Ga naar inhoud


Vu+solo2 hapert bij gebruik ipad app


svgoor

Aanbevolen berichten

Hallo,

Heb een Vu met openvix erop. Als ik zap in de ipad app, dan reageert de Vu box met korte flikkering zwart scherm. Ofwel de settop box reageert op zappen met playerapp.

 

Paar vragen;

 

1-gebruikt de ipad player app, zelfde tuner als vu-box, en vandaar dit 'probleem'?

2- ik lees her en der dat je meerdere streams zou moeten kunnen kijken ?

 

Vraag 2 lukt bij mij niet, krijg melding dat er geen tuners vrij zijn.

 

Met mijn beginnende sat ervaring, vermoed ik dat ik nog settings moet aanpassen in de Vu-box ?

 

Daarnaast ben ik benieuwd naar ervaring met vu+solo2 woonkamer en vu+zero voor de slaapkamer, werkt dat goed (kan bedraad over gigabit network)

 

Dank alvast

Grt svg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Jij stelt hier 2 vragen in één topic dus ik beperk mij nu alleen tot het antwoord op het vermelde onderwerp.

Voor de 2e vraag zou ik willen voorstellen om een nieuwe topic aan te vragen.

 

Nu heb ik geen ervaring met OpenVix maar de volgende vragen zijn niet afhankelijk van welke image dan ook.

 

Welke iPad Player app bedoel jij?

Heb jij 2 coaxkabels op de achterzijde van de SOLO2 aangesloten, m.a.w. gebruik jij minimaal een Twin LNB met 2 aansluitingen of 2 losse LNB's?

Functioneert de SOLO2 normaal wel prima?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja solo functioneert prima. 2 coax op een triple lnb van CD digitaal dat werkt allemaal naar behoren. Ik dacht dat het reageren wellicht komt door het aanspreken van dezelfde tuner en om die reden idee dat er instellingen wellicht aangepast moeten worden. Mede omdat ik ook lees dat je tot wel 8 streams zou moeten kunnen verwerken en ik een melding krijg tuners bezet.

 

Ik ben nu voldoende technisch, maar heb idee dat ik maar 1 tuner aanspreek met als gevolg deze reactie op de VU box en ook de melding geen vrije tuner.

aangepast door svgoor
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb jij bij de instellingen van de VU+ PlayerHD de optie 'Zap before stream' op On gezet, zie bijlage.

 

Met deze instelling kun je met een goed functionerende configuratie minimaal 2 kanalen gebruiken waaronder één voor de VU+ PlayerHD

 

.post-37183-0-81215300-1464796336_thumb.png

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kunt ook op de solo2 transcoden, dus de resolutie iets omlaag aanpassen opdat het bij wifi niet stottert

met lan zou je geen stotteren kunnen zien, met wifi wel wegens de geringe throughput en daarom heeft VU+ het transcoden bedacht

 

8 streams, is wel erg overdreven, als je der twee haalt ben je de man bij zenders met SID beperking zal het zelfs kunnen terug lopen tot 1 zender per vrije tuner

dat is allemaal al geschreven in het verleden, leuk dat je het nog eens opdoekt

 

misschien dat jullie eens uitwisselen wat voor netwerksnelheid met de ipad en met de router bereikt kan worden!!!

aangepast door Tonskidutch

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een goed presterend WLAN gebruikt hoef de weergave over de VU+ PlayerHD niet te stotteren, ook niet met goede HD beelden.

Ik gebruik een AC Router i.c.m. o.a. een iPad Air 2 op 5GHz en daar hapert niets.

 

Ik moet wel toegeven dat ik met de VU+ PlayerHD ook wel eens problemen met de weergave heb gehad.

Om die reden gebruik ik nu al minimaal 2 jaar de app Blackbox op de iPad en die presteert probleemloos.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt Jürgen

dat mijn wifi niet hetzelfde is als uw wifi is duidelijk

vandaar dat ik dit nog toevoegde in mijn vorig bericht V

j...


misschien dat jullie eens uitwisselen wat voor netwerksnelheid met de ipad en met de router bereikt kan worden!!!

 

afhankelijk van de instellingen kan het echter heel langzaam zijn, te langzaam voor vloeiend HD beelden

en die throughput zie je meestal in de betere router of timecapsule met wlanrepeater en/of airport

aangepast door Tonskidutch

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is mijn plaatje op mijn Macbook en die staat niet al te gunstig opgesteld.

 

Op mijn iPad Air 2 haal ik onder dezelfde omstandigheden iets minder maar dat zal wel aan de antenne van de iPad liggen.

 

 

 

post-37183-0-27458200-1464800219.png

post-37183-0-36593700-1464800234_thumb.png

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...