Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Na jaren trouwe gebruiker van het merk Dreambox (allen origineel) nu dan gekozen voor de VU+ Solo SE V2. Als deze goed bevalt zal de volgende box ook een VU+ worden die dan de DM8000 hoofdbox zal gaan vervangen. De DM8000 werkt en doet alles nog prima, maar daar zal t.z.t. toch een einde aan komen. Deze nieuwe VU+ Solo SE V2 zal dan naar de slaapkamer verhuizen..

Al ruim een jaar aan het meelezen in het VU subforum en denk dat ik aardig aan de gang kan...

Wat ik graag wil:

Canal Digitaal, TV Vlaanderen (nu nog Seca), maar binnenkort dus CI+ Viaccess ORCA

HbbTV die nu eens écht werkt

Ziggo via DVB-C (Irdeto zolang het er nog is)

1300 Mhz CPU

CI+ support

Sta open voor tips en weetjes van de VU+ gebruikers

Eerste uitdaging: Smargo 3 in 1 kaartlezer aan de praat krijgen. Een oude blauwe Smargo werkt via ttyUSB0, maar die nieuwe schijnt lastiger te zijn vanwege de USB naam...

Geplaatst:

kijk iemand die zoveel leergeld betaald heeft, die helpt men natuurlijk met het beste van het beste

VTI 9.0.3

download osam uit de feed

en download de Oscam Butler uit de feed, daarmee kun de readers perfect voor de kaart CD configureren

voor tvv is het principieel identiek reader2 maar met 0100:000006c

True North

Rebekka Bakken

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Ach, ik heb het leergeld graag betaald. Heb de DM firmware en later de externe images alleen maar zien groeien.. Nooit last gehad van hardware-ellende.. Ook de opkomst van PLi (later OpenPLi) meegemaakt. Eerste softcam was Radegast en later Newcamd... Hydra images etc. Oké: ze waren duur, maar wel betrouwbaar.. Mijn DM7000 staat nog op zolder. Zou hem zo aan kunnen sluiten. Maar de techniek gaat verder...Ben al een jaar aan het onderzoeken en de meeste positieve reacties zijn toch voor de VU..

Geplaatst:

Mijn beide HD Dreamboxen koester ik. Onverslijtbaar.

En met mijn twee Vuplussen lijkt het dezelfde kant op te gaan. Levensduur makkelijk 5 jaar. Wellicht het dubbele. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

niks tegen dreambox, heb er 10 gehad

ze zijn echter wel erg duur en als je het niet breed hebt is zo'n VU+ ideaal

wat betreft de images weet je natuurlijk met die ervaring dat het identiek werkt op de VU+

kies er een en kijk TV (en kijk je opnames van de dm ook gewoon  weer verder)

allemaal uitwisselbaar.

ciao ciao

True North

Rebekka Bakken

Geplaatst:

De Vuplus is altijd nog een stuk duurder dan een Xtrend, maar ook hier is alle waar naar zijn prijs.

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Na jaren trouwe gebruiker van het merk Dreambox (allen origineel) nu dan gekozen voor de VU+ Solo SE V2. Als deze goed bevalt zal de volgende box ook een VU+ worden die dan de DM8000 hoofdbox zal gaan vervangen. De DM8000 werkt en doet alles nog prima, maar daar zal t.z.t. toch een einde aan komen. Deze nieuwe VU+ Solo SE V2 zal dan naar de slaapkamer verhuizen..

Al ruim een jaar aan het meelezen in het VU subforum en denk dat ik aardig aan de gang kan...

Wat ik graag wil:

Canal Digitaal, TV Vlaanderen (nu nog Seca), maar binnenkort dus CI+ Viaccess ORCA

HbbTV die nu eens écht werkt

Ziggo via DVB-C (Irdeto zolang het er nog is)

1300 Mhz CPU

CI+ support

Sta open voor tips en weetjes van de VU+ gebruikers

Eerste uitdaging: Smargo 3 in 1 kaartlezer aan de praat krijgen. Een oude blauwe Smargo werkt via ttyUSB0, maar die nieuwe schijnt lastiger te zijn vanwege de USB naam...

Ik heb zes jaar gedaan met mijn Vu+ Duo, deze gaf de geest i.v.m. condensator probleem, komt zover ik weet niet voor op de modellen er na.

Ik heb nu ruim een week een Vu+ Duo 2 met laatste VTi software, had dit ook al jaren op de Duo (1).

Kost wat duurder, want 2 dual tuners en 1TB harddisk er in, maar nog altijd goedkoper dan wat ik voor de Duo (1) heb betaald en ver onder de Dreambox prijzen.

Resumé, wil nooit meer iets anders of, als dit kan, een nog betere.

Zie link:  http://vuplus.com/sub/sub0104.php

Je kunt ook nog gaan voor de Solo 4 K, scroll naar onder voor de specificaties van alle VU+ modellen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

ik dacht dat de keuze al vast stond...!

de prijzen zijn inmiddels aan succes en productie aantallen aangepast en niet verkeerd vergeleken met vroegahr ;)

het allerbelangrijkste is bij dit type receivers de ondersteuning met software en plugins

en dat is belangrijker dan het merk / model en type

True North

Rebekka Bakken

Geplaatst:

Heb eerst even een Xtrend 7000 gehad, maar de Solo2 - hoewel duurder - steekt er hardwarematig met kop-en-schouders bovenuit.

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Heb een Smargo V2 besteld. Dit zijn de nieuwe V2's dus grijs. Ik heb ervaring met de blauwe (/dev/ttyUSB0). Ik heb begrepen dat die nieuwe grijze niet alleen maar werken met de USB2SERIAL bridge driver.

Nu schijn je de Smargo eerst te moeten programmeren op serial. Dus errst met lsusb uitlezen en dan een serial uitlezen... Iemand die me dat stapsgewijs kan/wil uitleggen. Het apparaat moet draaien onder OSCam ondat de VU+ Solo SE V2 slechts 1 kaartsleuf heeft..

• Moderator
Geplaatst:

Ik denk dat je dat als vraag in een separaat topic in CI en softcams moet stellen, daar zul je denk ik meer geluk hebben met een passend antwoord, plus dat het niet echt on topic is hier.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Heb een Smargo V2 besteld. Dit zijn de nieuwe V2's dus grijs. Ik heb ervaring met de blauwe (/dev/ttyUSB0). Ik heb begrepen dat die nieuwe grijze niet alleen maar werken met de USB2SERIAL bridge driver.

Nu schijn je de Smargo eerst te moeten programmeren op serial. Dus errst met lsusb uitlezen en dan een serial uitlezen... Iemand die me dat stapsgewijs kan/wil uitleggen. Het apparaat moet draaien onder OSCam ondat de VU+ Solo SE V2 slechts 1 kaartsleuf heeft..

Heb je iets aan dit topic ? 

https://www.sat4all.com/forums/topic/342233-smargo-v2-aan-de-praat-krijgen/

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...