Ga naar inhoud


CI+ module in buitenland


Casafeliz

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen.

Ik ben trotse bezitter van een samsung ue65ju7500txxc aangekocht in Spanje en een echte  CI+ module (met ingebouwde kaart) in België gekocht. Hierbij blijft het dan ook.(trots) :( Ik heb voor de zenderveranderingen beeld en geluid gehad van prima kwaliteit doch nu is het grondig fout gelopen.

Ik heb al menige instellingen veranderd in transponder ed. zodanig zelfs dat ik de draad ben kwijtgeraakt, inzoverre dat alles draadloos is  :tired: . Ik heb eerst laten scannen zonder mijn CI+ module (met ingebouwde kaart)

Nu mijn vraag; kan iemand mij zeggen waar ik al deze instellingen kan terugvinden of hoe ik in het kort deze instellingen kan instellen op een eenvoudige manier. Ondertussen weet ik ook al dat een fastscan (TVV) niet werkt op mijn TV. Hoe kan ik terug mooi beeld toveren op mijn scherm. Alvast bedankt om mij wegwijs te willen helpen en indien nog meer uitleg nodig is probeer ik deze wel te geven.

M.v.g.en hartelijk dank

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi,

 

ik zou beginnen met alles terug te zetten naar fabrieksinstellingen.

 

Vervolgens kies je de satellieten waarop je schotel is uitgericht en laat je de tv scannen.

 

Al de gevonden zenders komen dan in een lijst te staan.

Sorteren ga je dan zelf moeten doen.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken je tv niet.

 

Maar als jij de satelliet 23.5 insteld op je tv gaat die waarschijnlijk een tabel uitlezen op de satelliet en gaat zo de meeste zenders wel kunnen inlezen.

 

Hier vind je de zenderlijst van TVV : https://www.tv-vlaanderen.be/uploadedFiles/Content/Zenderlijst_TV_VLAANDEREN.pdf

 

mvg

aangepast door jeevanhoof

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, mijn tv is een samsung ue65ju7500txxc (Spaans) en hier wringt het schoentje. Dit ben ik pas te weten gekomen als ik hem al gekocht had. Mocht ik hem in België gekocht hebben dan zou hij TVV herkennen en waren er waarschijnlijk (geen) minder problemen mee met het vastleggen van de zenders of fastscan.

Hoe ga ik dan best tewerk , terug fabrieksinstelling en dan scannen op de Astra 23,5 ? . Zet de TV automatisch de standaardinstellingen van de transponder( 29900) terug in orde. Ik weet eigenlijk niet hoe ik dit moet manueel instellen. Misschien is er toch iemand die mij dit kan uitleggen.

Maar alvast bedankt voor de uitleg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

normaal gaat hij dit zelf instellen.

De andere zenders gebruiken immers ook een symbolrate die verschillend kan zijn afhankelijk van de transponder.

 

Dus gewoon laten scannen.

De zenders zullen wel door elkaar staan, maar die kan je daarna op de juiste volgorde zetten.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan het best naar handmatig zoeken gaan en dan naar astra 23,5 gaan.

Onderaan bij nieuwe transponder een van de nieuwe frequenties invoeren met de juiste symbolrate 29900 dan netwerk zoeken AAN zetten

en hij vind alle zenders van tv vlaanderen weer en zet deze achteraan.

Deze kan je hierna bij kanaalinstellingen naar voren verplaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, mijn tv is een samsung ue65ju7500txxc (Spaans) en hier wringt het schoentje. Dit ben ik pas te weten gekomen als ik hem al gekocht had. Mocht ik hem in België gekocht hebben dan zou hij TVV herkennen en waren er waarschijnlijk (geen) minder problemen mee met het vastleggen van de zenders of fastscan.

Hoe ga ik dan best tewerk , terug fabrieksinstelling en dan scannen op de Astra 23,5 ? . Zet de TV automatisch de standaardinstellingen van de transponder( 29900) terug in orde. Ik weet eigenlijk niet hoe ik dit moet manueel instellen. Misschien is er toch iemand die mij dit kan uitleggen.

Maar alvast bedankt voor de uitleg.

 

ja met de verhuizing had ik ook even een denkprobleem

betreffende de regio en betreffende de taal

 

heel belangrijk is of je van de smarttv ook internet diensten oproept

 

maar principieel werkt dat perfect als Taal+Regio+Internetservices na fabrieksinstelling reset opnieuw gekozen wordt

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Sommige merken produceren tv's voor een regio door er regio gebonden firmware in te zetten.

Na een reset zijn daardoor geen andere regio's te kiezen.

In sommige gevallen kan je de software omzeilen, maar het risico van stonebricken is altijd aanwezig.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alles terug naar fabrieksinstellingen gereset en laten scannen maar het helpt niet

Ik heb nog geen beter resultaat .

Ik scan handmatig in voor Astra 23,5 en alzo vind ik een 874 tal zenders .De signaalsterkte geeft 75% aan.  De frequentie staat nu op 11538Mhz . Ik weet niet welke ik hier juist moet instellen. Misschien zou het makkelijker zijn mocht er iemand mij de juiste freq even opsoimmen.

Alvast nogeens bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb je 2 sites gegeven waar je alle frequenties kunt vinden, daar vroeg je ook naar.

11538 zit niets op! er zitten geen 874 zenders op 23,5 oost!

 

Schotel zal wel op een andere satelliet gericht staan 

 

frequenties van tvvlaanderen:

 

http://nl.kingofsat.net/pack-tvvlaanderen.php

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

welke zenders heb je wel?

 

heb je de duitse zenders zoals ARD en ZDF?

Dan heb je op de verkeerde satelliet uitgericht.

 

Als het vroeger wel werkte dan staan je  disecq instellingen waarschijnlijk verkeerd..

De meeste tv's stellen deze ook automatisch in bij het scannen.

 

Kijk anders of disecq A ingesteld staat op Astra 19°

                       Disecq B op Astra 23.5

 

Welke LNB zit er in je schotel.

Is dit een enkele lnb of eb dubbele (met twee koppen)?

 

mvg

aangepast door jeevanhoof

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het systeem heeft gewerkt tot 31/5 dus hardware is OK.
Nu de instellingen lukken mij niet om Astra 3 in te stellen. Astra 1 heb ik
bijna 1000 zenders dus die zijn OK.
Maar wanneer ik aut. afstem loopt er ergens iets fout.
Manueel wil ook niet lukken.
Disecq staat op 1/4 en andere op 3/4 als ik ze op A en B zet krijg ik bijna
niets binnen. Ja het is een dubbele kop.

Thx voor info

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...