Ga naar inhoud


smartcard activeren


marcow

Aanbevolen berichten

Mijn zoon wil een abonnement afsluiten ( family ) bij canal digitaal omdat hij ontvangstproblemen heeft met de Horizonbox van UPC.

 

Als hij nu zelf een ontvanger en smartcard aanschaft bij een winkel moet hij dan ook activatiekosten betalen en hoeveel bedraagt dit.

 

Als hij nl een compleet pakket afneemt bij CD worden er 99 euro in rekening gebracht voor activatiekosten.

 

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Activatiekosten zal hij sowieso moeten betalen, daar kan hij niet onderuit. Ik heb in 2014 ook alles besteld via dealer (ci module en kaart) en heb toen 33.90euro registratievergoeding betaalt aan CD. Ik weet niet of de prijzen intussen verandert zijn.

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het op hun website gevonden is nu 49,95 .

 

Als je een compleet abonnement  afneent  ( inclusief HD ontvanger )  betaal je 99 euro.

Ik lees wel in de voorwaarden dat je de ontvanger in bruikleen krijgt ; maar je betaalt ongeveer 200 euro  totaal

Hiervoor krijg je gratis installatie , HD recorder met harddisk   

 

Als mijn zoon zelf alles aanschaft ontvanger + schotel etc  is hij totaal ongeveer 400 euro kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het niet beter om de ontvangst problemen met de horizon box op te lossen? Waarschijnlijk is het een kwestie van de huisbekabeling na lopen en wat dingen oplossen of vervangen. Desnoods kun je dit ook door de ziggo montteur laten doen (tegen betaling als het probleem echt binnenshuis ligt)

 

Mensen die hierom overstappen op schotel krijgen onherroepelijk SPIJT!   Bovendien het kabelaanbod is verreweg superieur aan wat canaldigitaal op de schotel te bieden heeft, en dan hebben we het nog niet eens over de beeldkwaliteit.

 

Trouwens net als bij de kabel geldt voor de schotel nog meer dat je eigen installatie in orde dient te zijn anders kun je daar ook ontvangst problemen verwachten.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen die hierom overstappen op schotel krijgen onherroepelijk SPIJT!   Bovendien het kabelaanbod is verreweg superieur aan wat canaldigitaal op de schotel te bieden heeft, en dan hebben we het nog niet eens over de beeldkwaliteit.

 

Nou, nou overdrijven is ook een vak. Ik heb zowel Ziggo als CD, zie weinig tot geen verschil op de meeste zenders en ben blij met de extra FTA zenders via de schotel. Ik ben wel met je eens dat er beter eerst gekeken kan worden om de problemen op te lossen, evt. door een monteur van Ziggo. Over de Horizonbox kan ik niet oordelen, ik kijk via een Vu+ Solo4k.

aangepast door carlo666
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De een houdt van de moeder, de ander van de dochter.

Zo is het met tv providers net zo.

 

Onder de streep leveren ze hetzelfde.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo is dat Ceesv...  

voordeel van de satelliet is dat je de mogelijkheid hebt om een groot aantal extra kwaliteitszenders uit DE en UK er bij het hebben, zonder dat je daar extra voor moet gaan betalen in pluspakketten, als ze daar überhaupt in aangeboden worden.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bovendien het kabelaanbod is verreweg superieur aan wat canaldigitaal op de schotel te bieden heeft, ...

 

Als je alleen naar het CD betaalabonnement kijkt heb je ongetwijfeld gelijk.

Maar niet als je het heel uitgebreide aanbod FTA zenders er bij betrekt. En daar dient zo'n schotel ook voor.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is niet echt een vraag die in het Canaldigitaal subforum thuishoort.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit nog even kenbaar gemaakt omdat ik in mijn 1e bericht ( zie hier boven ) per abuis Horizon had vermeld ; omdat mijn zoon veel ontvangst probemen heeft met deze box wil hij overstappen naar Canal Digitaal  .

Maar omdat in een vorige reactie wordt aanbevolen toch eerst weer contact op te nemen met UPC ( Ziggo) vroeg ik mij af of iemand ervaring had met ontvangstproblemen met deze box .

 

Mvg 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien de kabels niet in orde zijn maakt het weinig verschil welke box er aan hangt.

Ga voor je zelf eens na hoe oud de kabels eventueel al zijn.

Worden er misschien verlengkabels en/of connectors gebruikt van dubieuze bouwmarkt kwaliteit.?

Problemen worden niet in hoofdzaak door de provider veroorzaakt, de gebruikte materialen speelt een grote rol, bij satelliet ontvangst is de kwaliteit van de installatie zelfs nog veel belangrijker om goede ontvangst te waarborgen.

En ook bij satelliet ontvangst krijg je problemen met dubieuze kabel en connectors van bouwmarkt kwaliteit.

 

Bij een goede installatie heb je overigens op de kabel een betere beeldkwaliteit dan met satelliet ontvangst.

Die anders beweren kijken maar beter hun kabel installatie na.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf een Rebox 8220 satelietontvanger  en ben erg tevreden over de beeldkwalitiet .

Mijn zoon heeft wel een goede beeldkwaliteit maar heeft problemen met opnemen ; als hij iets heeft opgenomen zijn de opnames weg en als hij met de rode knop

iets wil opnemen gaat het ook regelmatig niet goed .

 

Mvg 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tevreden zijn is iets anders als de beste beeld kwaliteit op je scherm hebben.

Als je de mogelijkheid heb kijk je eens naar SBS9 op kabel en op satelliet. Als je dan geen verschil ziet is betere kwaliteit niet aan je besteed.

 

De opname problemen zoek je in de box, als het een huur of leen box is zou je provider een oplossing moeten bieden.

 

In je openings bericht heb je het overigens over ontvangst problemen dus de vraag rijst, wat is nu eigenlijk het echte probleem.?

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heeft mijn zoon ook af en toe maar zijn grootste ergernis is het falen en spontaan verdwijnen van opnames.

 

Je schrijft dat kabel een betere beeldkwaliteit geeft als satelliet  hoe is de verhouding met internet tv .

 

Ik had nl gelezen dat XS4all  glasvezel volgens de consumentenbond het hoogste cijfer krijgt voor beeldkwaliteit in vergelijking met andere providers.

 

Alleen schijnt dat  ze nog een hoog storingspercentage hebben.

 

mvg 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...