Ga naar inhoud


De zegeningen van CI Plus...


Aanbevolen berichten

Een stukje tekst van http://www.ci-plus.com/data/ci-plus_white-paper_v1.3.pdf

Engelstalig. Hoop dat men dit kan lezen. Het gaat over wat ons wacht als we iets willen opnemen. Bij de echte hobbyisten uiteraard wel bekend, maar hier is de bron:

 

 

3PVR improvement
The PVR mechanism in today’s CI+ market is one of a CAM descrambling and saving
content to a consumer hard drive with no operator control on content playback.
CI
The CI Plus 1.3 specification facilitates the addition of a playback license from the CAM to
the content stored on the hard drive. This opens up new revenue generating channels such
as playback twice, playback timeout, subscription monitoring (renew subscription before
playback) etc. In addition, the operator contract with the content provider can be
strengthened given that the content provider’s usage rules can be applied in full under this license mechanism. This increases the amount of content an operator can offer to consumers for recording: a commercial win-win for operator and content provider alike.
 
Tuurlijk mag ik iets van tv opnemen: eerst even extra dokken... En ik mag de film dan 2 keer bekijken. Wel wat snel graag, anders een time-out... Vaker zien? Extra betalen (duurder abo) Ja: een nieuwe stroom revenuen en een win/win situatie, maar niet voor de host. (klant) Als CD dit invoert is het voor mij einde abo.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

 

Als CD dit invoert is het voor mij einde abo.

 

Waarom zou Canaldigitaal dit willen invoeren?

CD heeft hier geen enkel voordeel van, in tegendeel, alleen maar nadelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou Canaldigitaal dit willen invoeren?

CD heeft hier geen enkel voordeel van, in tegendeel, alleen maar nadelen.

Omdat de content providers (bijv. filmmaatschappijen) hogere eisen gaan stellen aan CD? Bijv. dat gekopieer van de klanten willen we niet meer; dan gaan ze DVD's branden of erger nog: Blue Ray's en die verkopen of ze zetten de boel op internet. Dat soort dingen. CD kan in een positie komen dat het ook voor hen slikken of stikken wordt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan heeft het geen zin weg te gaan bij een individuele provider, omdat dit dan voor alle providers zal gelden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heeft het geen zin weg te gaan bij een individuele provider, omdat dit dan voor alle providers zal gelden.

Het wordt dan ook geen enkele provider meer. In de praktijk is CD voor mij de enige provider. Geen belang bij bijv. een Franse provider ed. of bij Sky als dat zou kunnen. Kortom: dan alleen de FTA zenders over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben je uit een 5 jaar lange winterslaap ontwaakt of waarom hebben we deze topic's?

 

allemaal oud nieuws

Dan moet de moderator het er maar weer af halen. Voor jou wellicht oud nieuws maar ik vind het uit diverse threads en losse opmerkingen lastig een goed beeld te krijgen van wat er met CI Plus allemaal gebeuren kan. Allemaal verbrokkelde informatie. Bijv. een FAQ Wat is CI Plus is voor mij veel helderder. Je hoeft natuurlijk niet te reageren als het oud nieuws is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

CI+ bestaat al jaren, wordt echter bij Canaldigitaal niet gebruikt.

En of dat ooit gaat gebeuren staat in de sterren geschreven, is koffiedik kijken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

CI+ bestaat al jaren, wordt echter bij Canaldigitaal niet gebruikt.

En of dat ooit gaat gebeuren staat in de sterren geschreven, is koffiedik kijken.

Je hebt er kennelijk meer vertrouwen in dat dit niet gebeurt, dan ik. Ik hoop dat je gelijk hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

RTL Duitsland gebruikt CI+ bij HD+: snel spoelen (en reclames overslaan) is niet mogelijk.

Maar dat is natuurlijk maar 1 CI+ optie. Andere opties gebruikt RTL niet.

 

Ziggo vereist ook CI+ modules, maar wat ze er tot nu toe mee hebben gedaan, is mij een raadsel.

Inmiddels doen ze niet meer aan modules, maar aan huurboxen. Geen vrije hardwarekeuze meer.

Is eigenlijk nog erger. :sick:  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb onlangs nog twee CI+ modules gekregen van Ziggo voor mijn beide tv's (als backup), je bedoelt zeker losse kaartjes.

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

RTL Duitsland gebruikt CI+ bij HD+: snel spoelen (en reclames overslaan) is niet mogelijk.

Maar dat is natuurlijk maar 1 CI+ optie. Andere opties gebruikt RTL niet.

 

Ziggo vereist ook CI+ modules, maar wat ze er tot nu toe mee hebben gedaan, is mij een raadsel.

Inmiddels doen ze niet meer aan modules, maar aan huurboxen. Geen vrije hardwarekeuze meer.

Is eigenlijk nog erger. :sick:  

 

HD+ lijken me gewone HD zenders. https://en.wikipedia.org/wiki/HD%2B#HD.2B_channels. Meen dat op de lijst werd aangegeven dat ze achter een kaart zaten. Omdat het niet om een CD kaart ging heb ik ze gewist uit de de lijst.  (In SD zijn het FTA zenders. Zolang ze de SD versie er in houden zit ik er niet zo mee.) Overigens begint CD ook meer met totaalpakketten (installatie komen ze aanleggen en ze geven een door hen bepaalde ontvanger in bruikleen; vaak ontvangers die er bij een test slecht af komen) Maar gelukkig is dat nog niet dwingend: men mag ook zelf de schotelinstallatie (laten) aanleggen en zelf een ontvanger naar eigen keuze kopen. Wat Ziggo doet lijkt op wat Sky doet: ZIJ bepalen welke box je moet gebruiken, anders werkt het niet. Ja, triest...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of je nu voor of tegen bent, of weggaat van cd, zal een ander het ook doen, en in die boxen, waarschijnlijk ook toepasbaar.

Maar ik zou denken (maar wie ben ik) dat ze daar niet te ver mogen in gaan. En als je volledige vrijheid wil behouden, kijk je dan enkel nog naar FTA zenders, en indien je meertalig bent, vind je behoorlijk wat. En onze iptv provider blokkeer nu al alle opnames van een zender, als je die niet meer als abbo heeft. Dus een pakket nemen, massaal opnemen, opzeggen, en ze daarna zien, vergeet het.

Maar om on toppic te blijven, gebruik ik nu al enkele maanden een ci+, en doe ik identiek hetzelfde, als ik het doe met een ci.

HD+ in duitsland is momenteel de enige die doorspoelen verhinderen tijdens reclame. Maar ja, oplossing, neem het van de sd op, en kan wel. Als kijker moet hij/zij dan beslissen, kijk ik noodgedwongen reclame, en zie ik het in HD, of ik ben tevreden met sd, en ik spoel de reclame wel door.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...