Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Tonski, kan je plaatje niet helemaal volgen, niet omdat het in het Duits is, maar zo sloeg ik de veranderingen vroeger op.

Dus in deep sleep via menu en had hetzelfde probleem.

Het vreemde is, de meeste zenders gaat goed, maar sommigen weer niet.

Er is hier een zender die "evren" heet, wordt bij kanalen zoeken gevonden in hoofdletters.

Ben een Pietje precies en verander dit naar kleine letters en zorg ook voor het v-tje bij  "niet automatisch de parameters van de service bijwerken" aan.

Dat zou toch gewoon goed moeten gaan?.

Nu is dit nog niet zo'n probleem, maar wel als een zender als bijv. "Çukurova" verwijnt en de vervanger "Dream TV is geworden.

Ik hoop dat ik alles duidelijk verwoord en dat er een oplossing is.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Hoi Emikli

automatische aktualisierung der Kanalliste DE-aktivieren = om te voorkomen dat je lijst zomaar aangepast wordt als je op een zender komt

(je mist dan nieuwe namen op het actieve quadrant van die transponder)

en

entfernen von Einträgen in Kanalliste erlauben = om oude lijken in de kast te laten verwijderen door nieuwe toe te voegen

dat is een bewuste keuze en in dreamboxedit zie je een slotje als daar neen staat

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Het probleem met eigen namen en of de schrijfwijze aanpassen is naar mijn overtuiging en tests afhankelijk van:

of je een manuele scan uitvoert op een satelliet met netwerkzoeken ja en oude wissen

ten op zichte van

of je fastscan gebruikt.

misschien werpt dat nog licht op de duistere problematiek, of test je dat gewoon eens

dergelijke tests kosten tijd maar kunnen het inzicht in het gedrag van de enigma2 kast vergroten

als je een backuppie op PC in datum gesorteerde ordner maakt heb je altijd de oude lijst bij handbereik

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Het probleem met Türksat is dat sommige zenders soms meerder malen voorkomen op de zelfde TP, natuurlijk wel andere pid's .

Ik haal de "overbodige" er dan uit, ook in de hoofdlijst,  dit was ook het geval met de zender "evren".

Dan zoek ik opnieuw op de TP, staat die zender er wéér twee keer in, maar een van de twee is een andere zender geworden en die verander ik dan van naam en ook die evren met hoofdletters naar kleine en dan, "niet automatisch de parameters van de service bijwerken" op aan.

Meer kan je toch niet doen?

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Ja ja, maar daarmee is het probleem nog niet opgelost.

Ik zal me er maar bij neerleggen, niets is perfect.

Geplaatst:

Om die reden werk ik liever met dreamset, daarin kan je zien welke zenders er al in je boeket staan.

Het volstaat om met de box te scannen en enkel de lamedb over te zetten naar pc en dan de lijst bewerken.

The key to happiness. Stay away from idiots

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...