Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nadat CanalDigitaal deze week, de "rate" van 27500 voor enkele transponders naar 29900 verandert heeft, heb ik dat keurig met een scan doorgevoerd. De Transponder met NPO2 geeft perfekt beeld (daar zit ook SBS6 op)

De andere aangepaste transponders geven vervormd beeld op de nederlandse zenders.

Signaalsterkte is goed op alle zenders (> 60%)

Ik heb al wat uurtjes aan het nieuw uitlijnen van de schotel / LNB voor de Astra 3 besteed, krijg het niet beter en snap niet waarom NPO2/SBS6 het wel doet en de anderen niet.

Andere LNBs voor hotbird 13, voor Astra 19 en 28 voor Duits-Engels doen het perfekt.

Iemand enig idee?

• Moderator
Geplaatst:

Welkom.

Wat versta je onder een vervormd beeld?

Welke ontvanger en software gebruik je?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

ik zou zeggen als je al aan de LNB's bent aan het draaien,

wissel er eens eentje van plek met de 23,5 oost

dan weet je zeker dat die LNB op deze positie niet de schuldige is

want enkel de symbolrate aanpassen in de VU+ doet echt niet het beeld slechter worden...

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Signaalsterkte van 60% is nou niet echt super, dat moet beter kunnen

Geplaatst:

Welkom.

Wat versta je onder een vervormd beeld?

Welke ontvanger en software gebruik je?

Vuplus Solo 2 toch?

Waarschijnlijk Pli.4.0.

60% signaal? Volgens mij moet je - zelfs met een 60cm schotel - bij een Solo2 gemakkelijk 75% halen.

Oorzaak zal aan iets anders liggen.

Helaas meldt Robo 4112 zich niet meer.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

• Moderator
Geplaatst:

Geef het even tijd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

.......Net een halve dag buiten bezig geweest met het uitlijnen van de antenne. :-( helaas, slechts, marginale verbetering.

Ik heb twee keer een  vu+ solo2.  zijn geschakeld met een normale disecq, dus van de 4 lnbs gaan er 2 naar 2 disecqs (een voor iedere ontvanger), een ontvanger op de bgg en een boven op een andere kamer.  Aangezien het probleem bij beide optreedt kan de ontvanger niet het probleem zijn. :-)

De hele boel opnieuw uitgericht, inkl. de vertikale hoek. Gelijk de LNB vervangen door een nieuwe, is ook niet het probleem :-)

Ik krijg bij de Duitse Zenders op de 19.2 nu 99% signaal sterkte (de bovenste balk) de onderste groene is 91% en perfekt beeld

Op de hotbird 13 perfekt beeld bij slechts 60% bovenste balk (Signaal sterkte?) en 82% de groene balk (quality?)

De engelse op 28 doen het ook hd perfekt bij signaal sterkte 50 en quality78%.

Op de 23 zelfs bij signaal sterkte 80% treedt het probleem op. Alleen niet bij SBS6 en NPO2 :-(

(Ik vraag me af hoe zinvol de indicators in de balk zijn (de rode en groene in %)).

Ergens was een post waar iemand schreef dat het met de CI modules en Software of software modules te maken had. Ik heb daar geen enkele ervaring mee..... ietw van Oscam/CCAM etc. ik heb alleen een SCAM 3.59 geinstalleerd.

Iemand schreef dat het draaien van de lnb ook invloed heeft. dat klopt het wordt iets beter. Met vervormd slecht beeld bedoel ik, blokjes, en (soms zie je op npo1 het beeld van npo2 er wazig doorheen), met verkleurde "wolken". Door draaien van de LNB krijg ik bij signaalsterkte (bovenste rode balk?  80%, en is het beeld heel even goed, tot na ca. 3-5 seconden weer "blokjes" komen. Dus misschien toch een uitlijn probleem.

Een site zei dat de kabels nog een rol kunnen spelen. Heb de VU+ op 3m, direkt aan de disecq gehangen en geen verbetering. dus dat is het ook niet.

Ik overweeg een nieuwe antenne, of weet iemand meer van die CI-Modules configuratie OSAM/CCAM/SCAM te doen is. Ik heb daar geen ervaring mee en ben wat terughoudend om zo maar dingen weg te gooien en andere te installeren...... Misschien heeft het nieuwe HD signaal een andere converter nodig?

Oh ja, software is VTI Team Image Release 6.0.4

Version 2013-12-16-vti Master.

