Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedenmiddag vrienden

Vanmorgen maar weer eens een zoveelste poging gedaan een picon set te instaleren die ik nog op mijn pc had staan

Als ik ze in dreamboxedit laad zie ik bij het boeket Duitsland  de metal kleurige picons na de zenderlijst eerst binnen te hebben gehaald op mijn pc.

Wil ik ze dan naar de duo 2 zetten  het path opgegeven user/share/enigma 2/picon in dreambox edit opgegeven en toen een ftp terug naar de box.

Maar kijk  ik dan in de map op de duo 2 via dcc staat er in de map picon geen enkel bestand.

Ook in de ontvanger het hierboven vermelde pad aangegeven.

Heeft iemand enig idee wat hier mis gaat want ik weet het even niet meer  :crazy:  :crazy:

Alvast bedankt

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Je hoeft dat helemaal niet zo moeilijk te doen! Gewoon je gewenste picons die op je PC staan met een FTP programma of zelfs gewoon via je thuisnetwerk naar de map /usr/share/enigma2/picon kopiëren.. Je Duo 2 heeft zat geheugen, dus die paar Mb kunnen gerust in de flash....

Geplaatst:

Picons op een USB vertraagd het scrollen door lange zenderlijsten tenminste wel op mij zeer snelle Vu solo 4k.

Gewoon in flash geheugen zetten dat is het snelste.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Geplaatst:

Nu een nieuwe set vanuit picon manager op de duo 2 gezet en er werken een aantal logo's waaronder eurosport HD NL., alleen  mis een helehoop zenderlogo's waaronder NPO  1 HD dit heeft te  maken met de service referentie  kan iemand mij een makkelijke manier vertellen om deze referenties goed te krijgen,

Alvast bedankt maar weer

Geplaatst:

picon manager gebruiken.Juiste directory kiezen en leren werken met rechter muisknop .Copieren en picon opzoeken en naam aanpassen.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Dat is raar.. Als je ze goed had op je oude systeem dan zijn ze dat ook op je nieuwe.. Er zijn 2 soorten picons, de srp en snp variant. De srp kijkt naar de reference, de snp kijkt naar de naam... De srp variant heeft een correcte Service Reference nodig, de ander de correcte naam... De service referentie zie je als je op MENU-Informatie-Zender drukt.. Het picon moet dezelfde naam hebben maar i.p.v. de : wordt het een _

Dus 1:0:1:02AF:35:EB000000:0:0:0 wordt 1_0_1_02AF_35_EB000000_0_0_0

Leuk klusje voor als het regent... Heb ze zo voor Canal Digitaal, TV Vlaanderen en Ziggo actueel.... 25Mb op de NAS... En als ze wijzigen hoef ik er maar 1 of 2 te doen. Is prima te doen..

Geplaatst: (aangepast)

Vriendje Stokvis ik ga hier een setje plaatsen deze zijn vrij recent probeer die even.

Deze zijn voor de 13 en 19.2 23.5 en 28.2

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Geplaatst:

Stevi bedankt voor het setje picons ik ga ze zeker proberen.

Maar ik wil ook graag weten hoe dat picon manager precies werkt.

Ik heb het namelijk gedownload en ik kwam zover dat ik mijn ip in kon stellen en na een test een corect kreeg.

Maar hoe haal ik mijn zenderlijst binnen in dit programma en belangerijker hoe pas ik de referenties aan

Greetz

Geplaatst:

je bent al ver.In PM maak je dus je profiel aan met de gegevens .Daarna download je de list via DBE op je computer in een zelfgekozen directory.Stel deze directory in PM in als favorite.Je zal dan je channel lijst zien verschijnen.Kies daarbv TVV en klik op je kanaal.Rechtermuisknop reference copieren.

Tegelijk heb je de picondirectory openstaan en kan je nu de goede picon van de juiste naam (reference) voorzien.

Is een beetje werk maar als je er éénmaal mee vertrouwd geraakt wordt het poepsimpel om aanpassingen  te doen voor gelijk welke picons.

PM = piconmanager

DBE=dreambox editor

Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Geplaatst:

Goedenavond Bellejt

Even een Update  heb een andere  zenderlijst  in mijn duo gezet  namelijk boobejaans en zie nu al veel meer logo's waaronder ook NPO 1 HD

Neem ik nu de zender fox channel dan zie ik geen logo, maar als ik de zenderreference uit  dreamboxedit neem en die ik dan zie in  picon manager zijn die exact hetzelfde en toch zie bij zowel picon manager als dreambox edit geen logo voor fox channel

En sorry dat ik  zo lastig ben maar heb het idee dat ik van jou een hoop kan leren over dit programma.

OOk het refference kopieeren voor de goeie picon kan ik nog niet helemaal volgen.

IK krijg wel een melding  the refference was copied to the clipboard maar hoe roep ik dat clipboard op om de refference uit te lezen en hoe  krijg ik dat  in dreamboxedit voor  het juiste logo in dit geval fox  channel.

Mischien leg ik het een beetje warrig uit, maar dat komt omdat  ik het nog niet helemaal in de vingers heb.

Greetz

Geplaatst:

die melding is al oke.Nu ga je op de betreffende picon staan en moet je zijn naam aanpassen.Op de piconnaam rechts klikken en naam veranderen.Als je ziet dat je hem kan aanpassen gewoon paste klikken (of control V ) .Dan schrijft de reference zich in de plaats van de vroegere.Saven en klaar is kees voor die picon.

Zo heb ik het ook gedaan voor al mijn ontbrekende picons .Is een beetje werk maar eenmaal klaar heb je allemaal mooie picons.Vergeet dan niet een copy van die directory te maken naar je PC.Als je dan later flashed met een nieuwe image hoef je enkel maar ftp naar de box te doen.Omdat bij mij die picons in de root staan zijn ze bij een herflash verdwenen en moet ik ze gewoon terugzetten.

PS: ik pas mijn picons niet aan in DBE maar in de directory waar DBE naar kijkt.

Geplaatst:

Dus nogmaals om het helder te krijgen (sorryhoor) zoals je het vertelt lijkt het erg simpel maar lukt me  nog steeds niet.

IK kopieer vanuit piconmanager de refference naar het  clipboard.

Dan ga ik in db naar het desbetreffende  zenderlogo in het kopje tv zender bouquet details en kies ik voor kopieer zenderreferentie naar plakbord leg ik het zo goed uit ??

Als dit het geval is verschijnt er bij mij nog steeds geen logo op die  desbetreffende plek :mellow: zal toch wel een keer kan lukken  toch ?????

Geplaatst: (aangepast)

ff aangepast uitgebreider :

Je opent PM .Daar zet je de directory juist van je kanalenlijst en ook die van de gebruikte picons.Je laad de kanalenlijst en klikt de favoriet aan waar je picons in wil hebben.Dan zie je de picons ook verschijnen.Er zullen er ontbreken die de verkeerde reference in hun naam hebben staan.

Antwoord hierboven : nee is verkeerd.Je moet NIET in DBE de picon aanpassen maar in windows verkenner.Je opent verkenner in de directory waar de picons staan.Je ziet ze dan verschijnen (als PNG) .

Dan vanuit picon manager (die reeds openstaat) de reference van de ontbrekende picon naar plakboard copieren.

Dan terug naar je verkenner en bij de juiste picon de naam aanpassen via verander naam en paste.Dus GEEN copy meer na copieren naar plakboard.

Als je nu terug switcht naar PM zou je de picon daar ook moeten goed zien.Zo doen voor alle niet zichtbare picons en als je ze allemaal hebt kan je de dir FTP'en naar de root van je box.

aangepast door bellejt

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...