Ga naar inhoud


Grootste klaagzang aller tijden verwacht bij CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

@erwinnaar

 

Mastje beetje kantelen richting Oosten misschien? Sprietje weet precies hoeveel.

Ik ga Sprietje een PM sturen, bedankt.

 

@ceesv

 

De BBC heeft niets veranderd, maar daarover zeg je dat die ook sinds eergisteren beduidend slechter is geworden?

 

Ik denk dat er bij jou iets anders aan de hand is.

Denk dat het puur toeval is, dat BBC last heeft gehad van wolken die ik niet zag. Of dat de TV (met ingebouwde CDkaart houder) in de war is geraakt , misschien dat CD de niet instelling/zenderlijst net verstuurde dwars door heftig onweer. In elk geval was 't gisteravond zwart beeld behalve op kanaal 14. Fastscan vond 0 zenders, met de hand getracht de juiste scanrate in te voeren, nog eens scannen, weer niks. Uiteindelijjk de hele TV maar terug naar fabrieksinstelling, 709 zenders gevonden, alles zonder storing te kijken (fingers crossed)

Link naar reactie
Delen op andere sites


De BBC heeft wel vaker last van slecht/minder beeld. Zo van de ene dag op de andere en

vaak maar tijdelijk. Ook zijn de aankondigingsvideo's soms bijna in SD (lijkt het) ten

aanzien van de werkelijke uitzending. Vooral BBC News HD heeft hier last van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Mags

Ik vermoed dat je de kop met twee aansluitingen tweedehands gekocht hebt.
Als deze slechter signaal geeft dan de kop met één aansluiting, dan moet het toch aan die kop liggen. De kop kan namelijk maar op één manier gemonteerd worden en dat is als de twee pijpjes in de gaten van de kop vallen en de montageschroef door het gat tussen de twee pijpjes geplaatst kan worden.
Het is wel verstandig een regenkapje op de kop te plaatsen zodat er zo weinig mogelijk regendruppels op het kunststof voorfront komen.

post-60869-0-26343100-1464855270.jpg

post-60869-0-01426300-1464855284_thumb.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn metingen verricht en daarbij blijkt dat het bitrateverloop veel dynamischer is geworden, dus grotere pieken en dalen. NPO1 heeft pieken van boven de 36 megabps.

 

Video zal nooit tot de 36 Mbit komen, dit is een foutje van de bitrate viewer. Net als het audio van 1904 kan nooit kloppen.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat dacht ik wel. Hier enkele reacties van een paar forums van de afgelopen twee dagen:

- Bij mij stond vanmorgen de signaalmeter ook op nul. Fastscan lukte niet! :thumbdown: Heb een SAB Sky.
Straks even naar een maatje die er verstand van heeft om e.e.a. "recht te zetten".

- Ik gebruik altijd de zenderlijst van Bobbejaans want heb geen idee hoe ik een fastscan moet doen met me Vu solo2 hoop dat hij snel met een nieuwe lijst en zenders uitkomt.

- Mijn CI+ module van Canaldigitaal in mijn Samsung TV kent alleen maar 11856 27500. Ook na de update van de CI+ module. Weet iemand hoe je die 27500 naar 29900 kunt wijzigen?

- Hier in Marbella heb ik alles nog weliswaar met een M7 801, en ook op een heel oude canal deco DSR 7121. Ben net bij iemand geweest met een Rebox 4200 of zo iets, die was kompleet vastgelopen, bij het kanalen zoeken, ook na fabrieksreset, dus een kwartiertje stroom eraf, daarna ging het wel goed.
De lokale satboer hier in de buurt wordt platgebeld met mensen met problemen.

- Ik heb vandaag de nieuwe zender van Canal Digital via Fastscan naar binnen gehaald op onze Denson 1010Road
De fastscan is goed uitgevoerd heb ook beeld. Alleen in de lijst staat nu alles dubbel
Ned 01 - 27500 geen beeld meer
Ned 01 - 29000 wel beeld
Ned 02 - 27500 geen beeld
Ned 02 - 29000 wel beeld
etc. Kan iemand mij ook vertellen hoe ik de oude cq de dubbele kanalen kan verwijderen

- Ontvanger uit gezet nieuwe zenderlijst gedownload via de satelliet.
maar er blijft een mededeling komen van scrambled en dus geen beeld.

- Op mijn Samsung TV kan ik bij automatisch of handmatig afstemmen geen fastscan gebruiken, hij staat er i.i.g. niet bij.
Ik heb een nieuwe Transponder aan proberen te maken maar dat werkt ook niet. Ook niet zoals Canaldigitaal zelf al aan geeft, met een nieuwe Transponder 12129 V 11856 voor de Samsung toestellen.

- al vanaf 17:00 uur helemaal geen beeld.
van nedderland t/m de belgiëse zenders.
canal digital waar zijn jullie mee bezig.

- Ontvanger uit gezet nieuwe zenderlijst gedownload via de satelliet.
maar er blijft een mededeling komen van scrambled en dus geen beeld.

