Ga naar inhoud


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi! Sinds enkele dagen in bezit van schotelontvangst, aangelegd door een monteur van CanalDigital. Direct viel mij op dat de kwaliteit van het HD beeld significant slechter was als wat ik van Ziggo gewend was. Mijn Horizon DVR teruggeplaatst en het beeld vergeleken met CanalDigital. En inderdaad, bij een A - B vergelijking was het verschil zeer duidelijk waarneembaar. Het CanalDigital beeld is minder scherp, donkerder en in totaliteit zeker niet wat ik had verwacht. Alles is goed aangesloten en het (schotel)signaal is 100%. Helpdesk CanalDigital ziet niet direct een oplossing. De decoder/DVR is van het type M7 (NP201) met ingebouwde smartcard. Ik vrees dat mijn. De reden van wijziging? Ik ben niet gelukkig met de Horizon DVR van Ziggo. (Samsung.) Helaas wordt de oude Philips DVR niet meer geleverd door Ziggo:( Volledigheidshalve; alle (hard)ware is origineel CanalDigital.


Geplaatst:

Misschien de ontvanger instellingen niet oké of aan gesloten met scart kabel i.p.v. HDMI?.

Want dat laatste maakt een wereld van verschil.

CD ontvangers staan ook bekend om "brakkig", ofwel niet al te goed.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst: (aangepast)

De M7 NP-201 heeft geen scart-aansluiting.

Beste Hurbie

Welkom op dit forum

Dat je misschien een mindere beeldkwaliteit hebt ligt denk ik niet aan de M7 NP-201 maar aan het feit dat CanalDigitaal te veel zenders op een transponder zet. Vergelijk het beeld van bijv. ARD Das Erste HD en ZDF HD op positie 111 en 112 maar eens met deze zenders van Ziggo. Ik denk dat ze dan scherper zijn.

 

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Beste Emelki, dank voor je reactie. Nee, dit is allemaal oké. Ik heb ook nog even gewisseld met de HDMI kabels, maar helaas geen resultaat. Ik vrees dat het "probleem" schuilt in de kwaliteit van mijn DVR van CD. 

Geplaatst:

Ga ik proberen. CD zegt dat ik waarschijnlijk naar een SD kanaal zit te kijken? Weet alleen niet wat daarmee wordt bedoeld. Wat wij vroeger analoog noemden? 

Gast Mimisiku
Geplaatst:

De scherpte/kleur e.d. zijn van vele externe factoren afhankelijk. Sommige zijn door de gebruiiker aan te passen, andere weer niet. Daar komt als 'extra' bij dat "het mooi vinden" ook nog eens puur persoonlijk is.

 

Op het puur technische vlak wordt het digitale signal voor satellite en kabel hetzelfde aangeleverd. De aanbieder bepaalt welke bitrate wordt aangeboden. Hoe meer zenders op een transponder (of meer zenders in een multiplex (kabel)) hoe minder bandbreedte per kanaal beschikbaar is. Hoe minder bandbreedte, des te hoger de compressive (en daardoor verlies van detail). Canal Digitaal staat erom bekend om zoveel mogelijk kanalen op 1 transponder te 'proppen'. Dit is de grootste bron van ergernis..

 

Over het te donker zijn, kleurverschil valt te twisten, deze wordt in de uitzendstraat bepaald en is hoogstwaarschijnlijk een gemiddelde van wat "men mooi vindt".

 

Wat mij het meest stoort is het verschil in geluidsniveau per kanaal. Om 1 of andere redden willen ze dat op satellite maar niet gelijk krijgen en ik vind dat super-irritant. SBS-6 is behoorlijk zacht, terwijl de bler-zenders (MTV etc.) snoeihard zijn..

 

Dan is er nog de technische kant van de aangeboden ontvanger en de te gebruiken TV... Canal Digitaal bakjes zijn notoir bekend om hun mindere beeld.. Sluit voor de grap eens een SAB decoder aan en vergelijk dat eens. Een wereld van verschil.. Zelfs in de Dreamboxen zit een groot verschil: Een oude DM800HD-PVR geeft veel minder mooi beeld dan bijvoorbeeld de DM800-SE...

Geplaatst:

Beste volgers, Het beeld van CD stelt op alle vlakken teleur. Ik ga met CD geen gevecht aan (want zij zullen het beeld prima vinden) en pak mijn verlies. (Zit er 2 jaar aan vast.)  Of, inderdaad alleen een smartcard vragen aan CD en andere decoder aanschaffen. Wel met opnamemogelijkheid, dus wellicht heeft een van jullie nog een suggestie? 

Geplaatst: (aangepast)

Ga ik proberen. CD zegt dat ik waarschijnlijk naar een SD kanaal zit te kijken? Weet alleen niet wat daarmee wordt bedoeld. Wat wij vroeger analoog noemden?

 

Hurbie,

Twee van de in omloop zijnde televisiebeeldformaten zijn SD (standaard definitie) en HD (hoge definitie). CanalDigitaal zendt (nog even) beide formaten uit voor o.a. NPO 1. NPO 1 staat dan ook twee keer in de zenderlijst. Zoek ze allebei op en kijk of je inderdaad het CD HD beeld vergelijkt met het Ziggo HD beeld.

 

Analoog bestaat bij CD niet meer.

 

720i is inderdaad SD, stel de decoder en tv in op 1080i om HD weergave te krijgen

aangepast door Henk1

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Geplaatst:

Ja ik zou dat ook zeggen.. je hebt altijd de 14 dagen bedenktijd.. dus rotzooi meteen opzeggen.

 

Overigens als je goed je huiswerk had gedaan zou je allang hebben geweten dat de beeldkwaliteit bij CDS niet fantastisch is.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:

 

720i is inderdaad SD, stel de decoder en tv in op 1080i om HD weergave te krijgen

720i is ook gewoon HD hoor.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:

Even 2 dingen: De bij mij geïnstalleerde decoder stelt alles automatisch in, ook de HD zenders. Dus wat de helpdesk in eerste instantie suggereerde kan met de M7 doodeenvoudig niet. (SD zenders.) Net weer een lang gesprek gehad met CD en afgesproken dat de spullen terug worden genomen de het contract met terugwerkende kracht wordt beëindigd. Kortom, een coulante behandeling, want weliswaar was de 14 dagen bedenktijd nog niet om, maar ik had wel akkoord gegeven voor volledige installatie door CD. En dan zou annuleren niet meer kosteloos mogelijk zijn. Oké, dit laatste betwijfel ik, maar het is netjes opgelost. Iedereen bedankt voor jullie support. MHG Herman Brinkman Purmerend

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...