Ga naar inhoud



mireille

Aanbevolen berichten

Ik wil graag een raspberry pi kopen, maar alvorens ik tot kopen overga, wil ik toch nog wat weten.

 

Ik maak gebruik van zo'n oude breedbeeld tv zonder hdmi aansluiting, vandaar dat ik wilde weten of ik de raspberry pi ook op mijn vu+ duo2 kan aansluiten aangezien hier wel een hdmi ingang is.

 

Edit: Er ligt tevens bij mij maar 1 internet kabel en die zit in the Vu+ box. Als de Raspberry Pi op de vu+ box aangesloten kan worden, zou dan ook de streams werken op de Raspberry Pi? Of moet ik hiervoor een internet splitter nemen?

aangepast door mireille
Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Voor wat betreft de internetaansluiting.. Kwestie van een router of hub gebruiken. 'Splitten' en sec van een RJ45 verbinding gaat niet.. Meestal heeft je modem ook een ingebouwde routerfunctie. Kijk eens of daar nog een LAN poort vrij is...

 

In principe kun je de HDMI input gebruiken vermits er geen HDCP signal bijgevoegd wordt (kopieer-beveiliging)...

 

Maar eigenlijk wordt het met al dat moois tijd om rap een HDTV flatscreen TV te kopen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is plek op mijn router, maar dan moet er weer een nieuwe kabel doorgetrokken worden... :|

Ik had eigenlijk op een iets makkelijker oplossing gehoopt.

 

Ik ben van nature zuinig, dus nieuwe dingen worden pas aangeschaft als het oude het begeven heeft. :D

 

Bedankt voor je advies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...