Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, welke ik via google heb gevonden.Volgens mij zitten hier veel sat experts dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen..

Wij hebben een hotelletje in Oostenrijk overgenomen en natuurlijk hoort hierbij ook TV op de kamers. Nu is hier in het verleden altijd gewoon kabeltv geweest, echter werkt dat door een kabelbreuk enige jaren niet mee: de gemeente wilt deze ook niet meer repareren omdat de kosten niet opwegen tegen hun voordeel.

Nu zijn wij dus aan het kijken of sateliet tv een optie is. uiteraard hebben we adviesgevraagd bij eenlokale ondernemen, volgens hem moet alle coax in het hotel vervangen worden, omdat de huidige alleen geschikt is voor analoge tv. zou dat waar kunnen zijn?

De kosten van het vervangen en aanpassen van alle kabels en versterkers zou meer dan € 15.000 gaan kosten, een erg hoog bedrag voor ons.

Is zoiets, met enige kennis, ook deels zelf uit te voeren?

Ik ben zelf best handig en technisch aangelegd, maar een groot netwerk aanleggen voor sateliet tv heb ik nog nooit gedaan.Ik heb dus geen idee wat er voor nodig is. Wellicht dat we met een aantal kamers zouden kunnen beginnen? Ik weet dat je in een thuis situatie op een kop met 4 uitgangen 4 tvs kan aansluiten, maar wat als je er meer wilt aansluiten(bijvoorbeeld 10)?

Ook heb ik wel eens een systeem gezien met 4 decoders(want 4 uitgangen op de lnb) die het signaal vervolgens aan een coaxkabel toevoegen. Zou dat een (tijdelijke) oplossing voor ons kunnen zijn? Dan hebben we wel maar 4 zenders, maar dat is beter dan niks :)

Ik ben erg benieuwd naar jullie advies!

• Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Beste baido

Bij kabel-tv zijn de hoogste frequenties minder dan 1000MHz, bij satelliet-tv lopen de frequenties tot 2150MHz. De kans is dus goed aanwezig dat de huidige kabel niet te gebruiken is. Behalve een vlechtmantel moet er ook een dunne folieomwikkeling aanwezig zijn.
Verder ligt er op dit moment misschien een doorlus-systeem. In principe moet je bij satelliet-tv aparte kabels naar elke aansluiting hebben lopen behalve als je het Unicable-systeem gebruikt maar dat vergt ook weer apparatuur die daarmee overweg kan.

Geplaatst:

Beste Sprietje,

Dank voor je snelle en duidelijke antwoord.

De kabels die er nu liggen zijn oud, en hebben inderdaad geen folieomwikkeling. Of er een doorlussysteem ligt zal ik nog moeten uitzoeken, maar volgens mij niet...

Blijft wellicht alleen nog de mogelijkheid over om het satelietsignaal direct naar een decoder te laten gaan, en het signaal van de decoder als "normale"zender op het huidige coax netwerk toe te voegen. Ik weet dat we dan maar een beperkt zenderaanbod hebben, maar daar is voor dit seizoen nog wel mee te leven. Nu nog alleen de vraag: hoe gaan we dit uitvoeren?

Geplaatst:

@pollegazon: Je hebt helemaal gelijk! Zij het niet dat (snel) vast internet hier ook via de kabel te krijgen is. Adsl haalt niet meer dan 2mb, dus we zijn al genoodzaakt om internet aan onze gasten via cubes (3g) aan te bieden. Dus helaas is tv via iptv ook niet een geschikt alternatief. Toch erg bedankt voor het meedenken!

Geplaatst: (aangepast)

naast het aspect opleiding tot eletriker, berufsausbildung

kun je jezelf voorstellen dat alles wat aan en in huis ook verzekerd dient te worden

nog meer zelfs met een hotelletje dat voor derden ook garant moet staan voor de veiligheid

ik vergeet te vermelden, de regels voor huisinstallaties zijn heel strikt in Oosterijk !

dus laat je vingers ervan

vraag een andere bieder een Angebot op te stellen maar leg vast voor wat precies hij gevraagd wordt aan te bieden.

aangepast door Tonskidutch

Orlando in Love

Japanese Breackfast

Geplaatst: (aangepast)

Hoeveel satellieten wil je ontvangen?

Het zal zeker de Astra 19,2 zijn. Misschien ook nog de Astra 23,5 voor Nederlandse gasten?

Verder kun je natuurlijk met een losse satellietontvanger werken maar handiger voor de gasten is het natuurlijk als je een TV koopt met ingebouwde satellietontvanger.

aangepast door Sprietje
  • Moderator
Geplaatst:

Misschien is een head-end oplossing wat, waarbij het satelliet signaal omgezet wordt naar analoge tv of dvb-c tv.

Alle bekabeling in het pand kan blijven zitten, je werkt met gewone tv toestellen en bepaalt zelf welke kanalen er te zien zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

In eerste instantie zal de 19,2 voldoende zijn.

Mijn idee zou zijn: 4 decoders neerzetten in de kelder, waar de 4 kabels van de sateliet uitkomen. Dan met een rf modulator een analoog signaal ervan maken en met splitters deze op het coaxnetwerk zetten. Vervolgens gaat deze kabel naar de reeds aanwezige versterker en naar de splitters voor de verschillende kamers.

Klopt het dat ik dan theoretisch gezien 4 analoge tv zenders op de kamers zou hebben?

Wellicht zie ik iets over het hoofd of is deze opstelling überhaupt niet mogelijk?

• Moderator
Geplaatst:

Dat werkt, je zal alleen fatsoenlijke modulatoren moeten gebruiken, om onderlinge storing te voorkomen.

Maar is er in de plaats waar je hotel staat nog ontvangst via een dak antenne mogelijk?

is er geen DVB-T ontvangst mogelijk?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Dat werkt, je zal alleen fatsoenlijke modulatoren moeten gebruiken, om onderlinge storing te voorkomen.

Heb je tips voor bepaalde modulatoren en splitters?

• Moderator
Geplaatst:

Geplaatst:

Baido zou het simpel houden,

Astra 1 - Astra 2 - Astra 3 - Hotbird (Schotel Visiosat Big Sat)

Hierop komen dus 4 LNB koppen (let op dat je de variant neemt waar geen switch inzit)

Mijn voorkeur ALPS BSTE9

Deze koppen worden vervolgens verbonden met de Switch EMP Centuari

Deze switch heeft 17 ingangen oftewel 4 satellieten.

Mijn switch heeft 12 uitgangen (dus 12 kamers die allemaal onafhankelijk kunnen kijken)

* zijn ook grotere te krijgen

Voor bovenstaande zonder bekabeling komt je op circa € 750

Tuurtje

ms1712piu6v10.pdf

post-36458-0-54797400-1464987269_thumb.png

• Moderator
Geplaatst:

+ 12 satelliet tuners

+12 smartkaarten voor gecodeerde zenders

+ bekabeling in gebouw vervangen

Geplaatst:

Nog 2 kleine dingetjes:

Coax moet voldoen aan 75 Ohm. Pak een goede kwalitiet bijvoorbeeld Belden.

Omdat in deze LNB geen switch zit maar 4 "frequentie gebieden" kun je werkelijk alles door elkaar heen kijken.

post-36458-0-33195300-1464988212.jpg

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...