Ga naar inhoud


Grootste klaagzang aller tijden verwacht bij CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

Beste Mags

Gewoon een grotere schotel kopen want met een Multytenne valt geen eer meer te behalen om de zenders van CanalDigitaal fatsoenlijk binnen te halen. 8 jaar geleden was de Multytenne nog prima maar met alle aanpassingen door CanalDigitaal is het allemaal veel slechter geworden. Lukt het met mooi weer nog net, zodra het wat regent lukt het niet (goed) meer.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb ooit al eens dit forum afgestruind naar berichten over multytenne, was niet om vrolijk van te worden. Vooral veel negatieve opmerkingen. Vandaag weer dapper gezocht en gelukkig wel een nuttig draadje van kort geleden gevonden:https://www.sat4all.com/forums/topic/331626-multytenne-uitrichten. Ik zie daarin Sprietje raad geven voor Den Helder, Alkmaar en Den Haag. Ik woon tussen Abcoude en Weesp in. Ik hoop dat Sprietje dit leest en ook voor mij de juiste cijfertjes weet? Helaas kan ik Sprietje geen PM sturen.

 

Door dat draadje weet ik in elk geval wel dat er iets totaal fout zit in onze ophanging, de muurplaat kiert iets aan de bovenkant waardoor het geheel dus iets naar het westen hangt, kennelijk een doodzonde.

schotel.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, wanneer de mast niet waterpas staat, of gecontroleerd schuin voor de opstel locatie krijg je nooit alle posities optimaal.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij jou moet de Multytenne 3,7 graden scheef naar het oosten staan in de richting waarin de schotel staat.
Dat is 6,45mm schuin op elke 10cm, dus 12,9mm schuin op 20cm enz.
Dus maar even flink wat ringen onder de twee bevestigingsbouten.

aangepast door Sprietje
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jawel, daar ben ik weer......

Ik heb het voor nu gewoon opgegeven. Ik kijk wel Astra 2. Daar nog steeds een prima lock van de schotel en hoopies zenders die te bekijken zijn. Ik ga er op dit moment vanuit dat er een defect in de schotel zit of dat er een software update in de controller moet worden uitgevoerd. Daar ga ik maandag achteraan bellen.

 

Iedereen voor nu bedankt voor de hulp en een fijn weekend verder.

Een dag niet geleerd is een dag niet geleefd!

 

Selfsat Snipe Pro Max (twin lnb)

Vu+ Duo2 met openPli 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK...  maar ik begrijp die conclusie niet helemaal...  Je was zo ver dat je een aantal zenders (FTA) van de Astra 23.5 kon zien...  Heb je manueel gescand op de bewuste transponders die je blijkbaar niet kon ontvangen? En gekeken naar de sterktemeters als je afstemde op de frequentie en Symbolrate?  Ik ben reuzebenieuwd wat je telefoongesprek gaat opleveren... want ik zie zelf het verband niet direct tussen de schotel en je probleem, aangezien je een aantal zenders gewoon van de bewuste satelliet kan ontvangen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja Sverige, een en ander komt ook omdat ik er erg weinig verstand van heb. Ik heb de schotel en de ontvanger gelijktijdig gewisseld. De schotel omdat er een boel zenders van de Astra 1 af gingen en de ontvanger (ondanks dat het een CD gescertificeerd ding was) omdat het gewoon een super drama apparaat was. Ik moet het dus nu met vallen en opstaan leren. Vandaag een en ander opnieuw geprobeerd maar de schotel wil nu gewoon absoluut de Astra 3 niet locken en doet moeilijk over de Astra 1.

 

Toen ik nog wel de Astra 3 gelocked had ben ik door alle transponders heen "gewandeld" en had nergens ook maar 1% signaal, behalve op twee transponders waar die buitenlandse FTA zenders op zaten. Er werden ook maar een stuk of 4 zenders binnengehaald bij het scannen (geen fastscan maar een normale). Ik weet gewoon echt niet meer waar nog te zoeken. Als de schotel geen lock meer wil geven op de satelliet (een stuk of 10 keer geprobeerd) dan moet er toch iets met dat ding zijn...... toch?

Een dag niet geleerd is een dag niet geleefd!

