Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedemorgen vrienden.

Ben vreselijk aan het stoeien met de picons.

Heb vanuit de aplicaties in vti een picon pakket gedownload en geinstaleerd en ik zie via dcc in de map /user/share/enigma2/picon png bestanden staan.

Ook in de duo2 de juiste map aangegeven.

Maar toch zie ik  na een gui start zowel in de zenderbalk als op het lcd display geen logo's verschijnen.

OOk in dreamboxedit  blijft het akelig leeg

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe

Greetz

Gast Mimisiku
Geplaatst: (aangepast)

Ik heb een VU+ Solo SE V2 en die heft geen display dus dat gedeelte kan ik niet beantwoorden. De picons komen in elk geval in de subdirectory /usr/share/enigma2/picon (dus zonder 's' erachter).

Bij mij stond er ook een sort picon downloader bij mijn applicaties. Als je daar op drukt kun je voor de zekerheid de correcte subdirectory opgeven..

Boxje laten herstarten en klaar....

Ik gebruik ook VTi 9.0.3 met de standard AtileHD skin...

Volgens mij gaat dat display met LCD4Linux.... Maar pin me er niet op vast.. Ik heb immers geen display

aangepast door Mimisiku
Geplaatst:

De Picons van Astra 3 (NL/Belgische zenders) wordt al enige tijd niet meer vernieuwd en/of ontbreken totaal..

Vooral de Duitse zenders hebben de picon wel en het is dus geen fout van je ontvanger.

Ik heb er al eens over geklaagd op het Duitse forum, helaas nooit een antwoord gehad.

https://www.vuplus-support.org/wbb4/index.php?board/87-picons/&s=de8554f08a3afcb23a6b507725c9561f04ccdd46

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Is toch geen ramp? Ik waardeer de picons zelf op. Prak de set op de NAS. Nieuwe firmware op de ontvanger? Gewoon met de verkenner de picons terug plaatsen in de goede directory... 5 minuutjes werk.... Mocht je met DCC werken dan duurt het iets langer maar zeker niet onoverkomelijk...

Geplaatst:

je moet zelf in je menu's nog aangeven dat de epg picons moet tonen.Voor het LCD4display moet je ze ook aktiveren.Daar verwijs je naar de juiste directory (s).

Ik heb 2  sets : golden voor epg en channel list en gewone voor de LCD4 display.Voor het display heb je ook channel reference picons nodig.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

Kun je mij mischien een site geven voor werkende picons dan ik zie zelf wel enkele picons in mijn zenderlijst alleen ook een heleboel niet

ook zou ik wel de directory willen weten van die lcd4display picons.

Greetz

Geplaatst:

meestal kan je de picons via de feeds downloaden. Ik heb mijn basislijst gevonden van golden picons en steeds zelf aangepast aan de kanalen die ik nodig heb.Als je eens googled of op de diverse sat sites zoekt vind je lijsten die echt up to date zijn.Picons zijn echt een persoonlijke smaak.

Oscram date ze regelmatig up en zit in vele applicaties - downloads via de links in het image.

De LCD4picons zet je in de directory die jij wilt.Je moet er wel in LCD4 naar verwijzen.

De LCD display kan je via webif zelf makkelijk configureren : http://ipadresbox/lcd4linux/config

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...