- Onze automatische Alden schotel draait inmiddels door als hij Astra 3 moet zoeken. De receiver kan niet handmatig op een andere transponder gezet worden. De dealer heeft toegezegd het ons te melden als Alden een aanpassing voorhanden heeft.
Alden wordt blijkbaar platgebeld, zodat contact amper mogelijk is. Dus dat schiet vandaag niet op.
Bij bedrijven in Nederland schijnt het ook crisis te zijn.
Helaas zal CD Luxemburg zich er weinig van aantrekken vermoedelijk.

- Maar het wil maar niet lukken met mijn Samsung UE40ES6540SXXN.
Deze TV staat in de lijst van goedgekeurde toestellen door Canaldigitaal, dit geven de mensen Canaldigitaal via Twitter ook aan. Het zou allemaal automatisch moeten gebeuren, wat niet blijkt. Mijn losse ontvanger M7 Sat801, deed dit wel.
Maar de mensen van Canaldigitaal schijnen nu Samsung te kontakten om te kijken of er iets mis is met update voor bepaalde toestellen. Ik wacht morgen wel af.

- Tot eergisteren hadden we met onze huidige kaart alle nederlandse zenders op astra 3. Dit is net voor de pasen door importeur van onze automatische schotel zo ingesteld.
Nu hebben we nog maar 3 zenders, ned 1 en 2 en volgens mij rtl 4 op de Astra 19,2. Volgende week gaan we met vakantie, dus zou graag voor die tijd alles weer terug hebben.

- Ben ook bezig met een SRP-2401CI+ en kan inderdaad geen symbol rate aanpassen noch kan ik een transponder toevoegen. Wat een drama dat ding. Toch belachelijk dat je geen TP kan toevoegen? Ik zie het nergens in het TP-bewerken menu. Symbol rate is greyed out.. Ik wist nog goed vroeger met de 4000PVR dat dat ook zo'n drama was.

- ben vandaag tig keer gebeld door mensen hier die het niet voor elkaar krijgen. Moet ook weer bij een aantal mensen langs gaan om de decoder opnieuw in te stellen.

- Zelfs bij mijn CD gecertiviseerde Samsung tv moest ik vandaag toch handmatig de update doorvoeren. Ging helaas niet automatich, waarom niet?

- wij lopen vandaag nog de vuur uit de sloffen om iedereen te helpen terug tv te ontvangen.. en dan ook nog de mensen in campers waarbij de automatische schotel opeens astra 3 niet meer kan vinden...

- ik heb een blackbox in me camper, Teleco, volautomatisch.
Nu heeft Canal Digitaal weer lopen rommelen, 31 mei. Dus handel blijft draaien, dus moet opgedate worden.
Ooit ben ik eens bij iemand in Nijmegen geweest. Ik zou alleen niet meer weten wie dat was en waar. Waar kan ik nog terecht, we willen het weekend weg.

- bij bedrijven in Nederland is er crisis.......we kunnnen geen oproepen meer beantwoorden, rond de 60 stuk per dag gaan we niet halen....nog steeds mails aan het beantwoorden en onze klanten van dienst zijn.
CanalDigitaal zegd maar "Sorry meneer...dat hadden we anders aan moeten pakken". Dus vannacht nieuwe zenderlijsten maken en morgen hopelijk niet weer verassingen met CD beleven...... :bang:
Blijft maar te hopen, dat de 4 resterende zenders op Astra 19.2 nog even blijven bestaan.....

 

Bovendien moet je de schotelinstallateurs maar eens horen. Die hebben nog nooit zoveel klachten op een verandering gehad.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommigen beweren dat de zenders na de overschakeling van de SymbolRate van 27.500 naar 29.900 niet zwakker te ontvangen zijn.
Hier de reactie van de mensen:

- Net alles weer aangepast, voorheen 99% signaal nu 93% VTM HD.

- het signaal op diverse HD zenders is nu sowieso minder dan gisteren, toen het hier in het Antwerpse oude wijven regende

- Ik zag wel dat de ontvangssterkte een klein beetje terug was gelopen, dat sommige schotels net de das om doen bij de huidige onweersbuien.

- Ik keek vanmorgen gelijk naar mijn signaal in de infobalk en zoals ik al dacht, 7% naar beneden, dat zegt al genoeg. Ik heb het hier over de SNR waarde.

- Klopt het dat de signaal sterkte omlaag is gegaan? SBS 6 komt nu ca een 0,5DB minder hard binnen...

- Signaal is toch wel enkele % omlaag gegaan hier, van 96% op vtm HD naar een 91% onder andere.

- Hier in Turkije is de SNR (kwaliteit) met 7%!! gezakt.

- Inderdaad de kwaliteit is gedaald met 5 a 7% en dat zul je pas goed merken bij slecht weer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De S/N waarde daalt 0,31 dB. bij deze aanpassing.

Mag iedereen voor zich uitmaken of je daardoor in de gevarenzone met je ontvangst komt.

