Ga naar inhoud


af en toe NPO 1-3 spontaan verdwenen


Mijnzzz
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Dan zal je toch een uplink vebinding met de satelliet moeten hebben op de transponder frequenties van die zenders.

Verder moet je streams samenstellen, die gelijk zijn aan de actuele situatie, inclusief de juiste pids, anders gaat je ontvanger geen beeld geven. ook geen beeld met de mededeling storing.

 

Waar het om draait, is dat je aan de ingang van een transponder een uplink signaal moet aanbieden om aan de uitgang van de transponder een transponder signaal uit te kunnen zenden.

 

Een satelliet is slechts een deel van een hoeveelheid componenten welke samen een zender vormen.

 

Een gedeelte van de zender staat op aarde.

Het is dus uitgesloten dat je met de huidige generatie satellieten een zender uitgangs signaal krijgt zonder dat die een uplink signaal aan de ingang van de transponder aangeboden krijgt.

 

Een transponder is slechts de helft van een zendinstallatie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 70
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Dus als ik het goed begrijp zeg jij, dat een satelliet een DVB signaal kan uitzenden zonder uplink signaal te ontvangen?

Er zitten volgens jou dus geen transponders in een DVB-S satelliet, maar zenders?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar verklaar dan eens hoe het volgens jou werkt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Johan, ik zie graag een voorbeeld van zo'n "plaatje" verschijnen.

 

Je bent nl in de war met service "plaatje" van bv SES of provider die aangeeft dat er geen uitzending is of als placeholder totdat de transponder "verhuurd" is.

Ook deze worden trouwens opgestraald vanaf de grond. En wel continue want het moet een stream blijven anders heb je 1/25 deel van seconde plaatje op tv en daarna weer zwart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen,

Misschien sla ik de plank volkomen mis omdat ik niet al te technisch ben; alvast dus mijn excuses.

 

Het zogenaamde "plaatje" dat er geen ontvangst is had ik al jaren geleden geactiveerd IN MIJN ONTVANGER, ik draaide met een Nokia 9200S met daarin DVB2000 V1.82.0v (20.12.2000), Compiled 2001.12.25 (ver 1.2).

 

Als je ging naar I/O Space, en je ging naar "B" en je zette  "LNB-warn is on" aan kreeg je zo'n plaatje in beeld te zien als je geen signaal had (het was een schotel met een rood kruis er door.)

 

Misschien heb ik dit draadje dus niet goed begrepen, maar in ieder geval kon ik het in mijn ontvanger activeren.

 

Excuses als ik iets stoms heb geschreven.

aangepast door D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar in dat geval geeft je schotelontvanger het plaatje weer en niet de satelliet als die geen uplink heeft voor een transponder.

De twist hier gaat om het automatisch uitzenden van een "plaatje" zoals Johan als enige durft te beweren (zonder enige technisch steekhoudende onderbouwing tot op heden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi theparasol,

 

Ik schreef al eerder dat ik niet al te technisch ben; ik heb er dus geen verstand van, excuses nogmaals.

 

Maar wat is goedkoper, of je die melding krijgt van de sat of van je eigen ontvanger?

 

In mijn ogen maakt het niet uit of ik die melding krijg vanaf de satelliet of van mijn ontvanger; de melding is toch voldoende?

 

Nja, ik ben gewoon niet al te technisch, ik denk maar zo: als je die melding maar binnen krijgt.

 

Ik heb er geen verstand van, dus nogmaals excuses.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook voor jou maakt het een groot verschil als je ontvanger geen ontvangst geeft op een kanaal. In dat geval kan je ontvanger idd snel een plaatje tonen. Echter wat nu als je ontvanger verkeerde instellingen heeft en daardoor geen ontvangst geeft, dan is dat plaatje onterecht.

 

En dan komen we aan waar we hier om twisten: de provider of de satelliet operator moet een plaatje sturen als de uplink (grondstation -> satelliet) verstoort is.

Hierdoor hoef je als gebruiker niet te twijfelen aan je eigen ontvangst gedeelte. Immers dit plaatje wijkt af van de standaard ontvanger gegeneerde maar geeft je in elk geval de zekerheid dat je ontvangst nog prima in orde is maar dat er een manco is in gedeelte van de provider.

Doordat de satelliet gebruik maakt van transponders ipv volwaardige zenders is dat zonder verregaande toevoeging van techniek in een satelliet niet mogelijk. Los daarvan is het nog maar de vraag of je dat moet willen. Hoe meer techniek in zo'n satelliet hoe meer er mis kan gaan. En wat voegt het toe: extra kosten voor comfort waar je als gebruiker eens in de zeven pinksteren last van hebt bij uitzonderlijk slecht weer bij uplink stations.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi theparasol,

Bedankt voor je duidelijke uitleg.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat bedoel je met de radiozenders?  Als je naar de radio luistert en je zet ook nog je tv aan, dan zie je een foto/afbeelding op het scherm die door je satellietreceiver gegenereerd wordt... dat heeft niets met de radiozender te maken. Koop je een ander merk receiver zie je een andere afbeelding...

 

ik lees dit draadje met veel interesse... Het zou inderdaad reuzegoed zijn als er bij een storing in de uplink een soort storingsmelding uitgezonden zou worden.  Ik meen me te herinneren dat dat vroeger wel voorkwam...  bij de Zweedse zenders meen ik dat er wel een testbeeld van Terracom opgeschakeld werd als de toevoer van het reguliere programma onderbroken werd.  Maar dan was uiteraard de uplink volledig intakt... en dat is dus iets anders als waar het in dit draadje over gaat

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...