Alfage Geplaatst: 18 mei 2016 Geplaatst: 18 mei 2016 Hoi allen, Ik ben van plan om op een oude computer ubuntu server te installeren. Deze oude computer is ook voorzien van een PCMCIA cardslot, waar een externe wifi kaart in heeft gezeten. In zo'n pcmcia slot past ook een ci module van bijv. canal digitaal. Kun je dit pcmcia slot ook werkend krijgen samen met een ci module en CCcam in ubuntu, of is het gemakkelijker om een usb-cardreader te kopen? Grtz Alfage. 1
Gast Mimisiku Geplaatst: 18 mei 2016 Geplaatst: 18 mei 2016 Dat hangt af van de drivers die eventueel beschikbaar zijn... Een geschikte PCMCIA driver is meestal wel haalbaar. De communicatie van die PCMCIA met de kaart moet ook door software geregeld worden..
Alfage Geplaatst: 18 mei 2016 Auteur Geplaatst: 18 mei 2016 De pcmcia gaat vanzelf in linux volgens mij of anders met een simpele install. Blijft dan de vraag, hoe kom je aan drivers voor de ci kaart, is een pcmcia kaart serieel?
Gast Mimisiku Geplaatst: 19 mei 2016 Geplaatst: 19 mei 2016 Waarschijnlijk niet... Heel type specifiek. Heb zelf een USB variant van AlphaCrypt en die levert ook een DVB driver om zo te testen... Ten tijde van van PCMCIA bestond er nog geen DVB dus dat wordt een beste uitdaging....
Tonskidutch Geplaatst: 23 mei 2016 Geplaatst: 23 mei 2016 Hoi allen, Ik ben van plan om op een oude computer ubuntu server te installeren. Deze oude computer is ook voorzien van een PCMCIA cardslot,Grtz Alfage. welke, openschroeven en naam en type / model opschrijven eentje ken ik en die werkt ook onder OpenSuse nog steeds SCM SCR 243 PCMCIA SmartCard-Reader ubuntut hier Coles Corner Richard Hawley
Alfage Geplaatst: 23 mei 2016 Auteur Geplaatst: 23 mei 2016 Hoi, This een Ricoh RL5c475 PCMCIA smartcard reader.
Tonskidutch Geplaatst: 25 mei 2016 Geplaatst: 25 mei 2016 nou neen die is niet geschikt voor de kaartlezers (dus CI-Cam) bovendien is het ook een erg oude PCMCIA slot en dus drivers en overbodig is te vermelden dat je CCcam en CI-Cam nooit kunt verbinden ik zou een smargo kopen Coles Corner Richard Hawley
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen