Ga naar inhoud


192tv vanaf 1 juli bij CD en TVV


de vrije fries

Aanbevolen berichten


Als muziekzender kijker, al 2 keer een poos gekeken. Het is een leuke aanvulling bij tv oranje, vh-1 classics en mtv dance.

M7 kan niks doen aan het besluit van de gestopte zenders, en spijtig, voor die kijkers. Maar op het eerste zicht hebben ze mij blij gemaakt. En ik lees, dat je radio hebt, voor muziek, kan ik inkomen. Maar als je dan leest hoeveel geld er soms in een video muziekclip gaat, is er markt voor. En velen hebben een audio systeem aan hun ontvanger hangen, dat het niet altijd noodzakelijk is, dat de tv aanstaat. En ja, ik neem van dergelijke zenders ook op, maak van de ts er een mp3 van, om op verplaatsing te luisteren. Een goede zet van M7, want die huidige radiostations, zijn echt niet meer te buisteren, omdat bij velen blijkt, dat muziek soms bijzaak lijkt.

aangepast door sattv4iedereen

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat er weer een nieuwe zender bijgekomen is.

of was het enkel een vervanging voor iets wat weggestreept werd?

 

anyhow,

 

De jonge mensen die kijken helemaal geen TV en of een abonnement met enkele nieuwe zenders zoals deze.

Die hebben al heel vroeg ontdekt wat Pa of Ma kijkt is oude meuk en absoluut oninteressant.

 

Nu wij oude lullen?

Discuzeuren over 192tv alsof het aangeboden wordt als of je MOET kijken.

  • Like 1

The Telepath

Fritz Kalkbrenner

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tenzij je een belg bent, dan heb je deze nog niet gezien. Tenzij. Gelijk welke zender dat een aanbieder aanbrengt, zal voor en tegenstanders hebben. En zolang de wet behouden blijft van minimum 30 zenders zal de ene voor de andere onrechtstreeks betalen wat hij/zij niet wil zien.

Dit kan enkel vermeden worden door afschaffing van die regel en een a la carte abonnement systeem, wat ik nog niet rap zie gebeuren.

Ik lees dat jonge mensen geen tv zien.Als je het hebt over pubers en zo, die gaan youtube gebruiken voor hun actuele hits te zien en te horen. In vlaanderen zijn weinig muziekzenders actief met actuele hits.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zender werkt nu inderdaad ook op het gewone Basis-pakket.

Voor ons gewoon een gratis toevoeging van een zender, want er is geen zender weggegaan uit ons pakket. 

 

Ik heb vanavond even een tijdje naar 192TV gekeken, de zender doet mij nog het meest denken aan Vintage TV. 

Best wel leuk op zijn tijd die zenders. 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je via webif kijkt, dan zie je holland doc passeren, als je die zender opzet. Is dit, omdat ze dezelfde gegevens gebruiken van deze zender die er is/was?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

192Tv zal weinig of geen jonge (nieuwe) klanten trekken.

Voor sommige 65 plussers misschien aardig maar de dertigers hier roepen meteen, heb je niet iets anders.!!

 

Beste Johan,

Als ik op zondag naar onze kleinkinderen rijdend mijn FM radio in de auto aanzet (want iets anders is er bijna niet meer) dan word ik vergeven van de muziek voor jonge lui en sport. Zoveel verschillende zenders met muziek die in elk geval voor mijn gevoel allemaal zo'n beetje hetzelfde is. En op radio 1 en wat regionalen sport. Verder nul komma nul, radio 5 moest weg want dat was allemaal veel te duur.

 

Vind je echt dat mensen die wat ouder dan jij zijn het gewoon niet verdienen om ook iets te kunnen zien of horen wat ze leuk vinden? Het doet me enorm aan mijn jeugd denken, toen had je een oudere generatie die op Hilversum 1 en 2 bijna niets voor de jeugd over hadden zodat er uiteindelijk commerciële piratenzenders op de Noordzee ontstonden.

 

Ik wil als oudere nooit zo'n zelfde houding jegens jongeren innemen, ik gun hen heel veel. Maar dat die jongeren ons als dank eigenlijk gewoon helemaal niets meer gunnen wat wij leuk vinden hoewel we toch best talrijk zijn vind ik wel heel erg bitter. Overigens heb ik een schoonzoon die uiteraard ook heel veel jonger is maar ook het liefste muziek uit de sixties en seventies hoort...

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

"Als er bijna niemand naar Cultura wil kijken..."

 

Ken jij de kijkcijfers?, die zijn waarschijnlijk net zo laag als die van Doc, maar dit is nog geen reden om Cultura niet toe te voegen.

Ook minderheden hebben rechten, maar tegenwoordig wordt er alleen noch maar gekeken naar wat brengt het op.

 

Ik heb graag naar Cultura willen kijken en ook naar het vroegere Geschiedenis kanaal. Maar via mijn PC ging dat niet goed en als ik het via de kabel wil ontvangen dan kan dat alleen als ik voor het allerduurste pakket kies. Ik denk dat we het enige krankzinnige land zijn dat kanalen die we via de belastingen betalen niet in het basispakket en ook niet in een duurder familiepakket maar in het allerduurste pakket laten stoppen. Gewoon een kwestie van minachting van de belangen van de gewone belastingbetaler want in elk ander land dat ik ken eist de overheid van kabelaars dat de publieke zenders in het basistarief pakket worden gestopt.

