Jürgen Geplaatst: 30 mei 2016 Geplaatst: 30 mei 2016 Tot voor kort functioneerde mijn Scanner Canon CanoScan LiDE 200 i.c.m. mijn MacBook Pro uitstekend. Sinds vorige week vertoond die echter kuren of beter gezegd functioneert die niet meer goed. Ik kan maar één pagina inscannen, daarna hangt de software. Zodra ik binnen een en dezelfde scan een volgende pagina wil inscannen hangt de software. Dit gebeurt ook als ik de eerste scan afsluit en daarna een nieuwe scan uitvoer. De gebruikte Canon software MP Navigator EX blijft dan hangen en alleen na geforceerd verwijderden kan ik weer één nieuwe scan uitvoeren. Ik heb de laatste beschikbare software van de Canon site gedownload, echter zonder een beter resultaat. Desgevraagd kreeg ik van Canon support de mededeling dat deze scanner niet meer door OS X 10.11 El Capitan ondersteund wordt. Betekend dit nu dat ik de scanner niet meer kan gebruiken? Ik heb deze weliswaar in november 2009 besteld maar dat is toch nog niet zo oud. Iemand een idee of ik hier nog iets mee kan? MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
Tonskidutch Geplaatst: 30 mei 2016 Geplaatst: 30 mei 2016 uh je raaskalt jürgen of je hebt >de tijd< even a lah Doctor Who verbogen OSX El Capitan 10.11.x en de updates zijn ouder dan tot voor kort dus er is al eerder iets verkeerd verlopen met de ondersteuning van Apple (hetgeen ik voor menig apparaat en software kan bevestigen) en neen dat gaat ook niet meer goed komen als Off topic aanname want nieuw kopen is bussiness Mercy Mercy Me Robert Palmer
Jürgen Geplaatst: 30 mei 2016 Auteur Geplaatst: 30 mei 2016 Jij bent weer lekker bezig, raaskallen is onzin praten. Het lijkt mij niet dat de genoemde tijdwindow tot voor kort noemen onzin praten is. Jij kunt misschien iets vinden wat tot voor kort zou kunnen betekenen maar binnen mijn beleving was tot voor kort enige maanden geleden want zolang heb ik de scanner immers niet meer gebruikt. Maar goed, ik begrijp dat dit wel vaker voorkomt, wat ik overigens wel bij Windows had verwacht maar niet bij Apple en dat ik een nieuwe scanner mag kopen.. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
ronaldsl Geplaatst: 30 mei 2016 Geplaatst: 30 mei 2016 Probeer vuescan eens. ( dit mag hier volgens mij omdat prg mi gratis is).
Jürgen Geplaatst: 30 mei 2016 Auteur Geplaatst: 30 mei 2016 Inderdaad, deze software functioneert en ik zag deze zo net ook in een tread van Tweakers. Is alleen wat aan de prijzige kant, $ 39,95 met de upgrades voor één jaar en de Pro (unlimited upgrade) voor $ 89,95. Moet even goed over nadenken, nieuwe betaalde software of een nieuwe vlakbedscanner. In elk geval bedankt voor deze tip. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
winwiz Geplaatst: 30 mei 2016 Geplaatst: 30 mei 2016 Helaas ben je ook bij Apple voor diverse drivers afhankelijk van de fabrikant, net als bij Windows. Als Canon besluit de stekker eruit te trekken kun je de Sjaak zijn. (Ook Windows 10 wordt niet ondersteunt) Vuescan is een prima optie en beslist niet gratis maar daar was je al achter. Het heeft zeer veel mogelijkheden en is zeker de moeite waard. Voor dat geld heb je (bijna) ook een (goede) all in one (printer + scanner). Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Jürgen Geplaatst: 30 mei 2016 Auteur Geplaatst: 30 mei 2016 Ik vind de prijs voor een unlimited update van $ 89,95 wel behoorlijk aan de prijs en dat ga ik dus niet doen. Een perfecte printer heb ik al dus heb nu een nieuwe CanoScan LiDE 220 voor € 59,= besteld. Misschien dat ik over een paar jaar hetzelfde ondervind maar dat zie ik dan wel weer. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
theparasol Geplaatst: 30 mei 2016 Geplaatst: 30 mei 2016 Je moet fabrikanten vooral belonen voor het niet doorontwikkelen van drivers. Dat is nu juist de opzet zodat gebruikers nieuwe scanners aanschaffen. Puur uit principe zou ik vuescan 90 euro betalen en vervolgens als mijn scanner stuk ging een nieuwe "uitzoeken" die ondersteunt word door vuescan. Wellicht haast voor niks gebruikt te koop omdat iemand hem afdankt omdat hij onder nieuwe OS niet meer werkt
