Ga naar inhoud


Grootste klaagzang aller tijden verwacht bij CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

Regelmatig worden er op dit forum vragen gesteld die in een handomdraai te beantwoorden zijn, hetzij via Google, hetzij via de handleiding.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Mags

 

Ik vermoed dat je de kop met twee aansluitingen tweedehands gekocht hebt.

Als deze slechter signaal geeft dan de kop met één aansluiting, dan moet het toch aan die kop liggen. De kop kan namelijk maar op één manier gemonteerd worden en dat is als de twee pijpjes in de gaten van de kop vallen en de montageschroef door het gat tussen de twee pijpjes geplaatst kan worden.

Het is wel verstandig een regenkapje op de kop te plaatsen zodat er zo weinig mogelijk regendruppels op het kunststof voorfront komen.

@Sprietje, ja, die dubbele kop was tweedehands maar de gemiddelde ontvangst is niet slechter dan die van de enkele. Enige verschil is dat de enkele soms op Engelse zenders stoorde en de dubbele soms op Nederlandse zenders. Meest opvallend is wel dat de best werkende zenders(NL bij kop een, BBC bij kop 2) vrijwel 100% perfecte ontvangst geven, zelfs als er pekzwarte hagelbuien van hier tot de horizon zijn. De pijpjes zitten in de gaten, de schroef zit op z'n plek. Ik sta niet elke dag op die doodenge ladder, maar bij het bevestigen van kop2 had ik 't gevoel dat 'ie wat speling had. Misschien helpt een tandenstoker er tussen prikken al, geen idee. Zonder de benodigde kennis en meetapparatuur is het onzin om de trap op te gaan (met mooi weer en goeie ontvangst), tandenstokertje op een willekeurige plek prikken, slecht weer afwachten of het resultaat beter of slechter is etc. Kan ik je misschien buiten het forum bereiken (PM lukt niet)? Hier is off topic

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook fijn als je toevallig die dag net als ik opnieuw een schotel aan het instellen bent en je je eigen al een halve dag zit af te vragen waarom alles werkt alleen bepaalde kanalen zoals NPO1 enz maar uitblijven tot dat je even kijkt op de site van Canaldigitaal  :P

PIONEER DBR-S110NL (BNP1354-D)
4x LNB Alps Universele LNB - 4x Way DISEqC Switch
Triax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist bij de symbolrate wijziging ging ik de fout in. Slecht weer, een hoge BER op de lage transponders maar volle bak signaal deden mij vermoeden dat de kop naar de ... was. Maar goed, het werkt weer

aangepast door mr|repel

Greetz

 

Mr|Repel

 

There are 10 kinds of people in the world

Those who understand binairy and those who don't

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel je dat de symbol rate gewijzigd is om nog twee zenders met blote meiden te kunnen bieden? Ach ja, sex sells. Zal Canal Digitaal een zorg zijn dat ze ook a-technische klanten hebben die hetzij denken

  • dat ze geen ontvangst hebben door het slechte weer
  • dat hun boeltje ontregeld is en in de rij moeten staan bij de installateurs om het weer aan de praat te krijgen
  • die zich wild schrikken omdat ze denken dat hun dure tv het loodje heeft gelegd

En 't zou me ook niks verbazen als er installateurs zijn die ze dan graag in de waan van punt 3 laten om een nieuwe TV te slijten... en de ouwe "gratis" afvoeren...
Nee hoor CD, tuurlijk hoef je niet vooraf je klanten met een briefje of emailtje op de hoogte te stellen. :mad:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel je dat de symbol rate gewijzigd is om nog twee zenders met blote meiden te kunnen bieden? Ach ja, sex sells. Zal Canal Digitaal een zorg zijn dat ze ook a-technische klanten hebben die hetzij denken.

