Ga naar inhoud


Vu+ Duo 2 met afstandbediening "probleem".


Emekli
Ga naar oplossing Opgelost door wiz,

Aanbevolen berichten

Ik ben na twee weken nog steeds zéér tevreden met mijn Duo 2, maar je moet wel exact op het ontvangst oog van de AB mikken.

Heb al gelezen dat dit een euvel is van de ontvanger.

Kan je dit "oog" zelf vervangen of is hier een andere oplossing voor, oude Duo 1 AB geeft zelfde probleem, dus het moet het oog zijn. En ja, de beschermingsfolie zit er uiteraard niet meer op.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou, die ervaring heb ik echter niet.

Zowel met de originele AB dan wel met de Logitech Harmony One of Ultimate AB functioneert het uitstekend en dat tot circa 7m afstand, verder kan ik niet naar achteren.

 

Hierbij kan ik de AB's ook nog wel circa 30º uit de hoek houden.

 

Misschien de een of andere storende bron in de buurt?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor allen die antwoordden, al in de opening vermeld, ook de oude Duo 1 AB geeft dit probleem.

Bij benadering zit ik ongeveer 4 of 5 meter van de ontvanger en er staat niets in de buurt wat storingen kan geven.

De oude Duo had dit probleem niet, kon de AB alle kanten laten kijken en de AB deed wat ik wilde.

Een andere AB zou een oplossing kunnen zijn, maar hier niet verkrijgbaar.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

niet verkrijgbaar ken jij vooral niet

je hebt immers een duo2 naar ginder gekregen

 

er zijn natuurlijk ook all-in-one afstandbedieningen die op de VU+ werken

wat ligt er zoal in uw locale winkels?

 

 

Bestellen in het buitenland is geen optie, betaal mij dan blauw aan invoerrechten voor iets dat nu ook weer niet zo duur is.

Wat hier in de winkels ligt is allemaal voor die Chinese ontvangers die ze hier verkopen.

Ik zal er maar aan wennen dat ik recht voor de ontvanger moet gaan zitten.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Valt er niet veel dag of zonlicht in de ir ontvanger?

Is het in de avond hetzelfde probleem?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opgelost, quasi nieuwe batterijen er in.

 

Waarom leveren ze er eigenlijk altijd "merk onbekend" batterijen bij?, Duracel die je nu koopt, kan je bewaren tot 2024 en nooit problemen mee gehad.

Maandag gelijk nieuwe halen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier zitten er herlaadbare in.Zodra het begint te minderen flikkert ook het lampje in de afstandsbediening voor batterijen/low.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier zitten er herlaadbare in.Zodra het begint te minderen flikkert ook het lampje in de afstandsbediening voor batterijen/low.

Knipperen deed het ledje nog niet

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Goed om te lezen dat het de batterijen waren. Ik kon me ook niet vinden in het exact mikken op de vuduo2, de mijne is niet zo heel kieskeurig met de originele afstandsbediening.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...