Ga naar inhoud


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb voor mijn ouders een VU solo2 gekocht ter vervanging van Philips DSR2210 met settop pakket van CD.
VU is in de winkel geinstalleerd en voorzien van openpli. Schotel uitgericht op 19.2

Probleem: De VU kan de SDkanalen NL1 NL2 etc niet ontvangen, terwijl de philips bij terugplaatsing deze wel ontvangt.

Ik denk dat de schotel wel goed is uitgericht want kan alle duitse kanalen goed ontvangen ook de HD zenders. Maar op 23.2 ontvang ik enkel omroep Friesland en nog enkele. Maar NL1 etc in HD niet.
Gisteren gebeld met CD; het pakket moest omgezet worden naar basis. Hierdoor zou ik vandaag wel beeld hebben, NOT.

Bij het zappen door deze HDzenders geeft de VU 0 Db aan. Terwijl dit bij de werkende zenders normaal >12 Db is.

Denk dat ik nogmaals CD moet bellen voor een HDsignaal op de kaart.

 

Weet iemand waarom ik de gewone SDzenders (NL1 etc) niet kan ontvangen en wat ik hieraan kan doen?
 


Geplaatst:

doe eens terug een fastscan dan zou het terug moeten werken normaal

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Gast Mimisiku
Geplaatst:

31-05 zijn 3 transponders veranderd van 27.500 naar 29.9000 symbolrate en 8PSK modulatie. 11.739, 12.188 en 11.856 moeten aangepast. Hier zitten 35!! kanalen op van Canal Digitaal. Een fastscan is de snelste oplossing. Anders even op een niet werkende zender afstemmen MENU-INSTELLINGEN-ZENDERS ZOEKEN en optie "Zoeken voorafgestemde transponder" gebruiken... Herhaal dit tot alle kanalen weer werken..

Geplaatst:

dank voor jullie reactie.

Heb beide opties geprobeerd. eerst per zender gezocht en symbolrate proberen aanpassen en daarna een nieuwe fastscan CDlijst.

Helaas beiden zonder resultaat.

 

met zappen tussen de zwarte zenders zag ik wel dat alle zenders nu signaal ontvangen 10 > 12 Db tijdens de hevige regenval vanochtend.

Heeft iemand nog ideeën?

Geplaatst: (aangepast)

Het lijkt er op dat je decoder de zenders niet kan decoderen. Heb je een softcam geïnstalleerd die je smartcard uitleest? Zo niet; installeer Oscam dmv de OpenPLI uitleg: http://wiki.openpli.org/OScam

 

 

Heb je wel de nieuwste zenderlijst? Check even of SBS9 wel open gaat, hieraan zijn geen wijzigingen toegepast.

aangepast door RowanF1

Gebruikt zijn TD78 tegenwoordig als wok.

Geplaatst:

@youriy         de oranje witte met nagravision  reeds lange tijd omgewisseld door CD (oude was groen)

 

@RowanF1: ben nieuw in de materie, nog geen kennis van Openpli

Vrijdag ontvanger gekocht en laten installeren en flashen. Tuner werkte met CDkaart van de dealer!

Zondag na installatie had ik geen beeld. Dat kan kloppen omdat het nog een settopbox abbo betrof.
Dit is maandag door CD omgezet naar basisabonnement.

 

Is het dan waarschijnlijk dat de softcam opnieuw geinstalleerd moet worden?

Geplaatst:

@youriy         de oranje witte met nagravision  reeds lange tijd omgewisseld door CD (oude was groen)

 

@RowanF1: ben nieuw in de materie, nog geen kennis van Openpli

Vrijdag ontvanger gekocht en laten installeren en flashen. Tuner werkte met CDkaart van de dealer!

Zondag na installatie had ik geen beeld. Dat kan kloppen omdat het nog een settopbox abbo betrof.

Dit is maandag door CD omgezet naar basisabonnement.

 

Is het dan waarschijnlijk dat de softcam opnieuw geinstalleerd moet worden?

Check even kanaal 19 van de FastScan-lijst, National Geographic HD. Als NatGeo HD wel open gaat en NPO1 HD niet betekend dit dat jouw smartcard nog niet is omgezet naar het BasisHD abonnement. Als NatGeo HD ook niet open gaat, maar TV Gelderland/Omroep Fryslan wel dan heb je hoogstwaarschijnlijk een probleem met je softcam. Check eerst bovenstaande even.

Gebruikt zijn TD78 tegenwoordig als wok.

Geplaatst:

Bedankt, RowanF1 je had gelijk.

De VU kan de kaart niet decoderen. Heb het linkje van de oscam gelezen........ maar dat is abracadabra voor mij.

De Vu is in de winkel gebruiksklaar gemaakt en door de dealer met zijn eigen CDcard gechecked; heb gezien dat hij beeld had.

Wat kan ik nu doen? Op de website van de zaak staan downloads om OpenPli zelf te installeren.
Moet ik deze downloaden en opnieuw inlezen en is dan het probleem verholpen?

 

PS bij mijn ouders waar de satellietinstallatie staat is geen internet en de VU heeft geen wifi.

Geplaatst:

 

De Vu is in de winkel gebruiksklaar gemaakt en door de dealer met zijn eigen CDcard gechecked; heb gezien dat hij beeld had.

 

 

En waarom zou ie 't nu dan niet doen?

Nogmaals: zit de kaart er wel goed in?, en anders een heractivatie aanvragen.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Geplaatst:

@youriy  : heb de kaart op de zelfde manier erin gestopt zoals hij in de oude Philips (CD) zat. Met de chip naar boven.
Heb beide slots geprobeerd zonder resultaat

De kaart heeft signaal, want hij werkt in de oude Philips. En de HD zenders NL1 NL2 RTL4 geven zwart beeld met signaal > 14 dB

  • Moderator
Geplaatst:

In mijn VU+ Solo zit de kaart met de chip naar beneden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

Bij de ene ontvanger moet de kaart met de chip omlaag, bij de andere met de chip omhoog.
Het is heel makkelijk te controleren wat de juiste manier is bij een bepaalde ontvanger want je moet het kaartnummer via het menu uit kunnen lezen als die er op de juiste manier in zit.

Wordt de kaart in beide richtingen niet herkent, dan even met een gummetje de chip schoonpoetsen.
 

aangepast door Sprietje

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...