Ga naar inhoud


Splitter


Apenoetis

Aanbevolen berichten

Ik heb een hobby caravan en daarin zijn verschillende coax cabels getrokken naar de (meter)kast

Hier moet ik steeds de bekabeling wisselen om mijn schotel signaal op de verschillende punten te kunnen aftappen Mijn ontvanger steeds wisselen is geen probleem maar achter in deze donkere kast steeds de juiste kabels aan elkaar koppelen wel

Wat voor drieweg splitter zou ik hiervoor kunnen gebruiken om dit probleem zonder kabelwisseling te kunnen oplossen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Apenoetis

Met een 3-weg splitter krijg je erg veel verlies. Dat zou ik niet doen.
Ik begrijp dat je de satellietontvanger of tv met ingebouwde satellietontvanger op verschillende plaatsen wilt gebruiken. Je verplaats die dan ook telkens als je op een andere plaats tv wilt kijken.
Zijn het drie plaatsen waar je kijkt of kan het op twee plaatsen ook?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je zou een sat priority switch kunnen gebruiken.

 

Afhankelijk van op welke kabel je de ontvanger aansluit, wordt de verbinding geschakeld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar dat verlies is achter de LNB en in een caravan, met korte bekabeling valt dat nog steeds binnen de beschikbare If versterking en wordt dat volledig gecompenseerd door de AVR van de ontvanger.

 

We geven tenslotte ook aan dat 20 meter kabel geen probleem is, en dan heb je dezelfde demping.

 

Voordeel is dat je bij een priority switch er geen omkijken naar hebt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De schakelaar van Sprietje gebruik ik ook.

Alleen gebruik ik de schakelaar om of de kabel van de Digitenne antenne met de Tv te verbinden of om de kabel van de lnb met de decoder te verbinden.

Signaal verlies is minimaal.. de decoder geeft geen verschil in signaal kwaliteit aan.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je twee handbediende schakelaars gebruikt, kan hij eventueel het signaal van de schotel naar drie verschillende  punten brengen.

De mooiste oplossing is natuurlijk een lnb met twee of vier aansluitingen, dan hoeft er niets geschakeld te worden maar de vraag is of die mogelijkheid er is met die automatische schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat je toch maar één ontvanger hebt, zou ik geen priority-switch gebruiken omdat dat helemaal niet nodig is en die meer verlies heeft (5,5dB). Beter kun je gewoon een splitter gebruiken.
Een drieweg-splitter geeft 10,5dB verlies en dat is behoorlijk wat. Vandaar dat ik die al eerder niet adviseerde.
Een tweeweg-splitter geeft maar een verlies van ongeveer 3,5-4dB. Die zijn er van flink wat merken te koop. Hij moet wel beschikken over een power-pass, d.w.z. dat de voeding van de ontvanger doorgestuurd wordt naar de lnb.
 

post-60869-0-57142500-1465412409.jpg

post-60869-0-99216800-1465412462.jpg

post-60869-0-21214800-1465412480.jpg

post-60869-0-18087000-1465412772.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan moet dat wel een exemplaar zijn met een goede ontkoppeling, omdat een van de 2 uitgangen altijd open zal hangen.

 

En een niet afgesloten coax kabel is op een bepaalde frequentie een zuigkring, of te wel een frequentie afhankelijke kortsluiting van het signaal.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...