 

Selfsat Snipe Pro Max (twin lnb)

Vu+ Duo2 met openPli 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tsja

 

Toen ik nog wel de Astra 3 gelocked had ben ik door alle transponders heen "gewandeld" en had nergens ook maar 1% signaal, behalve op twee transponders waar die buitenlandse FTA zenders op zaten.

Dan komt de vraag boven drijven of de schotel wel op Astra 3 was uitgericht.

 

- Probeer een kanalenlijst in de ontvanger te zetten, of via fastscan, of van een van de aanbieders uit het internet.

- Zet je ontvanger op een niet gecodeerde zender, bijvoorbeeld TV Noord of TV oost.

- Richt nu je schotel op Astra 3, gebruik een van de plugin signaal meters en kijk of je beeld krijgt.

 

Je weet dan dat je op de juiste satelliet gericht bent.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de hand van eerdere tests bleek dat ik wel op de Astra 3 zat. Heb gebruik gemaakt van bijv de zenderlijst van Astra 1, eerst HD en toen SD, gekeken of ik toen via Astra 3 beeld zou krijgen. Nee dus.

Ut wil gewoon niet. Wellicht heeft het meer met mijn onkunde te maken als met de apparatuur maar ik kom er niet meer uit.

Een dag niet geleerd is een dag niet geleefd!

 

Selfsat Snipe Pro Max (twin lnb)

Vu+ Duo2 met openPli 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK...  maar ik begrijp die conclusie niet helemaal...  Je was zo ver dat je een aantal zenders (FTA) van de Astra 23.5 kon zien...  Heb je manueel gescand op de bewuste transponders die je blijkbaar niet kon ontvangen? En gekeken naar de sterktemeters als je afstemde op de frequentie en Symbolrate?  Ik ben reuzebenieuwd wat je telefoongesprek gaat opleveren... want ik zie zelf het verband niet direct tussen de schotel en je probleem, aangezien je een aantal zenders gewoon van de bewuste satelliet kan ontvangen.

Of is er iets (bijv. administratief) mis met het CD-abo of is de kaart zelf beschadigd?? NPO 1 en 2 draaien ook nog in SD op de Astra 1. Daar beeld? Zo ja, dan lijken kaart en abo in orde. Zo niet, dan zijn kaart of abo wellicht de verdachte?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tenzij je een oude kaart hebt voor alleen SD uitzendingen.

 

Voor HD heb je de oranje kaart nodig.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had gisteren inderdaad wel beeld op NPO1 en NPO2 via Astra1. Zag toen ook de melding welke card reader er in mijn Vu+ Duo2 werd gebruikt. Het lukt inmiddels vandaag ook al niet meer om een lock te krijgen op de Astra 1.......... Pulling my hair out!

 

Heb uiteraard een oranje kaart. Dat had ik nog wel begrepen  ;)

aangepast door AdriO

Een dag niet geleerd is een dag niet geleefd!

 

Selfsat Snipe Pro Max (twin lnb)

Vu+ Duo2 met openPli 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@theparasol: klopt. Is bij mij bekend. De downside is echter dat dat allemaal met een windows computer moet worden gedaan en ik zit op de mac. Ik heb nog nergens gelezen dat de updat / upgrade procedure met een mac kan worden uitgevoerd. De schotel heft een auto update functie waardoor aanpassingen in de satelliet automatisch worden doorgevoerd. Welke aanpassingen precies weet ik echt niet. Daar kan ik op het internet ook (nog) niets over vinden. Ik denk dat ik me maar tot een dealer moet wenden die zowel de Selfsat Snipe Pro Max als de Vu+ Duo2 in zijn programma heeft. Ik heb overigens voor de Vu+ Duo2 gekozen (onder andere) omdat dit een Linux box is. Zowel Linus als MacOs X zijn Unix based dus dat "praa" op zich makkelijk met elkaar. Ik hoef bijvoorbeeld geen ftp of telnet te gebruiken om een aanpassing te maken in een config file.

 

Wellicht dat ik op mijn mac ook nog een windows installatie ga plaatsen, speciaal hiervoor.

 

Maar dat terzijde.......

Een dag niet geleerd is een dag niet geleefd!

 

Selfsat Snipe Pro Max (twin lnb)

Vu+ Duo2 met openPli 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...