maken, Emekli...  Ik vind het ook vreemd, maar aan de andere kant geloof ik je als je zegt wat je ziet op het scherm...   maak een foto, en plaats hem hier zou ik zeggen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijft er over om er een foto van de maken, Emekli...  Ik vind het ook vreemd, maar aan de andere kant geloof ik je als je zegt wat je ziet op het scherm...   maak een foto, en plaats hem hier zou ik zeggen.

 

 

Helaas geen camera en TV heeft geen screenshot mogelijkheid.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ilseonline schrijft:Na hier al het één en ander gevraagd te hebben, zag ik vanmiddag dat NPO 3 SD verledentijd is geworden.

Het zal voor een hoop mensen bekend zijn, toch voor anderen weer niet.

Ik heb geen medelijden met die mensen die het zogenaamd allemaal niet weten. Op het infokanaal op positie 14 staat het allemaal aangekondigd. Dat mensen de moeite niet nemen om af en toe eens te lezen wat er voor nieuws op het infokanaal staat is hun eigen schuld.

Bovendien krijgen ze die info ook nog eens via de nieuwsbrief van CanalDigitaal.

 

Beste sprietje,

Ik kijk nooit naar die bewuste pagina, tenzij ik een schotel uitricht, en mijn ouders al helemaal niet.

Mijn ouders hebben geen mail, en krijgen van die groep enkel brieven met te mooie aanbiedingen en facturen.

Gelukkig is er sat4all, die deze groep onafhankelijk support door haar leden, waardoor ik tijdig de nodige wijzigingen weet, kan doorbellen en, uitvoeren.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het signaal is minder geworden, als je de symbol rate steeds hoger maakt, dus van 27.500 naar 29.900,

is er bij regen sneller uitval en het signaal komt ook later terug..

 

 

En dat is nu juist niet waar!   Bovendien werken de TP's nog met de oude symbol rate dus als jij nu al slechter signaal beweert te hebben moet dat bijna wel aan jou installatie liggen.  Verder dat je al 29.900 ziet is mogelijk omdat jou TV kijkt naar bepaalde tabellen die CDS uitzend, wellicht dat ze de nieuwe waardes daar al verkondigen maar in werkelijkheid is de symbol-rate nog steeds 27.500 kortom je TV houd je voor de gek.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu Emekli zal wel weten zeker wat er op zijn scherm verschijnt, maar volgens mij gebruikt tv de oude instellingen 27500, maar geeft reeds de nieuwe instellingen 29900 opgeslagen, anders zou hij geen beeld hebben. Het is een Samsung UHD tv dus waarschijnlijk gecertificeerd? Dan moeten hier ook anderen op de lijst zijn met gecertificeerde Samsung tv die hetzelfde voor hebben maar nog niet hebben opgemerkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...