De twee bewuste zenders zitten op totaal andere transponder 11973V, deze transponder veranderde niet van symbool rate.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Nee hoor CD, tuurlijk hoef je niet vooraf je klanten met een briefje of emailtje op de hoogte te stellen. :mad:

Ik ben persoonlijk per email wel verwittigd, ook op de website stond het vermeld en staat ook al dagen op hun tv info kanaal, maar ja als de mensen de moeite niet doen om al deze info te raadplegen. Misschien volgende keer iedereen eens opbellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

m7; ja hallo met de support van M7

hallo,

M7; ja nogmaals, met de support van M7

hallo,

M7; voor trainingsdoeleinden nemen we het gesprek op, indien u daar niet mee accoord bent druk 1

hallo,

M7; we hebben uw antwoord niet verstaan en verbreken nu de verbinding

hallo,

M7; tuut tuut tuut tuut

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bedoel je dat de symbol rate gewijzigd is om nog twee zenders met blote meiden te kunnen bieden? Ach ja, sex sells. Zal Canal Digitaal een zorg zijn dat ze ook a-technische klanten hebben die hetzij denken

  • dat ze geen ontvangst hebben door het slechte weer
  • dat hun boeltje ontregeld is en in de rij moeten staan bij de installateurs om het weer aan de praat te krijgen
  • die zich wild schrikken omdat ze denken dat hun dure tv het loodje heeft gelegd

En 't zou me ook niks verbazen als er installateurs zijn die ze dan graag in de waan van punt 3 laten om een nieuwe TV te slijten... en de ouwe "gratis" afvoeren...

Nee hoor CD, tuurlijk hoef je niet vooraf je klanten met een briefje of emailtje op de hoogte te stellen. :mad:

 

 

De twee bewuste zenders zitten op totaal andere transponder 11973V, deze transponder veranderde niet van symbool rate.

Voor A-technische klanten heeft Canaldigitaal een oplossing

Die adviseert Canaldigitaal een Canaldigitaal M7 ontvanger.

Dan regelt Canaldigitaal alles automatisch voor je.

 

Wees blij dat we nog vrijheid van hardware hebben zolang dat nog duurt.

Op mijn VU ontvangers waren het 4 toetsdrukken op de afstandsbediening om de nieuwe fastscan lijst in te lezen.

30 seconden later had ik weer beeld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En zo zien we hier ook "klaagzang" voorbijkomen die ik bij Ziggo ook voorbij heb zien komen bij technische veranderingen.

Klachten te hooi en te gras, helaas.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

Sorry als ik stomme dingen vraag of zeg maar ik moet toch ergens beginnen.

 

Ik hield mijn hart vast toen CD de dingen gingen wijzigen 31 mei jl. Ik dacht: nou dat zal wel weer lekker worden......

Viel alles mee. Nieuwe fastscan en het werkte weer.

 

Echter.... ik heb mijn schotel en de vu op mijn bootje staan en trek gedurende deze zomer rond op de Friese wateren. Niks mis mee, top!

Afgelopen week had ik in de buurt van Sloten een top signaal. Alle zenders die ik bekeek zaten boven de 10 db. Das toch goed?

 

Nu in Stavoren, hemelsbreed zo'n 15 km naar het westen is het een drama.

De schotel (zelfzoekend) staat gelocked op de Astra 3 volgens de controller maar de ontvangst is dramatisch.

Gisteravond was het hier een beetje onweerachtig dus ik dacht dat het atmosferische storingen waren. Vandaag met een blauwe lucht met hier en daar een stapelwolk is het helaas nog steeds dramatisch.

 

- Ik heb de connectors even losgehad (vocht ofzo) en weer gemonteerd.

- Als ik bij NPO1 HD, NPO2 HD en RTL 4 HD kijk dan zie ik bij allemaal een symbolrate van 29900 dus dat lijkt goed te zijn.

- Bij radio signalen is he thetzelfde.

 

Zit hier soms een blachhole in de footprint?

 

Het signaal is en blijft echter zeer slecht. Op vrijwel alle zenders is het 0.0db, op sommige komt ie even op de 8.5 maar zakt dan in.

 

Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Ik weet het echt niet meer. Graag uw hulp.

 

Bij voorbaat dank

Een dag niet geleerd is een dag niet geleefd!

 

Selfsat Snipe Pro Max (twin lnb)

Vu+ Duo2 met openPli 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...