 

Om die reden kun je niet meten wat de kijkcijfers zijn. Ik heb er als schotelbezitter ook vrijwel nooit naar kunnen kijken maar had het best gewild. Maar niet tegen zulke hoge kosten en met 120 andere zenders waar ik dan wel voor moet betalen maar nooit naar zou kijken. En dat is dan helaas weer niet te meten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Overigens een tip: sluit je satellietontvanger aan op je radioversterker. Dan kan je de ganse dag, zonder de tv te moeten aanzetten, via je luidsprekers naar de oldies luisteren.

 

Helaas, ik heb dat meermaals geprobeerd maar ondanks het gebruik van goed geaarde kabels geeft de sat ontvanger een niet weg te krijgen bromtoon aan de versterker via de audio cinch kabels door... (sat audio out, versterker aux in of CD in). Geen idee waarom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie het, je bent al fan van het eerste uur en er niet meer los van gekomen.

 

Ach, uit de meeste onderzoeken blijkt dat de meeste mensen hun muzikale smaak ontwikkelen zo tussen hun 12e en 18e jaar, en dat de meerderheid dat wel op een of andere manier hun leven lang meeneemt. Dat wil overigens niet zeggen dat er daarna niets meer bij komt maar wel dat je basis herkenningsgevoel toch vaak op die klanken gebaseerd is.

 

Ik kan me niet voorstellen hoe mensen dingen als trance, house en hiphop als muziek kunnen ervaren maar wil best erkennen dat dat hoogstwaarschijnlijk aan mij ligt. Om over dat voor mij niet-uit-te-houden "rap" maar te zwijgen. We hebben allemaal een recht op onze eigen (wan-)smaak, nietwaar?

 

PS: Radio 192 is van de Stichting Norderney, maar is er ook een verbinding tussen hen en 192TV anders dan de naam?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat we het enige krankzinnige land zijn dat kanalen die we via de belastingen betalen niet in het basispakket en ook niet in een duurder familiepakket maar in het allerduurste pakket laten stoppen. Gewoon een kwestie van minachting van de belangen van de gewone belastingbetaler want in elk ander land dat ik ken eist de overheid van kabelaars dat de publieke zenders in het basistarief pakket worden gestopt

 

Beetje ongenuanceerde uitspraak als je buiten CD ook even kijkt wat er met de themakanalen gebeurt bij andere providers. 

Satellietverspreiding is nu eenmaal kostbaar.

 

De BBC verspreidt BBC Three alleen nog maar online. Om dezelfde reden: kosten.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

T90user,

 

je hebt 192tv erbij, dus wat zeur je over ongelijkheid en oneerlijkheid aan ons hoofd

als je het ergens niet mee eens bent wat jou provider allemaal voorspiegelt en nooit waar maakt moet je toch echt daar gaan klagen bij de providers

 

hier beschrijven we een extra aanwinst van die zender en hoe blij men daarmee is, niemand schreef dat old farts geen recht hebben op kijken en luisteren wat zij willen.

ben ook een old fart

The Telepath

Fritz Kalkbrenner

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Johan,

Als ik op zondag naar onze kleinkinderen rijdend mijn FM radio in de auto aanzet (want iets anders is er bijna niet meer) dan word ik vergeven van de muziek voor jonge lui en sport. Zoveel verschillende zenders met muziek die in elk geval voor mijn gevoel allemaal zo'n beetje hetzelfde is. En op radio 1 en wat regionalen sport. Verder nul komma nul, radio 5 moest weg want dat was allemaal veel te duur.

 

Vind je echt dat mensen die wat ouder dan jij zijn het gewoon niet verdienen om ook iets te kunnen zien of horen wat ze leuk vinden? Het doet me enorm aan mijn jeugd denken, toen had je een oudere generatie die op Hilversum 1 en 2 bijna niets voor de jeugd over hadden zodat er uiteindelijk commerciële piratenzenders op de Noordzee ontstonden.

 

Ik wil als oudere nooit zo'n zelfde houding jegens jongeren innemen, ik gun hen heel veel. Maar dat die jongeren ons als dank eigenlijk gewoon helemaal niets meer gunnen wat wij leuk vinden hoewel we toch best talrijk zijn vind ik wel heel erg bitter. Overigens heb ik een schoonzoon die uiteraard ook heel veel jonger is maar ook het liefste muziek uit de sixties en seventies hoort...

 

 

@T90user: 

Het is tijd om een DAB+  radio aan te schaffen. Op DAB+ vind je genoeg van je gading: Niet alleen Radio 5 ,maar ook zenders als Radio 10 Gold, Arrow Classic Rock en NPO Soul @Jazz. Al deze zenders zitten niet op de FM. Afhankelijk van je locatie kan je momenteel al kiezen uit zo'n 50 verschillende zenders. Er zit er dus altijd wel wat bij voor je. 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...