 

Verder was de aanpassing bij mij d.m.v. de fastscan optie binnen 20 seconden verwerkt.

Bij uitleg aan vragenstellers op dit forum was de response: is het echt zo eenvoudig?

 

Laten we blij zijn dat we dit "ongemak" voor lief mogen nemen, anders zaten we nu met z'n allen aan de verplichte hardware.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Signaal is toch wel enkele % omlaag gegaan hier, van 96% op vtm HD naar een 91% onder andere.

Wat de kwaliteit is weet ik niet, problemen zullen er hier niet door ontstaan op mijn E85.

Signaalsterkte op Astra 3 81% Op Astra 2 90% en Astra 1 81%. Kwaliteit op alle drie: 99%. Aldus de groene balkjes. Betreft de "beruchte" Topfield SRP-2401CI+ met de gewone CI-module. Geloof niet dat het veel scheelt met de oude situatie qua percentages. Is eigenlijk nooit veel beter geweest qua niveau.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grootste klaagzang aller tijden verwacht bij CanalDigitaal

 

Is dit nu uitgekomen????

 

 

Nou, niet echt.

Ik kan me een aantal prijsverhogingen herinneren in het verleden waar werkelijk honderden reacties op werden gepost op dit forum en elders. 

Sat4all ontplofte op zo'n moment. (Dat is nu wel anders.)

Ook CanalDigitaal had het dan druk met vragen en opzeggingen.., als je de verhalen mocht geloven. 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dinsdag inderdaad een hoop zenders op zwart. Natuurlijk niet eerst kijken op S4A....Signaal was meer dan voldoende echter de BER vloog de pan uit. Omdat er maximaal regen en onweer was geweest ging ik er vanuit dat mijn quad LNB zijn beste tijd had gehad. De transponderlijsten op Kingofsat waren ook nog niet aangepast alsmede de zenderlijst van canaal digitaal. Nieuwe LNB erin, nog niets :(

 

Uiteindelijk TVheadend opnieuw geinstalleerd, nieuwe transponderlijst aangemaakt en bij het zoeken naar de actuele transpondergegevens kwam ik de nieuwe gegevens tegen. De oude transponders aangepast en voila, beeld.

 

Moraal van het verhaal, eerst toch maar eens hier kijken :-) Al met al ben ik wel weer up to date met mijn software haha

 

Met een goede regenbui nu op 83% signaal en 77% SNR op mijn cineS2

aangepast door mr|repel

Greetz

 

Mr|Repel

 

There are 10 kinds of people in the world

Those who understand binairy and those who don't

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een paar keer zijn er grote, landelijke herschikkingen en technische aanpassingen van het digitale aanbod van Ziggo-oud geweest.

Velen beklaagden zich erover, dat ze vervolgens de spullen, met name de coax bekabeling moesten vernieuwen, zodat die geschikt werden voor het digitale tijdperk.

 

Ziggo kreeg veelal de schuld van de ellende.

Ouderen wilden eigenlijk gewoon analoog. Punt. 

 

Hoewel de situatie van Ziggo niet helemaal 1 op 1 met CD te vergelijken is, doen mij sommige reacties hierboven weer terugdenken aan die Ziggo periode van een aantal jaren terug. De fora liepen over met verwijten. Ik denk persoonlijk dat bovenbedoelde klaagzang daar in ieder geval niet mee te vergelijken is. 

 

Los van de automatische camperinstallaties zijn kennelijk velen niet vertrouwd met de handleiding van een apparaat uit de categorie "vrije hardware-keuze". En is "klaagzang" dan het juiste woord?

 

Regelmatig nog krijg ik een mailtje van Ziggo dat men 's nachts werkzaamheden aan de kabel doet, en ik mogelijk de ochtend erna een rescan van de kanalenlijst moet doen.

Is bovenstaand CD verhaal niet deels vergelijkbaar? 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dinsdag inderdaad een hoop zenders op zwart. Natuurlijk niet eerst kijken op S4A....Signaal was meer dan voldoende echter de BER vloog de pan uit. Omdat er maximaal regen en onweer was geweest ging ik er vanuit dat mijn quad LNB zijn beste tijd had gehad. De transponderlijsten op Kingofsat waren ook nog niet aangepast alsmede de zenderlijst van canaal digitaal. Nieuwe LNB erin, nog niets :(

 

Uiteindelijk TVheadend opnieuw geinstalleerd, nieuwe transponderlijst aangemaakt en bij het zoeken naar de actuele transpondergegevens kwam ik de nieuwe gegevens tegen. De oude transponders aangepast en voila, beeld.

 

Moraal van het verhaal, eerst toch maar eens hier kijken :-) Al met al ben ik wel weer up to date met mijn software haha

 

Met een goede regenbui nu op 83% signaal en 77% SNR op mijn cineS2

 

Het info kanaal van CD is er niet voor niets.

 

Maar ja, er zijn mensen die gelijk hun installatie gaan vervangen bij een zenderwijziging. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...