Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik ben zinnens om de F-connectoren die uit mijn aangepaste Satenne R2 komen, te wisselen voor PL 259 connectoren.

Dus, binnen in de behuizing zou ik een F-connector to PL 259 monteren.

Daarop aan de binnenzijde de F-connector die van de LNB komt bevestigen, om dan aan de buitenzijde (dus de coax die naar de stuurmodule gaat) verder te gaan met coax waaraan aan de ene zijde ook een PL 259 zit, en aan de andere weer een F-connector welke op de stuurunit kan worden aangesloten.

Maken die PL 259 veel uit?

Voor zover ik weet zijn deze namelijk 50 Ohm.

De belangrijkste reden van deze is, dat de antenne zeer geregeld dient te worden gedemonteerd, en F-connectoren hebben dat niet zo graag.

PL 259 is veel robuuster en kan deze handeling veel beter aan.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

• Moderator
Geplaatst:

PL 259 connectoren zijn niet gespecificeerd voor zulke hoge frequenties.

Verder past een 75 Ohm kabel nooit goed in een PL 259 connector.

Je kan beter een N-Connector gebruiken.

Geschikt tot 1 GHz.

Leverbaar in 50 en 75 Ohm uitvoeringen.

Maar waarom gebruik je geen F-compressie connectors?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ik gebruik steeds Compressie connectoren hoor.

Doch, het zit zo dat binnenin de Satenne van die dunne RG 279 coax in gebruik is omdat deze door de LNB boom

maar vooral door een zeer dunne doorgang in een as dienen te kunnen passeren.
Daar er zomaar even 4 van die draden door die enge doorgang gaan is dikkere coax niet aan de orde.

Dus het beoogde gebruik van de (stevigere) F-connector to PL 259 is enkel omdat de PL meer bestand is tegen veelvuldig aan en afkoppelen.

Heb je soms een goed adres voor die N-connectoren?

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

• Moderator
Geplaatst:

De meeste online onderdelen shops hebben die in hun programma.

Even googelen.

Maar PL en N-Connectoren zijn grote zware pluggen welke niet goed geschikt zijn voor hele dunne kabel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Neen, dat gaat hier niet op.

Schokken en dergelijke zouden niet lang werk hebben deze van hun connector af te schudden.

• Moderator
Geplaatst:

Een PL of N Connector aan een hele dunne kabel gaat het ook niet worden.

Misschien kan je beter SMA connectors gebruiken.

Geplaatst:

Misschien toch nog wat extra info nodig.

Het gaat er eenvoudigweg om dat de F-connectoren, die op RG 279 coax itten en ook al zaten ze op een "normale" coax kabel, te fragil zijn om steeds weer op en af de antenne te schroeven.

Daarom wil ik de F-connectoren, die op een coax zitten vast op een grotere, stevigere connector schroeven, waar deze dan op blijven zitten.

En, de grotere gebruiken om steeds op en af te schroeven.

Gevolg, de uitgaande connectoren aan de antenne, waar normaal F-connetor females zitten moeten female (stevigere) worden.

Daarop kan dan een stevige male, naar F-connector overgang zitten.

Volgorde zou zijn:

Female F-connector (break out from housing Satenne R2. (Wordt intern van verbindingsstuk ontdaan en gaat naar break out bv N- connector.

N-connector adapter naar F-connector. Coax (normale dikte ipv de RG279 (dunne spulletjes) >>> ontvanger.

Geplaatst:

Een PL of N Connector aan een hele dunne kabel gaat het ook niet worden.

Misschien kan je beter SMA connectors gebruiken.

SMA komt niet in aanmerking hoor.

Ik heb reeds intern de housing F-connector male.

De break-out dient ipv door middel van een verbindingsstuk F- Female / Female een (bv) F-Female / N-connector Female te gaan.

Vandaar ( dan zitten we dus buiten de motor behuizing ) verder met een N-connector Male adapter naar F-connector Male.

Deze laatste adapter zou dan nog het best een right 90° angled model zijn.

De Laatst genoemde adapter, en de f-connector die op de coax zit die aan de buitenzuide van de housing komt blijven vast aan elkaar zitten.

Dus de N-connector zou de op en afschroef dienst gaan uitmaken.

• Moderator
Geplaatst:

Wanneer ik het mij goed herinner gaat het om een paar meter kabel, ik zou geen overgang maken naar dikke kabel.

Geplaatst:

Dunne kabels zijn een 5 a 6 tal meter lang, daar is inderdaad niet het overgrote probleem. Waar het wel zit is dat deze kabel zo fragil zijn dat ze het laten afweten wat contactzekerheid betreft.

Wetenda dat een deel van de ganse kabelboom waardoor ook de bedoelde coax-jes lopen met zijn ganse gewicht mee helpt de rg279 naar de filistijnen te helpen.

Ik heb sowieso de bedoeling deze kabels te ruilen voor degelijke coax lijnen.

Dus daar is geen onderhandelen over mogelijk.

Ik dien enkel te vinden waar ik betrekkelijk vlot aan N-connectoren kom, maar natuurlijk niet aan € 2,50 per stuk plus verzenden zoals  punt nl ze in de aanbieding heeft. (  staat voor een andere naam natuurlijk )

• Moderator
Geplaatst:

Dat is een redelijke prijs voor een N-Connector, je hebt het hier over iets heel anders als een F-connector.

Het monteren van deze pluggen vergt ook enige vaardigheid.

Geplaatst:

Adapters zullen niet teveel vaardigheid kosten zeker?

Aan de ene zijde een connector opschroeven, aan de andere zijde ook.

Geplaatst:

Waarom gebruik je geen bnc of tnc connectors? Veel kleiner en werken prima voor jouw toepassing..

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:

Waarom gebruik je geen bnc of tnc connectors? Veel kleiner en werken prima voor jouw toepassing..

Ik denk dat BNC niet voor buitengebruik geschikt is he.

Daarbij, in de behuizing zitten ( NIET TE VERWIJDEREN ) F-connectoren op RG 279 coax.

Die haal ik er niet af daar ze er goed opzitten.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...