Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allen,

Ik heb hier een VuplusDuo2 staan die op geen enkele zender en op geen enkele grote schotel boven de 93% signaal (14.9 dB) komt.

Kan dat kloppen?

Getest op 80cm en 100cm schotels.

De Vuplus Solo2 S-tuner gaat wel tot 100%.

Hardware of software probleem?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

op mijn duo2 heb ik hetzelfde op al mijn satelieten met openvix.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

Wees blij dat geen enkele zender boven de 93% komt. Wat heb je nu aan een satellietontvanger die al heel snel 100% aan geeft. Dan kun je niet eens controleren of de schotel optimaal staat afgesteld.
Ik heb een ClarkeTech 5000 en die geeft gelukkig ook nergens 100% aan, ook niet met een Triax 115.

• Like 1
  • Moderator
Geplaatst:

Wanneer ik bovenstaande beschouw is 93% eigenlijk al 100%.

Een satelliet ontvanger is geen meetinstrument!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

inderdaad de zoveelste keer dat we de signaal aanduiding trachten te verklaren, die onze receivers weergeven

het is geen meetinstrument en vooral niet een geijkt instrument

Mr. Blue Sky

Electric Light Orchestra

Geplaatst: (aangepast)

inderdaad de zoveelste keer dat we de signaal aanduiding trachten te verklaren, die onze receivers weergeven

het is geen meetinstrument en vooral niet een geijkt instrument

Tja, op die opmerking zat ik al te wachten. ;)

Maar het gaat mij er niet om dat ik de tuner wil gebruiken als meetinstrument, maar om het feit dat hij niet hoger wil dan 93%, terwijl de Solo2 dat wel wil.

Voor de duidelijkheid: de onderkant (drempel) functioneert prima. Die heb ik getest op Nilesat. 

@Ceesv, jouw conclusie klopt: 93% = 100%.

@Sprietje, aangezien de signaalsterkte-balk niet verder volloopt dan 93%, is hij dus niet beter te gebruiken dan als hij tot 100% had uitgeslagen. Het maakt gewoon niks uit. Het is alleen wel opmerkelijk hoeveel zenders opeens 93% signaal hebben. :crazy:  

aangepast door Eduard07

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Ontvangers van alle merken geven een andere waarde aan, binnen één merk kan dit per type ontvanger ook verschillen.

Zelfs bij twee dezelfde ontvangers, met zelfde tuners er in gebeurt dit, niks om je zorgen over te maken.

Zorg dat je de hoogst haalbare SNR (kwaliteit) waarde hebt en vergeet hier niet een perfecte schotel afstelling en "skew" niet.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

ik begreep van mijn vakbekwaam antenne uitrichter dat enkel al de aansluiting aan een LNB koppelen reeds zoveel weerstand heeft dat 100% onmogelijk is.

nu jullie vakmensen weer

Mr. Blue Sky

Electric Light Orchestra

Geplaatst:

Ik heb de indruk een beetje dat mijn punt hierboven door sommigen niet wordt begrepen.

De tuner geeft op bij alle zenders 93%, doordat de balkweergave (in Pli) op de 14.9 vast gaat zitten. Maakt niet uit hoe groot de schotel is.

ja

nee ik begrijp het ook niet

maakt niet uit hoe kort de kabel en of koper aan de LNB is, je hebt nooit 100%

en dus je hebt een optimaal uitgerichte schotel met extreem weinig verlies

draai die 80cm wok maar eens een beetje,

zie je gelijk geen 93% meer

bovendien, dit hoort in het Topic Algemeen

omdat het bij alle satelliet receivers zo werkt

aangepast door Tonskidutch

Mr. Blue Sky

Electric Light Orchestra

Geplaatst:

bovendien, dit hoort in het Topic Algemeen

omdat het bij alle satelliet receivers zo werkt

Onjuist!

Alleen de conclusie van ceesv hierboven is correct.

Het betreft hier specifiek de Vu+Duo2 dvb-s tuner.

Dus ook Tonskidutch snapt het nog niet.

Geplaatst:

ja ja,

zo kan ik ook de argumenten zelf meten

en roepen dat 93% = 100% waarmee niet iedereen die stelling snapt

en als 100% = 100% wij met een aanpassing van de drempelwaarde te maken hebben die reeds rekening houd met het contactverlies

ik weet niet waar je nu naar op zoek bent maar, wat ik snap of niet dat is niet aan jou

kritiek op mijn reacties oké

Mr. Blue Sky

Electric Light Orchestra

ik weet niet waar je nu naar op zoek bent maar, wat ik snap of niet dat is niet aan jou

kritiek op mijn reacties oké

Ceesv leek inderdaad wel spot-on te snappen.

Inderdaad, wat jij wel of niet snapt is niet aan mij.

Wel is aan mij, of ik uit het antwoord afleid of ik gesnapt WORD. ;)  

aangepast door Eduard07

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...