Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allen,

Mijn solo2 heeft nu de laatste (VTI 9.03) update rare kuren, de meeste Can. dig zenders doen niets meer op Astra 23, maar SBS 9 werkt wel.

Verder kan ik wel gewoon (via rotor) naar Astra 19 en 28 kijken, Signaal lijkt verder ok, schotel en smartcard werkt, snapt iemand dit?

Veel dank bij voorbaat voor een tip,

groeten

usephills

Brainstorm or light drizzle?
LG oled 55 inch; VU+ Solo2, Triax 78 cm. + triple sat LNB 19, 23, 28

Geplaatst:

Yep, CanaDigitaal heeft e.e.a. veranderd gisteren.

CanalDigitaal en TV Vlaanderen hebben 31 mei succesvol alle eigen transponders op de Astra 23,5 omgezet naar een symbolrate van 29.900. Nieuwe zenderlijsten zijn daardoor noodzakelijk.

Om de wijzigingen vlekkeloos te laten verlopen krijgen de meeste gebruikers een nieuwe fastscanzaplijst. In die lijst zijn ook weer de nieuwste free to air zenders van de Astra satellieten opgenomen. Wie die niet automatisch heeft gekregen, heeft zwart beeld op veel zenders. Handmatig inladen kan ook of de zenders op bijvoorbeeld eigen apparatuur terugzoeken met onderstaande gegevens. Met de wijziging is op de transponders meer ruimte beschikbaar gekomen om het zenderaanbod te verbeteren zowel in kwaliteit als kwantiteit. Nieuw zenderaanbod is binnenkort te verwachten. De wijzigingen op 31 mei lijken vooralsnog succesvol te zijn verlopen. Wie toch geen beeld heeft, kan via onderstaande gegevens proberen te zoeken. In enkele gevallen kan signaalzwakte optreden. Heruitrichten is dan noodzakelijk.

Overzicht aanpassingen per frequentie:
Eurosport 2 NL naar transponder: ASTRA 23,5 – 11.856 – V - 29.900- 2/3 – DVBS2 – 8PSK.

Gewijzigde symbol-rate: ASTRA 23,5 – 11.856 – V - 29.900- 2/3 – DVBS2 – 8PSK. Zenders op deze transponder: SyFy, RTL 4 HD, RTL 5 HD, RTL 7 HD, RTL 8 HD, RTL-Z, RTL Lounge, L1 Limburg en Reality Kings.

Gewijzigde symbol-rate: ASTRA 23,5 – 11.739 – V – 29.900 – 2/3 – DVBS2 – 8PSK. Zenders op deze transponder: NPO 2 HD, SBS6 HD, Boomerang, The QYOU HD, Investigation Discovery, NPO Politiek/NPO Best24, FOX, NPO Z@pp/NPO Humor TV, HBO 2, HBO 3, FOX Sports Eredivisie 1 HD, Disney Channel, The EDGE HD, NPO Doc, 13th Street en Discovery Channel.

Gewijzigde symbol-rate: ASTRA 23,5 – 12.187 – H – 29.900 – 2/3 – DVBS2 – 8PSK. Zenders op deze transponder: NPO 1 HD, NPO 3 HD, Veronica HD/DisneyXD, Net5 HD, AT5, Een HD, Canvas HD, FOX Sports International (2) HD, 24Kitchen en HBO (1) HD.

bron: Totaal TV

Life is bitter.

Geplaatst:

Aha, nu voel ik mij behoorlijk stom zeg... :crazy: , dank voor de snelle reactie! :)

groet

usephills

Brainstorm or light drizzle?
LG oled 55 inch; VU+ Solo2, Triax 78 cm. + triple sat LNB 19, 23, 28

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...