Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wil eigenlijk overstappen van Dreambox naar VU maar ik lees hier veel vragen over het crashen en het vastlopen van de VU plus.

Krijg ik hierdoor een verkeerd beeld van de VU ?

Ik twijfel tussen de Vu+ Solo SE V2 en de DM800hd se v2.

In prijs zijn ze gelijk. Net onder de 200 euro.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:

ik zie dat je zelf ook dreambox hebt in je handtekening 

de 800se v2 is een goede ontvanger en stabiel

en de vu is wat sneller met opstarten enz

ps het hangt er ook vanaf welke software er in de vu zit 

maar ieder zijn keuze 

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

ik zie dat je zelf ook dreambox hebt in je handtekening 

de 800se v2 is een goede ontvanger en stabiel

en de vu is wat sneller met opstarten enz

ps het hangt er ook vanaf welke software er in de vu zit 

maar ieder zijn keuze 

ik heb nu een 8000 en een oude 800hd.

ik ben aan de dreamboxen gewent maar het schijnt dat PLi niet meer op de dreamboxen kan en dat de VU+ beter en sneller is. Lastig. Veel over gelezen maar ik heb nog niet beslist wat te doen.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:

de dream 8000 word nog altijd ondersteund door pli4.0 http://downloads.pli-images.org/builds/dm8000/OpenPLi-4.0-beta-dm8000-20160604.zip

de 800 daar zijn ze me gestopt..maar er is toch een laatste versie  http://downloads.pli-images.org/builds/dm800/OpenPLi-2.1-beta-dm800-20140510.zip

ps voor de dream 800 is er toch nog wel ergens een andere software verkrijgbaar en  doet het ook heel goed

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

Geplaatst:

de dream 8000 word nog altijd ondersteund door pli4.0 http://downloads.pli-images.org/builds/dm8000/OpenPLi-4.0-beta-dm8000-20160604.zip

de 800 daar zijn ze me gestopt..maar er is toch een laatste versie  http://downloads.pli-images.org/builds/dm800/OpenPLi-2.1-beta-dm800-20140510.zip

ps voor de dream 800 is er toch nog wel ergens een andere software verkrijgbaar en  doet het ook heel goed

ik ben geen expert dus ik moet het een klein beetje van het advies en tips hebben. Welke andere software zou dan in plaats van Pli kunnen komen?

Wat benaderd Pli ?

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst: (aangepast)

welke heb je er nu inzitten in de dream 800

kijk effe bij info

aangepast door smetje limb.BE

Geplaatst:

voor de VU+ heb je dus veel meer alternatieven als voor die dm800se

daarenboven heb je ook veel meer ondersteuning en interesse voor VU+ dan voor Dreambox op dit moment

IHAD het grootste dreambox forum is nog steeds 400.000+ groot maar er komen dagelijks minder dan 400 leden

VTI is 190.000 leden sterk maar er zijn dagelijks 700 leden actief

voor de VU+ is de optie als image

Blackhole

VTI

VIX

OpenATV

Openpli

SIF team

makkelijk is natuurlijk dat er kant en klare images voor de VU+ zijn van bijvoorbeeld Openpli waar je abonnement kaart direct mee gaat werken

alle onzin van crashes en vastlopen van de receivers is meestal pure luiheid en het onvoorbereid zijn van de gebruiker

dat zal niets met de software en of hardware van doen hebben

en dat is ook echt niet anders bij een dreambox

als je al een enigma2 box hebt gebruikt is de VU+ een fluitje van een cent om in te richten en te bedienen

en het laatste daar gaat het om

prima kassie voor weinig geld

True North

Rebekka Bakken

Geplaatst:

welke heb je er nu inzitten in de dream 800

kijk effe bij info

bij info staat enigma maar als ik opnieuw opstart staat er pli. Is dat hetzelfde ??

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:

voor de VU+ heb je dus veel meer alternatieven als voor die dm800se

daarenboven heb je ook veel meer ondersteuning en interesse voor VU+ dan voor Dreambox op dit moment

IHAD het grootste dreambox forum is nog steeds 400.000+ groot maar er komen dagelijks minder dan 400 leden

VTI is 190.000 leden sterk maar er zijn dagelijks 700 leden actief

voor de VU+ is de optie als image

Blackhole

VTI

VIX

OpenATV

Openpli

SIF team

makkelijk is natuurlijk dat er kant en klare images voor de VU+ zijn van bijvoorbeeld Openpli waar je abonnement kaart direct mee gaat werken

alle onzin van crashes en vastlopen van de receivers is meestal pure luiheid en het onvoorbereid zijn van de gebruiker

dat zal niets met de software en of hardware van doen hebben

en dat is ook echt niet anders bij een dreambox

als je al een enigma2 box hebt gebruikt is de VU+ een fluitje van een cent om in te richten en te bedienen

en het laatste daar gaat het om

prima kassie voor weinig geld

bedankt voor je reactie. Zo goed als zeker er een Vu+ bij. Ben benieuwd.

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:

Kan me volledig bij Tonski aansluiten. Een VU is momenteel veel leuker dan een Dream sinds die laatste club niet meer open source is.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Ben recent ook over van Dream naar VU+ mede door de positieve berichten hier en op andere fora. Ben eerst aan het spelen met de Solo SE V2 en dat gaat supersnel én HbbTV eindelijk.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...