Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik denk dat ik helemaal opnieuw moet beginnen.

Ik wil een betrekkelijke kwetsbare situatie verbeteren.

De kwetsbaarheid is dat F-connectoren op zeer dunne coax ( rg 279 ) te vaak en dus meer dan goed is voor de kabel dient te worden afgebouwd en weer opgebouwd.

F-connectoren zijn sowieso niet gemaakt om dikwijls op en afgeschroefd te worden.

Vandaar:

Ik zoek een opeen volgende reeks te maken beginnende van mannelijk F-connector die op een rg 279 zit via een adapter ( vrouwelijk F naar mannelijk N welke op een chassis kan worden bevestigd.

Vandaar heb ik nodig een N to F adapter vrouwelijk vrouwelijk.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Geplaatst:

PL 259 connectoren zijn niet gespecificeerd voor zulke hoge frequenties.

Verder past een 75 Ohm kabel nooit goed in een PL 259 connector.

Je kan beter een N-Connector gebruiken.

Geschikt tot 1 GHz.

Leverbaar in 50 en 75 Ohm uitvoeringen.

Maar waarom gebruik je geen F-compressie connectors?

Blijkbaar zij N adapters naar f female / female niet zo makkelijk te vinden.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Geplaatst:

De meeste online onderdelen shops hebben die in hun programma.

Even googelen.

Maar PL en N-Connectoren zijn grote zware pluggen welke niet goed geschikt zijn voor hele dunne kabel.

Hallo,

De F to N adapter female to male blijkt makkelijk te vinden ( en betaalbaar ) doch de Female / Female uitvoering ligt blijkbaar een stuk moeilijker.

Enig idee waar?

Mag natuurlijk via PB om de regels hier niet te schenden.

Geplaatst:

Even terug oprakelen.

Zou het gebruik van een adapter F- connector naar PL 259 echt zo nefast zijn op het vlak van de signalen die we van onze LNB krijgen?

Ik vind namelijk nergens adapters F-connector naar N-connector F/F.

Althans een beetje betaalbaar.

De F to N F/M is op zich ook al niet echt "goedkoop".

"Proberen" op het vlak van de PL 259 daar ben ik ook al niet zo echt voor, ik wil toch wat zekerheid, anders zouden de aangekochte zaken weer eens bij die grote doos " Varia" kunnen aankomen. En daar is bijna geen plaats meer in.

Geplaatst:

Om nog maar even terug te keren op de BNC optie; BNC connectoren kan je prima buiten gebruiken zolang het maar een beetje kwaliteit is. Insmeren met vaseline helpt ook :) . Standaard zijn er F (female) naar BNC (male) adapters te koop. Andersom heb ik ze ook gezien, maar minder vaak.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst: (aangepast)

Om nog maar even terug te keren op de BNC optie; BNC connectoren kan je prima buiten gebruiken zolang het maar een beetje kwaliteit is. Insmeren met vaseline helpt ook :) . Standaard zijn er F (female) naar BNC (male) adapters te koop. Andersom heb ik ze ook gezien, maar minder vaak.

Bedankt,

En dat geeft dan eigenlijk hetzelfde probleem als bij de N / F adapters.

De ene is "gemakkelijk" te vinden, de andere haast niet.

Ik vraag me dan een beetje af op welke zaken baseren fabrikanten zich om iets wel te maken of niet?

Vooral als het ever dezelfde adapter gaat.

Ik ben ondertussen even gaan kijken naar wat afbeeldingen, en bij die N / BNC adapter is het dan op het eerste zicht weer zo dat ze niet zo gemaakt zijn dat ze als doorvoer kunnen worden gemonteerd.

Ik blijf dus daar weer op een ander vlak op mijn honger zitten.

Welke adapter zou dan verder nog in (mogelijke) aanmerking kunnen komen?

aangepast door Denisdaf

• Moderator
Geplaatst:

Adapters van het ene platform naar het andere moeten technisch zin hebben.

Een F-Connector naar een luidspreker stekker heeft geen zin.

Zo is het ook met de voorgestelde overgangen die jij zoekt.

Een uiterst dunne Coax kabel over zetten naar een N-Connector heeft geen zin.

En een PL connector werkt net zo goed als de dunne kabel gewoon 4 meter doortrekken tot je ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Hallo CeesV,

In deze kan je de "dunne" wegdenken he.

F-connectoren zitten meer op "gewone" dan op "speciale" coax kabels, zeker in het gebied dat met sat ontvangst te maken heeft.

Dus daar heeft het hier niets mee te maken he.

Het gaat er mij om dat ik van F- male, via (adapter)naar F female / N female  ga, om dan met een adapter N male naar F female ga, waar dan de kabel met de F male connector aan kan gaan.

De reden waarom ik de N male aan de zijde van de kabel wil hebben, is dat op de N female de schroefeenheid zit, zeg maar de moer.

Ik heb enkele opstellingen een beetje grafisch voorgesteld op onderstaande fig.post-68712-0-45745600-1465714252_thumb.png

Ik wil er bij deze nog eens op wijzen dat de reden om met stevigere connectoren te werken, enkel te maken heeft met het feit dat de koppeling redelijk dikwijls (vaak) moet worden ONTkoppeld en weer GEkoppeld.

De F-connectoren zijn daarvoor niet echt geschikt, en de snelkoppelingen F komen niet in aanmerking daar het een bewegend object is waar deze koppelingen worden gemaakt. ( vrachtwagen )

aangepast door Denisdaf

Waar heb je deze gevonden?

Laat maar,

Het woordje "betaalbaar" wil zeggen ver van de prijs die ze daar opkleven.

aangepast door Denisdaf

Geplaatst:

Dan blijft BNC over, is in dezelfde configuratie verkrijgbaar en om het betaalbaar te houden veel gangbaarder, een PL259 is voor deze frequenties gelijkwaardig aan een kroonsteen. BNC is ook nog leverbaar in 75 Ohm uitvoering om weer wat verlies te beperken, elke connector kost je immers signaal.

Geplaatst:

Dan blijft BNC over, is in dezelfde configuratie verkrijgbaar en om het betaalbaar te houden veel gangbaarder, een PL259 is voor deze frequenties gelijkwaardig aan een kroonsteen. BNC is ook nog leverbaar in 75 Ohm uitvoering om weer wat verlies te beperken, elke connector kost je immers signaal.

Sorry dat ik hier even de citeer button gebruik, maar ik wil zeker zijn dat deze bij elkaar blijven.

Ik ga ook daar eens een visuele voorstelling van maken, en kijken wat dan mogelijk is op het vlak van breakout mogelijkheid.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...