Ben ook wat terughoudend om gewoon nieuwe of andere software te laden...... je weet nooit wat het dan nog wel doet, en voor de frequentie verandering had ik geen problemen?

Als iemand ervaring heeft met de CI modules, of de invloed van het draaien van de LNB hoor ik het graag.

Geplaatst:

Iemand schreef dat het draaien van de lnb ook invloed heeft. dat klopt het wordt iets beter. Met vervormd slecht beeld bedoel ik, blokjes, en (soms zie je op npo1 het beeld van npo2 er wazig doorheen), met verkleurde "wolken". Door draaien van de LNB krijg ik bij signaalsterkte (bovenste rode balk?  80%, en is het beeld heel even goed, tot na ca. 3-5 seconden weer "blokjes" komen. Dus misschien toch een uitlijn probleem.

Ik weet niet wat voor merk lnb's je hebt, maar het verschuiven van de lnb in de houder + de kanteling (met de klok mee) heeft beide invloed op de ontvangst.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Hoi,

welke schotel opstelling heb je en welke LNB's?

60% signaal op een Vu Solo2 is echt te weinig.

de Vu Solo2 geeft hier een veel sterker signaal weer dan mijn Dreambox.

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Geplaatst: (aangepast)

99% op 19,2 en 80% op 23,5 is geen marginale verbetering, dat is gewoon heel goed

dan heeft uitlijnen toch geholpen

wat precies voor probleem heb je nu eigenlijk, een beeldschermafdruk van de VU+ is misschien duidelijker voor ons!

wat de schotel betreft helpt ook daar een foto vaak

misschien staat er een BooMkruin voor je schotel?

Overigens het wordt toch echt tijd het VTI image naar 9.0.3 te brengen, maar dat is bijzaak.

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Ben weer wat verder. Nadat tonskidutch over de versie van vti begon, heb ik me er toch maar aan gewaagden via usb geflashed.

En jawel, dat was de reden :D :D :D. De antenne is goed uitgericht.

Bij een van de vu+solo2 ontvangers met VTI 9.0.3 werkt het. De signaalsterkte van >75% op de astra 23 geeft perfekt beeld.

Alleen, ik heb naast de CI Cam in slot 1 een kaartje voor de SRG zenders (woon in Zwitserland) en in de oude VTI 6.0 werd een scam 3.59 geladen. Die scam is er niet meer, en ik lees dat die in 9.0.x niet meer gesupport word. Ik kan alleen oscam of cccam laden, maar dat krijg ik (nog) niet aan de gang.

Enige tips over het laden van oscam/cccam voor SRG (Viaccess op hotbird 13).

Bedankt voor het support tot nu toe en de tip om de VTI te upgraden.

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Ben zelf een newbie wat betreft de VU+. Jaren alleen Dreamboxen gehad. Heb me wel ruim een jaar ingelezen op het VU+ subforum hier om de meest voorkomende problemen (en oplossingen) te weten.. Heb nu een VU+ Solo SE V2 met VTi 9.0.3 die eigenlijk de gelijke config als de T.S. heeft. Als de VU+ naar behoren blijft werken gaat deze op den duur mijn DM8000 hoofdbox vervangen..

Ik merk geen verlies in signaal t.o.v. mijn oude DM800-SE. Gemiddeld zo rond de 93% op alle zenders. Alleen sommige zwakke Hotbird zenders komen op 70%

Wat me wel opviel met VTi 9.0.3. is dat de flash ook een initrd_cfe_auto.bin bevat. Dit blijkt de RAM-disk installatie te zijn (400Mb pleite). Met deze RAM-disk loopt de VU+ Solo SE V2 prima. Installeer je een recovery flash met uitsluitend root_cfe_auto.bin en kernel_cfe_auto.bin dan loopt de box regelmatig vast vooral met IPTV!! en HbbTV applicaties (getest met TecTime TV)...

Geplaatst:

Beste sat kijkers

Alles loopt weer. de upgrade naar 9.0.3 zorgde ervoor dat de npo1 en 3 ook weer zichtbaar werden. Kijk weer gewoon EM zonder oranje.....

Ik verloor weliswaar de SCAM voor de Zwitserse zenders, maar met de laatste OSCAM (instellen via Oscam Butler) zijn die ook eenvoudig te installeren.

Bedankt voor alle tips. thread kan wat mij betreft gesloten worden.

Geplaatst:

heel fijn om te horen...

maar uh betreffende scam 3.59 die kun je nog steeds vinden en ook laden

het start stop script is geen grote kunst

maar de oscam is beter voor je NL kaartje

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...