Ga naar inhoud


SBS6 Voetbalcommentaar niet te volgen


astro iris

Aanbevolen berichten

Heb vanavond even gekeken naar Polen-Nederland maar heb het vlug opgegeven, de commentaarlijn was werkelijk niet te doen, je hoorde meer de supporters en de trainers naast de lijn dan de commentator.  Het is niet de eerste keer dat ik dit opmerk, weet SBS6 van deze problemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb ook gekeken maar ik had er geen last van, kon het commentaar prima verstaan.

Misschien ligt het aan mijn tv dan, alhoewel ik al van andere mensen dezelfde klachten heb ontvangen Ik luister alleen via mijn tv boxen, misschien bijkomende geluidsinstallatie plaatsen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor dat soort gevallen gebruik ik een koptelefoon..

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer de klank instellingen op je TV eens.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien ligt het aan mijn tv dan, alhoewel ik al van andere mensen dezelfde klachten heb ontvangen Ik luister alleen via mijn tv boxen, misschien bijkomende geluidsinstallatie plaatsen?

Geluid van mijn TV is altijd op 0, ik heb er inderdaad een geluidsinstallatie op aangesloten en ik hoor het commentaar dan ook gewoon op de voorgrond en de rest op de achtergrond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

in het geval van losse luidsprekers zou het kunnen zijn dat ze in tegenfase staan

in dat geval (experimenteel) de aansluitingen van een van de 2 luidsprekers omdraaien

 

het verschil tussen de zenders zou dan te verklaren zijn doordat het sfeergeluid bij de ene zender meer stereo heeft dan bij de andere

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Misschien eens kijken naar je geluidsinstellingen en naar de downmix opties.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb gisteren tv aangesloten op mijn hi fi installatie en de commentaar kwam veel beter over, ook even de instellingen getest en een instelling gevonden "sport" waar de commentaar ook iets meer door kwam. Ik vind het toch wel raar dat bij SBS6 dat moeilijk gaat, als ik bijvoorbeeld kijk naar voetbal op andere zenders zoals BBC, VRT en andere, dan heb ik dat probleem niet.

Oh ja nog dit, jammer dat oranje niet op het EK is, zij spelen beter dan veel ploegen die er bij zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Je mist niet veel, die Leo Oldeburger is een waardeloze commentator, is meer een darts commentator.......

 

Dit geld voor de commentatoren van diverse betaalzenders. Sommigen zijn gewoon niet om aan te horen. Daarom kijk ik altijd naar de "sportfeeds"  waar ik enkel de stadiongeluiden hoor. Voor het nodige commentaar kan ik zelf wel zorgen , of samen met mijn zonen , levert soms mooie discussies op . :)

 

 

Heb vanavond even gekeken naar Polen-Nederland maar heb het vlug opgegeven, de commentaarlijn was werkelijk niet te doen, je hoorde meer de supporters en de trainers naast de lijn dan de commentator.  Het is niet de eerste keer dat ik dit opmerk, weet SBS6 van deze problemen?

 

Dit gebeurt niet enkel bij SBS6 , ook andere zenders hebben hier last van. Het ligt bij het uitfilteren van de storende geluiden in de studio. Vele betaalzenders vergeten dit even als het achtergrondgeluid wat vervelend wordt. Als feedhunter kan ik dat heel goed vaststellen . Stel een reporter van bvb. VTM staat op een heel drukke straat of omgeving , je hoort praktisch niets van wat de journalist te zeggen heeft. Als die op antenne komt op de zender in "real time" moet je even luisteren op de TV , je hoort heel weinig achtergeluid en de stem van de journalist komt perfect door , alhoewel het achtergeluid op de feed heel vervelend blijft . Dit achtergeluid wordt dus in de studio gedempt .

Hoe ze dit doen weet ik niet maar heb ergens dit gelezen , weet niet of dit klopt.

" Het gebied waar de spraak zit zoveel mogelijk isoleren en zorgen dat je achtergrondgeluiden niet of nauwelijks binnen dit gebied vallen.

Voor spraak ligt de meeste energie ongeveer in de frequentieband tussen 300 en 3000 Hz (telefoons laten ook ongeveer deze band door).

Door gebruik te maken van een High Pass Filter (HPF) op 300 Hz en een Low Pass Filter (LPF) op 3000 Hz kun je het achtergrondgeluid enigszins beperken."

 

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heeft ook te maken met welke geluidskanalen er in de feed meegezonden worden.

Bij sport zal men een algemeen geluidskanaal hebben met het geluid uit het stadion.

En er zal ook een commentaar lijn meegestuurd worden of over een andere transmissie lijn beschikbaar zijn.

In de studio moet men die in de juiste verhoudingen mixen, de uitzending krijgt het M+E spoor te horen.

Met audio bewerkingen, en companders kan je op het moment dat er commentaar gesproken wordt het achtergrond geluid onderdrukken.

Daar ondertussen bijna al het technisch personeel weg bezuinigd is, gaat dit steeds vaker mis.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...