Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

We zijn up en running, sinds kort sat-kijker, Vu+solo 2 met een raspberry P13 (kodi) voor streaming naar slaapkamer. Alles werkend en top. enigste is dat ik me afvraag of ik van sommige kanalen, de audio instelling aan kan passen.

Ik zie bijvoorbeeld op king of sat ed. Bij zenders diverse code's staan voor audio, Wat ik wil ik diverse duitstalige zenders, engelse audio voor instellen. Kan ik dit in de zenderlijst instellen, door de code's aan te passen?

Wellicht een mindere slimme of basisvraag, maar bedenk, iedereen heeft ooit veters leren strikken

Groet Svg

Geplaatst:

Sjaak, dank voor je snelle reactie, op de Vu+solo2 krijg ik alleen keuze tussen stereo en AC3 instellingen na klikken op gele knop. Ik vindt hier geen mogelijkheid om taal om te zetten (ik gebruik overigens Openvix, wellicht maakt dat uit?)

Geplaatst: (aangepast)

Niet alle zenders bieden engels/origineel geluid naast de nasynchronisatie. Verder wordt ook niet altijd alles ook in origineel audio uitgezonden. Wel bijna altijd bij bijv. Nickelodeon Deutschland/Austria.

Of bijv. EuroNews, daar kan je kiezen uit een diversiteit aan talen.

Bij arte keuze uit Frans, Duits of (soms) origineel audio.

Bij welke zender lukt het niet?

Sjaak, dank voor je snelle reactie, op de Vu+solo2 krijg ik alleen keuze tussen stereo en AC3 instellingen na klikken op gele knop. Ik vindt hier geen mogelijkheid om taal om te zetten (ik gebruik overigens Openvix, wellicht maakt dat uit?)

Kies voor ohne Audiodeskription als er geen talen genoemd worden.

Overigens is het m.i. logischer om de audio-knop hiervoor te gebruiken, maar sinds lange tijd werkt de gele toets (standaard) hetzelfde.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

Ik wilde de sky sport zenders omzetten naar engels ipv duits, en evt. Nova sports CZ ed naar engels. Maar wellicht kan dit wel niet, ik zie geen opties hiervoor onder gele of audioknop.

Alvast dank

Geplaatst: (aangepast)

Bij sportkanalen heb je soms audio zonder commentaar, maar je zal op bijv. een Duitse zender geen Engels commentaar kunnen kiezen.

Correctie: Soms bij bijv. Amerikaanse sporten heb je ook Engels commentaar

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...