Jürgen Geplaatst: 30 mei 2016 Auteur Geplaatst: 30 mei 2016 Feitelijk heb je gelijk maar zo werkt dat nu eenmaal in de consumentenwereld. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
winwiz Geplaatst: 30 mei 2016 Geplaatst: 30 mei 2016 blijft een keuze... Hij wordt in ieder geval ondersteunt door OSX 10.11. Binnenkort hebben we OSX 10.12 of misschien wel OSX 11 en dan is het weer afwachten. Hij is nog niet zo oud dus je mag verwachten dat je weer een jaar of 5 onder de pannen bent. Nou ja €10 per jaar dan, moet kunnen. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Psychosammie Geplaatst: 31 mei 2016 Geplaatst: 31 mei 2016 Nou heb ik helemaal niks met appel maar als één programma niet werkt en het andere wel dan ligt het dus aan de software en niet aan de drivers. Je maakt mij dan niet wijs dat er geen andere gratis programma's zijn die kunnen scannen. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
winwiz Geplaatst: 31 mei 2016 Geplaatst: 31 mei 2016 Vuescan heeft zijn eigen drivers, dat maakt het zo uniek. Zelfs tijdens de overgang van XP naar Vista hadden heel veel bedrijven hun drivers niet in orde omdat het drivermodel toen compleet veranderde. Ik had net een half jaar een dure HP scanner en ze vertelden doodleuk koop maar een nieuwe, we gaan hem niet ondersteunen. Binnen een maand kon ik hem gebruiken met behulp van Vuescan Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Tonskidutch Geplaatst: 31 mei 2016 Geplaatst: 31 mei 2016 (aangepast) Sorry Jürgen, ik meende het goed het kwam alleen rottig over maar Tot voor kort functioneerde mijn Scanner Canon CanoScan LiDE 200 i.c.m. mijn MacBook Pro uitstekend.Sinds vorige week vertoond die echter kuren of beter gezegd functioneert die niet meer goed.Ik kan maar één pagina inscannen, daarna hangt de software. , dan is binnen die ene week iets belangrijks gewijzigd in je systeem Dat kan dus niet OSx ElCapitan zijn daar je die niet geupgrade hebt of wel { de OSX 10.11.5 }. Dat er andere updates en upgrades binnen wandelen op de Apple (waarbij je gevraagd wordt dat toe te staan) is duidelijk, die kunnen zeer wel de software uit balans brengen, dus ook jouw originele scansoftware van Canon. Kun je de log oproepen van afgelopen week / 2 weken betreffende de software upgrades en updates? Je kunt ook in Timemachine kijken naar alle datums van de backups. Los van dat software Probleem is het inderdaad zeer wel bekend dat er Fabrikanten met de pet naar gooien omdat het drivers en of firmware door blijven ontwikkelen voor telkenmale een nieuw OS versie niet meer in verhouding staat tot de winstmarges van de verkochte apparatuur. En ja dan kun je ook zeggen never change a running system (retorisch). je hebt ook nog de optie Virtualbox on osx el capitan (plak hem in zoek engine bing en je vindt de handleiding video's) alsook VMware fusion 8 op Elcapitan (plak hem in zoek engine bing en je vindt de handleiding video's) dan draai je met een iets oudere versie de oude scansoftware... dat kost natuurlijk tijd en inspanning en overigens hardware uit 2009 is het stenen tijdperk maar met vmware of virtualbox kun ke je dergelijke software wel blijven gebruiken 31 mei 2016 aangepast door Tonskidutch Mercy Mercy Me Robert Palmer
Jürgen Geplaatst: 31 mei 2016 Auteur Geplaatst: 31 mei 2016 (aangepast) Het is intussen opgelost. Het laatste keer dat ik de oude versie scanner CanScan LiDE 200 op de Macbook had gebruikt was oktober vorig jaar en daar heb je wel gelijk in, dat is niet kortgeleden. Wat gaat de tijd toch snel, maar ja als je daarvan ook nog 5 maanden in Spanje zit dan lijkt dat kortgeleden. Heb nu voor weinig geld (€ 59,=) een opvolgend type besteld en wel de CanScan LiDE 220 en die functioneert weer ouderwets prima. Oh ja, geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om nog eens Windows te gebruiken maar nu zijn dat ook niet meer zoveel. 31 mei 2016 aangepast door Jürgen MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
Tonskidutch Geplaatst: 31 mei 2016 Geplaatst: 31 mei 2016 ja niet te vergeten 2009 je bent zo een dagje ouder als je niet uitkijkt Mercy Mercy Me Robert Palmer
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen