Nico Geplaatst: 17 mei 2016 Geplaatst: 17 mei 2016 Hallo sinds een paar weken heb ik opeens last bij bepaalde zenders van blokkerig beeld en dat het afstemmen mislukt, na een tijdje komt er dan toch wel beeld. wat ik niet begrijp is dat het heel erg is bij Ned 1 HD maar helemaal niet bij RTL 4 HD , zit toch beide op de 23,5 zou ik zeggen ? qua signaal is SNR 70 en AGC 56. het kan beter maar echt slecht is dit niet toch? ik ben al eens op het dak geweest en heb de lnb verwisseld met de 28,2 omdat ik dacht dat de lnb defect was maar dit heeft niets opgelost. iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Moderator ceesv Geplaatst: 17 mei 2016 Moderator Geplaatst: 17 mei 2016 En je gebruikt welke ontvanger? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Moderator ceesv Geplaatst: 17 mei 2016 Moderator Geplaatst: 17 mei 2016 Problemen met condensatoren? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Nico Geplaatst: 17 mei 2016 Auteur Geplaatst: 17 mei 2016 Ja maar dan heb je toch helemaal geen ontvangst ? Maar zou kunnen....
Moderator ceesv Geplaatst: 17 mei 2016 Moderator Geplaatst: 17 mei 2016 RTL 4 HD is verticaal gepolariseerd, Nederland 1 HD horizontaal. Misschien een lange CCS coaxkabel gebruikt? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Nico Geplaatst: 17 mei 2016 Auteur Geplaatst: 17 mei 2016 Oke dank je, ik ga even kijken of ik erachter kan komen of die condensator slecht is!
satkijker Geplaatst: 17 mei 2016 Geplaatst: 17 mei 2016 In welke regio staat de schotel, wat voor schotel opstelling heb je, en is signaal op de andere satellieten ook verminderd. Is er voor een paar weken terug slecht weer geweest zodat de schotel een heel klein beetje verdraaid kan zijn. Van horen zeggen of zelf uitgeprobeerd?
Nico Geplaatst: 18 mei 2016 Auteur Geplaatst: 18 mei 2016 Schotel staat in noord Holland , triax 110 met 4 x alps lnb. Geen slecht weer onlangs en ik ben ook pas het dak op geweest om dat t bekijken. Zowel RTL hd als ned 1 hd hebben een signaalsterkte van 70% echter bij Ned 1 valt gewoon soms het signaal geheel weg. Overigens is het Ned 1 hd ned 3 hd cartoon network, AT5 en nog een aantal zenders. Op de 19,2 heb ik dit probleem niet. 13 en 28,2 kijk ik eigenlijk nooit.
astro iris Geplaatst: 18 mei 2016 Geplaatst: 18 mei 2016 Zijn allemaal zenders van de 12187H, kijk even of je op de regionalen zoals tv Friesland of tv Drenthe op transponder 11914H ook uitval hebt.
Sprietje Geplaatst: 18 mei 2016 Geplaatst: 18 mei 2016 (aangepast) ALPS-lnb's op een Triax 110 is niet bepaald een ideale combinatie. Smalle lnb's moet je niet gebruiken op een grote schotel.Als je Inverto Black Ultra neemt of Inverto Black Premium, dan zul je wel flink wat meer signaal binnen krijgen.Kijk, je moet het zo zien. Schotels hebben altijd een afwijking in de parabolische vorm. Dit zorgt er voor dat de signalen niet helemaal perfect gebundeld worden naar het focuspunt. Hoe groter de schotel, hoe groter de afwijking bij het focuspunt kan worden.Met een lnb die een normale feedhorn heeft van 60mm vang je die signalen toch op. Een ALPS heeft bijna geen feedhorn dus mist die een deel van de signalen. 18 mei 2016 aangepast door Sprietje
Gast Mimisiku Geplaatst: 18 mei 2016 Geplaatst: 18 mei 2016 (aangepast) Als het signal later wel voldoende is (na opwarmen van de componenten) dan is er een voedingsprobleem die het tunergedeelte verzorgd. Als er blokjes ontstaan (meteen) is de 22kHz nog wel in orde. Meest voor de hand liggend is dan de voedingsspanning van +12V. Al dan niet door (bijna) defecte condensatoren. Zeker als het toestel ouder dan 3 jaar is een heel gerede kans.. 1. Harddisk uitnemen (indien intern ingebouwd) en box opnieuw starten. Kijken of het problem dan meteen verdwenen is. Zo ja: +12V nalopen 2. Zelfde probleem? Dan +12V voiding nalopen en eventueel Condensatoren voor of op tunerblik nalopen.. Een signaalsterkte van 'slechts' 70% op een 110 Triax is heel erg laag! Bezit zelf een Triax 90 met 4 LNB's (Inverto) en op de Astra1 en Astra 2 zelfs 92% en 100% 18 mei 2016 aangepast door Mimisiku
Nico Geplaatst: 18 mei 2016 Auteur Geplaatst: 18 mei 2016 Dank voor alle reacties, Vu is idd al wel wat ouder, heb al 2 x de elco vervangen ( rode led) Echter in deze opstelling met de schotel werkt het al jaren probleemloos. Heeft destijds wel een hoger signaal gehad. 85 ongeveer. Net even zitten klooien en kwam erachter dat de hele B tuner niets meer doet, kabels verwisseld maar steeds de B is defect , wellicht dus toch een probleem in de Vu zelf , tuner, condensator ? Hoe ga ik daar achter komen? Het is overigens niet zo dat later als hij warm is de problemen verholpen zijn.
Nico Geplaatst: 18 mei 2016 Auteur Geplaatst: 18 mei 2016 Zijn allemaal zenders van de 12187H, kijk even of je op de regionalen zoals tv Friesland of tv Drenthe op transponder 11914H ook uitval hebt. 1 x afstemmen mislukt gehad maar verder geen blokken op de zender
muppet Geplaatst: 19 mei 2016 Geplaatst: 19 mei 2016 Met deze opstelling en bu lnb zou je volle bak moeten hebben. Mijn ervaring is dat je onder de 80% problemen gaat ondervinden maar dat is op mijn vu ontvanger zo. vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird Vu+ solo - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen